Üdülési jog: gondoljuk végig, fontoljuk meg

2015. július 26., vasárnap 07:05

udules400-1437846474.jpgBudapest, 2015. július 26. - Az üdülési jog jelentését és jellemzőit a fogyasztók széles köre megismerte, azonban az értékesítéskor elhangzó megtévesztő tájékoztatások több problémát is okoznak.

Derült ki mindez a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), mind az általa megbízott, vele együttműködésben dolgozó Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodahálózat Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsett és Győrött működő irodáihoz érkező piaci jelzésekből.

 

A GVH több versenyfelügyeleti eljárásban is vizsgálta az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatot, valamint az annak népszerűsítésére szolgáló szóbeli tájékoztatásokat, amelyek miatt valamennyi vizsgált esetben jogsértést állapított meg, és bírsággal is sújtotta az érintett vállalkozásokat.

 

A vizsgált ügyekben a cégek egyeztető előadásokon értékesítették az üdülési jogot, sokszor olyan fogyasztóknak, akik már rendelkeztek egyéb üdülőhasználati joggal. Ezekben az esetekben az üdülési jog továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok elsősorban olyan fogyasztóknak szóltak, akik életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt már nem tudják igénybe venni az üdülési lehetőséget, és egyre nagyobb teherrel jár számukra a megnövekedett összegű éves fenntartási díj befizetése.

hirdetés

 

A GVH döntései szerint a rendezvényre invitáló telefonhívások, és az eseményen elhangzó tájékoztatások tartalma több szempontból is megtévesztő volt. A vállalkozás képviselői 

  • rendszerint olyan helyzetbe hozták a fogyasztókat, hogy döntsenek azonnal, hiszen a kedvező ajánlat csak a rendezvényen érhető el;
  • hamis ígéretet tettek a fogyasztók meglévő üdülési jogának továbbértékesítésére, egy újabb üdülési jog megvásárlására késztetve őket, és valótlan tájékoztatást adtak nekik az árról és a beszámításról, mint árkedvezményről is.

A régi üdülési jog eladása szinte egyáltalán nem fordult elő. Sokkal gyakoribb, hogy a fogyasztó végül két üdülési jog költségeit viseli.

 

A GVH jelenleg is több hasonló ügyben folytat eljárást. Az ilyen gyakorlatból származó megtévesztések elkerülése érdekében hangsúlyozza a fogyasztók tudatosságának fontosságát, és javasolja, hogy mindenki

  • gondolja végig higgadtan, hogy valóban szeretne-e egy kedvező ajánlat (pl. kedvezményes árú wellness-hétvége, meglévő üdülési jog eladása) ígéretével a hirdetett rendezvényen részt venni;
  • fontolja meg, hogy tényleg elköteleződne-e, tervezte-e egy második üdülési jog költségeinek 20-30 évig történő viselését, ehhez hitel felvételét, vagy akár egyéb szolgáltatások, szállásajánlatok igénybevételét;
  • mielőtt a szerződés aláírása mellett döntene, olvassa el az aláírandó szerződést és a kapcsolódó dokumentációt, amit megtehet nyugodt körülmények között akár az otthonában is, átbeszélve annak részleteit;
  • vegye figyelembe, hogy a szerződést nem feltétlenül kell aláírnia, ha nem kívánja igénybe venni az ajánlatot, távozhat a rendezvény helyszínéről;
  • ha a szerződés megkötését követően meggondolta magát, éljen a 14 napos elállási jogával.

Mindezekre figyelemmel a GVH felhívja a fogyasztók figyelmét az üdülési jog értékesítésével kapcsolatos rendezvények veszélyeire, amelyekről további részletek a GVH honlapján olvashatók.

 

Forrás: GVH / Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda

Kapcsolódó cikkek

ddc-zm400-1441653555.jpgVác-Beremend, 2015. szeptember 8. - A környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében 2015-ben újra meghirdeti zöld projekteket támogató pályázatát a Duna-Dráva Cement. A Zöld Megoldás-pályázat célja, hogy a Beremendi és a Váci Cementgyár környezetében élők környezettudatos magatartását, az élővilág megóvását és a környezeti infrastruktúra fejlesztését hosszú távon segítse.

nnh-sikerkozosseg400-1457764431.jpg

Budapest, 2016. március 12. - A networking, illetve a networking fejlesztésében hazánkban is meghatározó szerepet játszó BNI által képviselt üzleti modell eredményeit tekintették át a magyar üzletemberek a Nemzetközi Networking Héten®, március 8-án és 9-én.

Budapest, 2016. július 25. - A Kaspersky Lab legújabb, a Kaspersky Security Netwok (KSN) adatai alapján készült jelentése szerint egy év alatt hatszorosára nőtt a vállalati szektor támadásainak száma (27000-ről 158000-re a 2015-2016-os évre). Ez azt is jelenti, hogy a ransomware minden tizedik vállalati felhasználó adatait próbálta meg titkosítani.