Egyre népszerűbb a napenergia Európában

2014. július 19., szombat 09:00

napenergia400-1405691774.jpgBudapest, 2014. július 19. - A világon tavaly 1248 gigawattóra áramot termeltek a naperőművek, ezen belül Európában 38,4 gigawattóra áramot termeltek csak az újonnan belépett naperőművek, míg Magyarországon a termelés a becslések szerint 20 százalékkal nőtt és 9,5 gigawattórát tett ki - közölte a HST-Energy Kft.

A megújuló energetikai eszközöket forgalmazó és szaktanácsadó cég közleménye idézi az Európai Fényelektromossági Ipari Egyesülés (European Photovoltaic Industry Association, EPIA) adatait, amely idénre 40 gigawattra teszi a belépő új kapacitást, ami négy év múlva már - éves szinten - 55 gigawattra nő.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 2012-es adatai szerint a magyar napenergia - fotovoltikus - kapacitás 12 megawatt volt, és éves 20 százalékos növekedést valószínűsítettek. Összehasonlításul: Németországban a beépített kapacitás múlt év végén 36 gigawattot tett ki.

hirdetés

 

A magyarországi teljes kapacitásból 10,4 megawattra tehető a háztartási kiserőművek teljesítménye, amely 1440 háztartási méretű naperőmű. A teljes éves fotovoltikus villamos energia termelés 7,98 gigawattóra volt 2012-ben.

 

A tájékoztatás szerint világszinten gyors átrendeződés tapasztalható ezen a piacon. Míg 2011-ben még Európában telepítették a világ napelemes rendszereinek közel 70 százalékát, addig a tavaly ez az arány már 30 százalék alá esett. A beruházások 57 százaléka a folyamatosan erősödő ázsiai piacon történt.

 

Németországban már olyan kedvezőek a feltételek, hogy egy napelemes rendszer segítségével 1 kilowattórányi áramot már 12-15 eurócentért is elő lehet állítani. Új üzleti modellek is megjelentek, akár bérleti- vagy lízing konstrukcióban is hozzá lehet jutni a megújuló energiát termelő eszközökhöz.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

depi2-1357150353.jpg

Van, amiről azt gondolnánk, gyógyír a depresszióra, mert átmenetileg feldobja a hangulatot. Ezek a „varázsszerek” azonban hosszútávon több kárt okoznak, mint amennyi hasznuk van.

evutazoja2014-indavideo400-1400934758.jpgBudapest, 2014. május 25. - Új típusú kommunikációs kampányt indít júniustól a Magyar Turizmus Zrt. A szervezet a digitális nemzedék igényeinek megfelelően, videóblogban ösztönzi belföldi utazásra az Y generáció tagjait is - közölte az MT Zrt.

hunger-map-foodpanda400-1413659802.jpgBudapest, 2014. október 20. - Míg a FAO adatai szerint a világban minden kilencedik ember éhezik, addig az Európai Bizottság becslése szerint csak Magyarországon évente kétmillió tonna élelmiszerhulladék keletkezik. A Foodpanda olyan kezdeményezéseket és módszereket gyűjtött össze, melyekkel a közösség, de akár te magad is csökkentheted a kukába kerülő élelmiszer mennyiségét.