Négy tipp, hogy jobban kontrolláld a stresszt

2016. április 24., vasárnap 08:05

stressz400-1461438094.jpg

Budapest, 2016. április 24. - Köztudott, hogy a stresszes időszakoknak komoly érzelmi, sőt fizikai következményei vannak, pedig a stressz-szint csökkentését néhány magatartásbeli változtatással el lehet érni. Travis Bradberry, az Entrepreneur szerzője négy tippet ad, hogyan kontrolláljuk az életünkben jelentkező stresszt.

1. Mondjunk nemet!

 

Egy, a San Franciscó-i California Egyetemen végzett kutatás azt mutatja, hogy minél nehezebben mondunk nemet, annál hajlamosabbak vagyunk stresszelni, kiégni, vagy akár depresszióba esni. Nemet mondani sokak számára tényleg nagy kihívás, de ne féljünk ettől, hanem tegyük meg!

 

2. Csatlakozzunk le!

 

Hihetetlenül nehéz élvezni egy stresszmentes, munkán kívüli pillanatot, amikor egy e-mail – ami a munkára tereli a figyelmet (stresszt kiváltva) –, bármelyik pillanatban akár a telefonunkra is érkezhet. Ha éjjel-nappal elérhetőek vagyunk, folyamatosan stresszkeltő hatásoknak tesszük ki magunkat. Legyünk néha teljesen offline módban, kapcsoljunk ki mindent!

hirdetés

 

3. Ne tartsunk haragot!

 

A negatív érzelmek, amelyeket a haragtartás okoz, tulajdonképpen a stresszre adott válaszok. Amikor haragot tartunk, azt jelenti, hogy a stresszt is megtartjuk, de ha képesek vagyunk elengedni a dühöt, nemcsak jobban fogjuk érezni magunkat, hanem az egészségünk is javul.

 

4. Kérjünk segítséget!

 

A nyugodt és produktív munkához fel kell ismerni a gyengeségeinket, és segítséget kell kérni, amikor szükség van rá. Vegyük észre azokat, akik segítenének, mert legtöbbször a külső szemlélődők könnyebben tudnak megoldást találni a problémánkra. Hozzájuk fordulva enyhül az idegességünk, és erősödnek a kapcsolataink azokkal, akikben megbízunk.

 

A szerteágazó kapcsolati tőke megléte valóban segíthet abban, hogy a mindennapi stressz csökkenjen az életünkben. - Gondoljunk arra, hogyha elakadunk bármilyen feladatban, akár a munkában, akár a privát életünkben, megfelelő ismertségekkel könnyen találhatunk olyasvalakit, aki feloldja a stresszes helyzetünket, és segít - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője. - Épp ezért fontos, hogy a kapcsolatépítésnél is tudatosak legyünk. De ne csak keressük a segítséget, hanem viszonozzuk is azt. >>Aki ad, az nyer!®<<, ahogy a Business Network International filozófiája is tartja.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. október 27. - Az E-Harmónia életmódprogram keretében lezajlott Baranyában és Zalában a lakosság állapotfelmérése. Az 1200 fős reprezentatív vizsgálatból átfogó kép rajzolódott ki a régióban élők egészségi állapotáról, életmódjáról, táplálkozási szokásairól és fizikai aktivitásáról.  Az eredmények szerint a régió lakosságának 60%-a túlsúlyos vagy elhízott. A mért átlagos derékbőség különösen a nők esetében megközelíti az egészségi kockázatokat jelentősen megnövelő határértéket. Az adatok sajnos összecsengenek a nemrégiben közzétett, lesújtó országos elhízási adatokkal.

napszemuveg400-1435854642.jpgBudapest, 2015. július 3. - A jó napszemüveg lencséje maximális védelmet biztosít a napsugárzás káros hatásai ellen, csökkenti a szembe jutó fény erősségét, egyenletesen szűri a különböző színeket, nem torzít, és sérülésmentes.

Harkány, 2015. november 21. - Felújítások, nagy beruházások és a szolgáltatások letisztítása jellemezte a Harkányi Gyógy- és Strandfürdő idei esztendejét. A november elején a 450 000. látogatóját fogadó gyógykomplexum vezetősége számos átalakítást valósított meg, de a fejlesztéseknek még nincs vége, hiszen 2016-ban is számos terv várja beteljesítését.