Négy tipp, hogy jobban kontrolláld a stresszt

2016. április 24., vasárnap 08:05

stressz400-1461438094.jpg

Budapest, 2016. április 24. - Köztudott, hogy a stresszes időszakoknak komoly érzelmi, sőt fizikai következményei vannak, pedig a stressz-szint csökkentését néhány magatartásbeli változtatással el lehet érni. Travis Bradberry, az Entrepreneur szerzője négy tippet ad, hogyan kontrolláljuk az életünkben jelentkező stresszt.

1. Mondjunk nemet!

 

Egy, a San Franciscó-i California Egyetemen végzett kutatás azt mutatja, hogy minél nehezebben mondunk nemet, annál hajlamosabbak vagyunk stresszelni, kiégni, vagy akár depresszióba esni. Nemet mondani sokak számára tényleg nagy kihívás, de ne féljünk ettől, hanem tegyük meg!

 

2. Csatlakozzunk le!

 

Hihetetlenül nehéz élvezni egy stresszmentes, munkán kívüli pillanatot, amikor egy e-mail – ami a munkára tereli a figyelmet (stresszt kiváltva) –, bármelyik pillanatban akár a telefonunkra is érkezhet. Ha éjjel-nappal elérhetőek vagyunk, folyamatosan stresszkeltő hatásoknak tesszük ki magunkat. Legyünk néha teljesen offline módban, kapcsoljunk ki mindent!

hirdetés

 

3. Ne tartsunk haragot!

 

A negatív érzelmek, amelyeket a haragtartás okoz, tulajdonképpen a stresszre adott válaszok. Amikor haragot tartunk, azt jelenti, hogy a stresszt is megtartjuk, de ha képesek vagyunk elengedni a dühöt, nemcsak jobban fogjuk érezni magunkat, hanem az egészségünk is javul.

 

4. Kérjünk segítséget!

 

A nyugodt és produktív munkához fel kell ismerni a gyengeségeinket, és segítséget kell kérni, amikor szükség van rá. Vegyük észre azokat, akik segítenének, mert legtöbbször a külső szemlélődők könnyebben tudnak megoldást találni a problémánkra. Hozzájuk fordulva enyhül az idegességünk, és erősödnek a kapcsolataink azokkal, akikben megbízunk.

 

A szerteágazó kapcsolati tőke megléte valóban segíthet abban, hogy a mindennapi stressz csökkenjen az életünkben. - Gondoljunk arra, hogyha elakadunk bármilyen feladatban, akár a munkában, akár a privát életünkben, megfelelő ismertségekkel könnyen találhatunk olyasvalakit, aki feloldja a stresszes helyzetünket, és segít - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője. - Épp ezért fontos, hogy a kapcsolatépítésnél is tudatosak legyünk. De ne csak keressük a segítséget, hanem viszonozzuk is azt. >>Aki ad, az nyer!®<<, ahogy a Business Network International filozófiája is tartja.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Harkány, 2015. április 30. - Talán kevésbé ismert tulajdonsága a harkányi gyógyvíznek, hogy jótékony hatással bír a gyermekáldás elősegítésére. Tudományosan bizonyított tény, hogy a benne található kénhidrogén fontos szerepet játszik a fogantatás elősegítésében és boldogsághormon termelésére ösztönzi a szervezetet.

Pécs-Hosszúhetény, 2015. június 10. - Átadták a Mecsekerdő Zrt. új kilátóját, amely a 460 méteres Kövestető csúcs közelében épült.

gyumolcs400-1470813708.jpg

Budapest, 2016. augusztus 11. - A probiotikus élelmiszerekről elsősorban a tej alapú készítmények jutnak eszünkbe, azonban ezeket a lakosság egy jelentős része nem fogyaszthatja. A tejfehérje-allergiával vagy a laktóz-intoleranciával küzdők, valamint a vegetáriánusok számára jelenthet megoldást egy fiatal magyar kutató munkája, aki a probiotikus gyümölcslevek lehetőségét vizsgálja.