Real- és Bayern-mez, futócipő óceáni hulladékból

2016. november 6., vasárnap 07:05

parley-alonso-water400-1478411987.jpg

Budapest, 2016. november 6. - Az adidas már korábban csatlakozott az óceánokba kerülő műanyagszemét ellen küzdő Parley for the Oceans kezdeményezéshez. A cég most két legendás futballklub mezeit, valamint az UltraBOOST Uncaged futócipő modellt is elkészítette az óceánokból kihalászott műanyag hulladékból. De ez csupán az első lépések egyike volt.

A most megjelent labdarúgómezek és az UltraBOOST Uncaged futócipő az első tömeggyártású termékek, melyek Parley óceáni hulladékból készültek. Az alapanyagot a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezésére és egyúttal átfogó megoldást kínáljanak erre a problémára.

 

Az adidas x Parley labdarúgómezeket a csapatok hivatalos mérkőzésen is viselni fogják: a Bayern München játékosain a november 5-i 1899 Hoffenheim elleni meccsen volt, míg a Real Madrid gárdáján a november 26-i Real Sporting de Gijón elleni összecsapáson lesz látható a különleges viselet.

 

Ezek teljes mértékben műanyag tengeri törmelékből készültek, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból lesznek. Az egyediség jegyében a klubok logói, a három csík és a szponzor logók színe a fehér Real Madrid- és a vörös Bayern München-szereléseken is a mez alapszínével megegyező lesz.

hirdetés

 

A hétezres darabszámban elérhető UltraBOOST Uncaged Parley futócipők kötött felsőrésze óceáni műanyagból (Ocean PlasticTM – 95%) és újrahasznosított poliészterből (5%) áll össze. Egyéb részeit - fűzők, a sarok elemei, valamint a bélés - szintén újrahasznosított anyagokból készítették, míg designját az óceánok hullámai ihlették.

 

- Ez csak az első lépések egyike a Parley for the Oceans csapatával megkezdett közös utunkon. Amellett, hogy az adidas az első márka, amely tömeggyártású terméket készít tengeri hulladékból, ennél hosszabb távú terveink vannak. A megkezdett út akkor ér majd véget, amikor teljesen kivontuk az ellátási láncunkból az érintetlen műanyagot - mondta Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.

 

parley-alonso-marcelo-water500-1478412082.jpg

 

- Az öko-innováció terepe még rengeteg lehetőséget tartogat. Amellett, hogy felhívjuk a figyelmet az újrahasznosításra, már a műanyagszennyezés elleni konkrét gyakorlattal is rendelkezünk. Az adidas és a Parley közös mozgalma arra szólít minden vásárlót, sportolót, csapatot és szurkolót, hogy tudatosan csökkentse a természetbe jutó szennyező anyagok mértékét - tette hozzá Végső Péter.

 

Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 11 millió, a Parley tisztítóhálózata által kihalászott műanyagpalackot használjanak fel magas minőségű sportruházatok készítésére. Ez a terv egy nagyobb volumenű elkötelezettség része: a márka célja, hogy a fenntarthatóság jegyében egyre inkább átálljon az újrahasznosított alapanyagok használatára, és hogy ipari sztenderddé tegye az öko-innovációt a Parley A.I.R. Stratégia megvalósításával (avoid, intercept, redesign, azaz elkerül, megállít, áttervez), melynek lényege, hogy véget vessen a tengeri műanyagszennyezésnek.

 

A Parley futballmezek az www.adidas.com/parley oldalon és a kiválasztott üzletekben elérhetők november 4. péntektől (Bayern München), illetve november 24. csütörtöktől (Real Madrid). Az UltraBOOST Uncaged Parley november közepétől lesz elérhető.

 

Forrás: Procomm / Keserü Vagyim

 

parley-running500-1478412143.jpg

Kapcsolódó cikkek

Washington, 2013. április 1., hétfő - Egy nő szerepel annak a listának az élén, amely az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) hamarosan leköszönő igazgatója, Robert S. Mueller lehetséges utódainak nevét tartalmazza - közölte hétfőn a The Washington Post.

 Washington, 2013., április 3., szerda  - Chuck Hagel amerikai védelmi miniszter telefonon beszélt kínai partnerével, Csang Van-csüannal és közölte vele, hogy az észak-koreai nukleáris fegyverek fejlesztése "növekvő fenyegetést jelent" az Egyesült Államokra és szövetségeseire nézve - adta hírül szerdán internetes kiadásában a Fox News.

facebook-icon-1391521586.jpgManapság már szinte nincs ember, aki ne használná, vagy legalábbis ne ismerné a Facebookot. A portál tizedik születésnapján megállapíthatjuk, hogy mára mindennapjaink meghatározó részévé vált, és az egyik legjelentősebb hírforrásnak is számít. Alapítója, Mark Zuckerberg alig húszéves fejjel álmodta meg az oldalt, amely az évek során hatalmas erővel szippantotta magába felhasználóit.