Elindult a 2014-es Zöldüzlet Program

2014. május 17., szombat 14:00

Budapest, 2014. május 17. - A fenntarthatóság napjainkban már a versenyképesség kulcsa, a környezettudatosság fontos szempont az üzletek működéséhez. Ezt felismerve indította el a SURVIVE ENVIRO Nkft. tavaly a „Zöldülnek a Királyok” projektet a budapesti és a pécsi Király utca üzleteinek bevonásával. A sikeres kezdeményezést követően a Zöldüzlet Program folytatódik 2014-ben is. A cél a környezettudatos üzletvezetés gyakorlati megvalósítása. A csatlakozás lehetősége pedig már az ország valamennyi üzlete számára adott.

A Zöldüzlet 2014 Programban résztvevő üzletek teljesítményét az év során a program kidolgozója, a SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft. auditálja, számukra képzést, valamint személyre szabott tanácsadást biztosítanak, hogy az év folyamán igazán zöldüzletté, környezettudatos vállalkozássá váljanak. A Zöldüzlet Programról és a védjegyhasználat feltételeiről bővebben a www.zolduzlet.hu honlapon olvashatunk.

 

A programhoz folyamatosan lehet csatlakozni. A részvétel egyik feltétele, hogy az üzlet az adott naptári évben legalább egyszer részt vegyen képzésen. A következő képzés tervezett időpontja 2014. augusztus-szeptember.

hirdetés

 

Az első, május 8-i Ökotréninget a budapesti Club 22-ben tartották meg. Jó csapattal indult a program, hiszen a résztvevők között többségben vannak az igazán elkötelezett, környezetbarát termékeket forgalmazó, környezettudatos üzletek, de akadnak azért lelkes kezdők is.

 

A szállodákat a tavalyi „Zöldülnek a Királyok” verseny győztese a Casati Budapest Hotel és az Ambra Hotel képviseli. Csatlakozott a programhoz a szarvaskői Öko-Park Panzió-Kemping és Kalandpark, amely uniós környezetbarát szálloda ökocímke tanúsítvánnyal is rendelkezik. A vendéglátás kategóriát a rendezvény helyszín házigazdája, illetve tavalyi résztvevőnk a Club 22 mellett, a Piszkei ÖKO Kft. védjegyes termékeket forgalmazó Bio Cafe üzlete, a Varieté Tex-Mex Étterem, és a nyitás előtt álló HellóAnyu! családbarát ökokávézó, valamint az egri ECO GARDEN BisztroPub képviseli. A kereskedelem kategóriában a programhoz csatlakozott a tavalyi közönségdíjas Orange Optika mellett, az elkötelezett, közel 2000 ökoterméket forgalmazó Zöldpolc Ökoáruház és a zöldülés útjára lépő Home&Cook üzlet, továbbá az Alphasonic Kft., a rendszergazdák áruháza környezetbarát IT szaküzletével. A szolgáltatás kategória tovább bővült a Folprint Zöldnyomdával, aki egyben Ezüst fokozatú támogatója is a 2014-es Zöldüzlet Programnak. Az Akácfa60 Parkolóház és a Gipszkorszak Alkotó Játszóház idén is folytatja a zöldülést. Az üzletek közül legtöbben a szelektív hulladékgyűjtést, a környezetbarát papír használatát és az energiafogyasztás nyilvántartását vállalták, de népszerű a környezetbarát termékek forgalmazása is. A résztvevők bemutatkozói anyagai megtalálhatóak a www.zolduzlet.hu honlapon.

 

A képzés során az üzletek tulajdonosai és ügyvezetői olyan témákkal ismerkedtek meg, mint a fenntartható fejlődés és fogyasztás, illetve az ezzel kapcsolatos tendenciák, jelenlegi állapotok; a környezettudatos vásárlás, ökocímkék, környezetvédelmi jelölések. A képzést Diófási Orsolya ügyvezető tartotta, melyen vendégelőadóként partnerük, Varga Judit, a Felelős Gasztrohős program vezetője is részt vett, így az üzletek első kézből szereztek friss információkat a felelős étkezési kultúráról is. Az előadások interaktív formában zajlottak, hangsúlyt fektetve a tapasztalatok megosztására és az induló helyzetfelmérő kérdőívek kitöltésével kapcsolatos kérdések megválaszolására. A képzésről a résztvevő üzletek tanúsítványt kapnak, továbbá jogosultak a Zöldüzlet logó használatára. A kirakat- és padlómatricákat május utolsó hetében kapják meg.

 

Nagyon jó zöldüzlet csapat alakult ki idén, a szervezők reményei szerint szép eredményeket sikerül majd elérniük együtt!

 

Forrás: SURVIVE ENVIRO

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. december 4. - Tizennegyedik alkalommal rendezték meg az online kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseményét, 'Az Év Honlapja' pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre összesen 280 nevezés érkezett.

hearts-1474-1360855391.jpgEgy Magyar író, egy amerikai katona és egy Orosz polgárjogi aktivista. Mi a közös ebben a három emberben ? Életük során megtapasztalhatták az igazi, tiszta szerelmet.

Budapest, 2014. augusztus 7. - A nyári szezonban a tipikus időszaki játékok mellett elsősorban az iskolai felszerelések fogynak a JátékNet.hu Webáruházban. A szülők már júniusban megkezdik a készülődést a tanévkezdésre, a csúcs ugyanakkor augusztusra várható. Egy alap iskolacsomag körülbelül 25 000 forintba kerül, míg egy iskolatáskára mintegy 12 000 forintot fordítanak. Az idei szezon eddigi legkisebb rendelése egy 20 forintos órarend volt, de volt olyan is, aki közel 300 darab füzetet, hegyezőt rendelt egyszerre.