Kilátó Kövestetőn: panoráma Kölkedtől a Papukig

2015. június 11., csütörtök 06:00

Pécs-Hosszúhetény, 2015. június 10. - Átadták a Mecsekerdő Zrt. új kilátóját, amely a 460 méteres Kövestető csúcs közelében épült.

A Hosszúhetény és Komló-Zobákpuszta között található 24 méter magas, hatszögletes, csigalépcsős, fedett sátortetős építmény fából és acélból Szabó Péter építészmérnök tervei szerint készült - olvasható az állami cég tájékoztatójában.

 

A turisták 14,6 méter magasról tekinthetnek körbe, ennek során láthatják a Duna kölkedi ágától a Szársomlyón át a Villányi- és Papuk-hegységig húzódó területet, továbbá a Nyugat-Mecsek nagy csúcsait: a Misinát és a Tubest is.

hirdetés

 

Az építkezés helyszínének megválasztása tudatos volt, a környék a természetjárók kedvelt kirándulóhelye, számos túraútvonal vezet keresztül rajta: a közelben halad a Skóciai Szent Margit zarándokút és a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra, illetve a Hármashegy vonulatán átívelő zöld kereszt turistaút.

 

A közlemény szerint a kilátó és a közeli tanösvény kialakítása része annak a közelmúltban, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból megvalósult mintegy 54 millió forintos beruházásnak, amelynek keretében további egy erdei tanösvénnyel, öt erdei kirándulóhellyel és huszonhárom erdei pihenőhellyel bővült a cég úgynevezett közjóléti infrastruktúrája.

 

Forrás: MTI, bővebben: www.mecsekerdo.hu

Kapcsolódó cikkek

napoz-1375376699.jpgBőrünk a túlzásba vitt napozásra számos módon reagálhat, a leégés mellett krónikus elváltozások, de hosszú távon akár bőrcarcinomák is kialakulhatnak.

uszok-ejszakaja2013-400-1382467485.jpgA nagy sikerre való tekintettel az idei pikkelysömör világnapon, 2013. október 29-én is megrendezik az Úszók Éjszakáját a Magyar Dermatológiai Társulat szervezésében. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a magyar népesség mintegy 1,5-2 százalékát érintő kórra, a pikkelysömörre. Az Úszók Éjszakája egyszerre öt nagyvárosban - köztük Pécsen - zajlik majd, akárcsak tavaly.

evutazoja2014-indavideo400-1400934758.jpgBudapest, 2014. május 25. - Új típusú kommunikációs kampányt indít júniustól a Magyar Turizmus Zrt. A szervezet a digitális nemzedék igényeinek megfelelően, videóblogban ösztönzi belföldi utazásra az Y generáció tagjait is - közölte az MT Zrt.