Nem megfelelő téli gumi - hatszoros baleseti arány

2016. október 22., szombat 08:35

kerekcsere400-1477116324.jpg

Budapest, 2016. október 22. - A Delticom szakértői szerint lassan elérkezik az idő, hogy lecseréljük a nyári abroncsokat téliekre, hiszen a hőmérséklet lecsökken és tartósan 7°C alatt is marad. Sokan azonban úgy gondolják, felesleges külön szettekre beruházni, ha a négyévszakos gumikat egész évben, minden időjárási viszonyban használhatjuk.

Korábban elvégzett tesztek is tisztán bizonyítják a téli gumik fontosságát.

 

- Egy téli gumival felszerelt jármű, 50 km/h sebességről 35 méter után tud megállni, havas úton. Ugyanilyen körülmények között, normál abroncsokkal a féktáv további 8 méterrel növekszik, ami két autó hosszával egyenlő. Elkeserítő statisztika az is, hogy a téli időszakban hatszorosára nő a balesetek száma, főleg amiatt, hogy az autósok nem az évszaknak megfelelő szettekkel szerelik fel a gépjárművüket. Pedig a saját, illetve utasaik biztonságát teszik ilyenkor kockára - ismertette a teszteredményeket Szikora Csaba, a Delticom nemzetközi online gumiforgalmazó cég hazai leányvállalata, a gumik.hu szakembere.

 

Mit ellenőrizzünk a téli abroncsokon felszerelés előtt?

 

Akár otthon, saját magunk végezzük, akár szakemberre bízzuk a gumicserét, a téli szett felszerelése előtt érdemes meggyőződnünk pár dologról. Ehhez mindössze öt alapszabályt kell követnünk:

hirdetés

 

  • Vizsgáljuk át alaposan az abroncsokat, hogy van-e rajtuk látható anyaghiba!
  • Ellenőrizzük a gumik profilmélységét! Egyszerű mérőeszköz, illetve már az abroncsok mintázatába beépített indikátorok segítségével is megbizonyosodhatunk arról, hogy használható-e még a téli szettünk. Ha az érték 1,6 mm vagy az alatt van, illetve az indikátorok már tisztán kivehetők a mintázatban, akkor már fel se szereljük az adott abroncsokat!
  • Vegyük figyelembe abroncsaink életkorát! Az 5-6 évnél idősebb gumikat már ne használjuk, még akkor se, ha korábban csak a garázsban vagy a padláson pihentek! Az abroncsok életkorának meghatározásában segítségünkre lehet az oldalfalon feltüntetett DOT szám. A szám második részében, az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig a gyártási évet mutatja. Így például a DOT XXXX 3207 jelölésű gumit 2007 32. hetében gyártották.
  • Hideg állapotukban ellenőrizzük a kerekek légnyomását! A nem megfelelő értékre felpumpált abroncsok következtében ugyanis csökkenhet a gumik élettartama, valamint az autónk is kezelhetetlenné válhat.
  • Az abroncsok elhasználódásának, kopásának lassítása érdekében szezononként változtassuk meg pozíciójukat a kocsin.

gumi-profilmelyseg500-1477116564.jpg

 

A legújabb téli gumitrendek

A gyártók folyamatosan törekednek arra, hogy a lehető legjobb abroncsokat állítsák elő az autótulajdonosoknak. A legújabb fejlesztések már nem csak arra irányulnak, hogy a gumik megfelelően viselkedjenek havas, esős körülmények között, illetve a forró aszfalton, de segítenek az optimális üzemanyag-fogyasztás, a megfelelő féktáv fenntartásában, valamint az egész jármű kontrollálásában.

 

- A Delticom www.gumiteszt.com oldalán vásárlóink megoszthatják egymással tapasztalataikat a különböző téli abroncsokról. A felületen nem csak a magyarok, de a többi ország sofőrje is véleményt formálhat, tanácsokat adhat a téli időszakra vonatkozóan - tette hozzá Szikora Csaba.


A kerékcsere 10 lépése

  • Kereket cserélni csak szilárd burkolaton és sík felületen szabad. Sík úton is használjuk a kéziféket és tegyük sebességbe a váltót illetve P-állásba a fokozat-választókart!
  • Szükség lesz egy stabil autóemelőre, kitámasztó ékre (kő, tégla), kerékkulcsra, egy nagyobb csavarhúzóra és emelőbakra az autó alátámasztására.
  • Még a földön lazítsuk meg a kerékcsavarokat (mindig a szemköztieket).
  • Emeljük meg az autót (külön-külön, kerekenként).
  • Tegyük az autó alá az alváznyúlványnál az emelőbakot és engedjük lassan rá az autót.
  • Csavarjuk ki teljesen a kerékcsavarokat, majd emeljük le a kereket.
  • Tegyük fel a felszerelendő kerekeket, majd kézzel kapassuk rá a kerékcsavarokat.
  • Kerékkulccsal átlósan haladva csavarjuk be teljesen őket, majd húzzuk meg.
  • Vegyük ki az emelőbakot, és engedjük le az autót.
  • Ha teljesen leengedtük, és az autó keréken áll, szintén átlós irányban húzzuk meg teljesen a kerékcsavarokat.

Forrás: Delticom

Kapcsolódó cikkek

kapu400-1467693029.jpg

Budapest, 2016. július 5. - Három éve, 2013. július elsején lépett életbe az e-útdíj rendszer, amely a 3.5 tonna fölötti járművekkel szállító közúti fuvarozók számára hozott gyökeres változást a munkavégzésben. Az elmúlt évek tapasztalatai és tanulságai alapján dolgozott ki javaslatcsomagot a rendszer javítására az egyik bevallási közreműködő cég, a flottakövetéssel foglalkozó iData Kft. e-útdíj munkacsoportja.

penzsztar400-1387655995.jpgBudapest, 2013. december 21. - Négy csapat szállt versenybe az első országos középiskolai pénzügyi-gazdasági verseny, a PénzSztár országos döntőjében, a győztes az egri Neumann János Középiskola és Kollégium négyfős együttese lett. A pécsi Janus Gimnázium csapata a harmadik helyet szerezte meg - közölte a versenyt lebonyolító TAS-11 Kft. az MTI-vel.

2erettsegi6-formazott1-1386488908.jpgLezárult az őszi érettségi időszak. November 29-én fellégezhetett az a több ezer diák, akik előrehozott, javító vagy kiegészítő vizsgájuknak futottak neki. Az utolsó héten mintegy 15 ezer szóbeli vizsgát tartottak az országban 297 bizottság előtt. A mostani érettségi időszak azért volt különleges, mert a diákok a legtöbb tárgyból idén tehettek utoljára előrehozott érettségi vizsgát. A jövőben erre már csak informatikából és idegen nyelvekből lesz lehetőségük.