Négy tipp, hogy jobban kontrolláld a stresszt

2016. április 24., vasárnap 08:05

stressz400-1461438094.jpg

Budapest, 2016. április 24. - Köztudott, hogy a stresszes időszakoknak komoly érzelmi, sőt fizikai következményei vannak, pedig a stressz-szint csökkentését néhány magatartásbeli változtatással el lehet érni. Travis Bradberry, az Entrepreneur szerzője négy tippet ad, hogyan kontrolláljuk az életünkben jelentkező stresszt.

1. Mondjunk nemet!

 

Egy, a San Franciscó-i California Egyetemen végzett kutatás azt mutatja, hogy minél nehezebben mondunk nemet, annál hajlamosabbak vagyunk stresszelni, kiégni, vagy akár depresszióba esni. Nemet mondani sokak számára tényleg nagy kihívás, de ne féljünk ettől, hanem tegyük meg!

 

2. Csatlakozzunk le!

 

Hihetetlenül nehéz élvezni egy stresszmentes, munkán kívüli pillanatot, amikor egy e-mail – ami a munkára tereli a figyelmet (stresszt kiváltva) –, bármelyik pillanatban akár a telefonunkra is érkezhet. Ha éjjel-nappal elérhetőek vagyunk, folyamatosan stresszkeltő hatásoknak tesszük ki magunkat. Legyünk néha teljesen offline módban, kapcsoljunk ki mindent!

hirdetés

 

3. Ne tartsunk haragot!

 

A negatív érzelmek, amelyeket a haragtartás okoz, tulajdonképpen a stresszre adott válaszok. Amikor haragot tartunk, azt jelenti, hogy a stresszt is megtartjuk, de ha képesek vagyunk elengedni a dühöt, nemcsak jobban fogjuk érezni magunkat, hanem az egészségünk is javul.

 

4. Kérjünk segítséget!

 

A nyugodt és produktív munkához fel kell ismerni a gyengeségeinket, és segítséget kell kérni, amikor szükség van rá. Vegyük észre azokat, akik segítenének, mert legtöbbször a külső szemlélődők könnyebben tudnak megoldást találni a problémánkra. Hozzájuk fordulva enyhül az idegességünk, és erősödnek a kapcsolataink azokkal, akikben megbízunk.

 

A szerteágazó kapcsolati tőke megléte valóban segíthet abban, hogy a mindennapi stressz csökkenjen az életünkben. - Gondoljunk arra, hogyha elakadunk bármilyen feladatban, akár a munkában, akár a privát életünkben, megfelelő ismertségekkel könnyen találhatunk olyasvalakit, aki feloldja a stresszes helyzetünket, és segít - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője. - Épp ezért fontos, hogy a kapcsolatépítésnél is tudatosak legyünk. De ne csak keressük a segítséget, hanem viszonozzuk is azt. >>Aki ad, az nyer!®<<, ahogy a Business Network International filozófiája is tartja.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

balaton-vihar400-1436680775.jpgSiófok-Keszthely, 2015. július 12. - A Balatonnál sokfelé indulhatunk, ahol borús, hűvösebb időben is jobbnál jobb programokkal várnak bennünket. A Magyar Turizmus Zrt. által működtetett itthon.hu-n a Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság gyűjtött össze olyan programlehetőségeket, szabadidős tippeket, kevésbé ismert látnivalókat, ahová akkor is elmehetünk, ha nincs strandidő.

Budapest, 2015. július 6. - Jobb az általános közérzetünk, koncentráló képességünk a munkában, ha nyáron, nagy melegben hűtött helyiségben tartózkodunk. Ilyen módon kellemesebb az otthon eltöltött idő, és pihentetőbb lehet az alvás is. Az autóban a légkondicionált utastér a nagy nyári melegekben biztonságosabbá teszi a vezetést, élvezhetőbbé az utazást. Előnyei mellett azonban a nem megfelelően karbantartott klíma az autókban, az irodákban, közösségi terekben és otthonunkban is komoly veszélyeket rejthet magában.

Harkány, 2014. június 19. - A jövő hónapban ismét megrendezik a már hagyománnyá vált nagyszabású Harkányi Fürdőfesztivált. A július 12-13-i hétvégén változatos könnyűzenei és családi programokkal, folklórműsorral és a villányi térség legjobb boraival várja Harkány városa a különleges fürdőélményre váró vendégeket.