7 tipp a szakértőktől téli depresszióra

2013. január 2., szerda 17:53

depi-1357148849.jpg

Télen a kevés napfény és a barátságtalan, hűvös időjárás nem csak múló rosszkedvet, súlyosabb esetben depressziót is könnyen okozhat. Annál is inkább, hogy ilyenkor nehezebben pótoljuk a fontos vitaminokat, és a téli szünet után a munkába való visszatérés is lehangolóan hathat. Ha valakinek ráadásul csalódást okozott a családi körben eltöltött karácsony, vagy a szilveszter, még nehezebben vág neki a januárnak, hiszen minden, ami élvezetes a télben, az már elmúlt ilyenkor, a tavasz pedig igen távol van még.

A szakértők szerint a következő tippek segítségével védhetjük meg magunkat a téli depressziótól:

 

 

1. Legyél szigorú magadhoz!

 

Nem minden értelemben, de hasznát veheted egy szigorú és következetes napirendnek, ami mind a munkára, mind az otthon töltött időre vonatkozik. Ha ugyanis ehhez tartod magadat, nem kell azzal a szomorú ténnyel szembenézned, hogy a konvektor mellett mélázva folyt el az egész délután. A sikeresen végrehajtott feladatok és a teljesített napirend érzése a boldogsághormonok szintjét is növelni fogja!

hirdetés

 

 

2. Vadássz a napfényre!

 

Kapj el minden napfényes percet, és ha lehetséges, rohanj a szabadba, hogy a friss levegőn élvezhesd! Ha szerencséd van és fél vagy egy órát sikerül odakint eltölteni napos időben, az jelentősen javítani fogja mind a hangulatodat, mind a fizikai állapotodat.

 

 

3. Egyél gyakran halat!

 

Heti többszöri halfogyasztás növeli a szervezetben az omega-3 szintjét a szervezetben, ez pedig szintén segít, hogy a szervezetünk hatékonyabban vegye fel a harcot a depresszióval.

 

 

4. Szedj magnéziumot és B vitamint!

 

Ha nem sikerül természetes forrásaiban eleget bevinni ezekből a fontos anyagokból a szervezetbe, bátran vegyél magadhoz étrend kiegészítőket, vitaminokat.

 

 

5. Mozgás!

 

A mozgás felpörget, felvidít, visszahozza az elveszett életkedvet. Már egy kis intenzív séta is használhat, de még jobb egy fitneszbérlet, amit hetente többször használhatsz. Ha azonban tudsz lehetőséget teremteni arra, hogy csoportosan, barátaiddal együtt sportolj, garantált a jó hangulat és a feltöltődés!

 

 

6. Perdülj táncra!

 

Ha a pároddal táncra perdülsz, akár csak otthon, a konyhában, biztosan elkerül egy ideig a mélabú!

 

 

7. Hallgass ritmusos zenét!

 

Semmiképpen sem lassút, andalítót! Olyan dalokat válassz , amelyektől felpezsdül a vérkeringésed, felélénkülsz!

Kapcsolódó cikkek

hunyady400-1437332851.jpgPécs, 2015. július 20. - A belföldi szállodák, panziók és vendégházak között akad néhány különleges azok számára, akik valami szokatlanra vágynak. Ajánlunk nektek öt helyet, amik igencsak eltérnek az átlagostól.

afonya-zabpehely400-1452617858.jpg

Budapest, 2016. január 13. - A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van.

halozat400-1445682261.jpgBudapest, 2015. október 25. - Átrendeződni látszik a közösségi média világa, ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak egyre nagyobb teret nyernek - derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából. A legaktívabb a Facebook közönsége, a legpasszívabbak a Twitter-felhasználók.