Online vásárlás, termékbemutatók: változások júniustól

2014. május 8., csütörtök 07:00

Budapest, 2014. május 8. - Az új hatályba lépő rendelet alapvetően változtat mind a távollévők között szerződések - ilyenek például az online rendelések -, mind az üzlethelyiségen kívül fogyasztóval kötött szerződések - termékbemutatók - szabályain. A most hatályban lévő kormányrendeletek ezzel egy időben érvényüket vesztik június 13-tól.

Az új Kormányrendelet vállalkozás és fogyasztó közötti jogviszonyokra érvényes, tehát a vállalkozások egymás közötti jogügyleteit nem érinti. Online vásárlások esetében egyébként is szélesebb tájékoztatási kötelezettséget írt elő a "webshopoknak", de ez is bővül.

hirdetés

 

Lényeges változás, hogy az elállási jog gyakorlása az eddigi 8 munkanap helyett 14 napra módosul, így a kívánt termék átvételétől, avagy szolgáltatás esetén a szerződés aláírásától bővül az elállásra adott határidő. Amennyiben erről a jogáról a fogyasztó nem kap tájékoztatást, az elállási idő 12 hónapra nő, így a Kormányrendelet komolyan szankcionálja a tájékoztatási kötelezettség elmulasztását. Az elállási nyilatkozat elküldése a határidő utolsó napján is megfelelőnek minősül. A fogyasztónak kötelessége bizonyítani, hogy a jogát szabályszerűen gyakorolta.

 

Szintén a fogyasztóknak kedvező változás, hogy a vállalkozásnak az elállásról szerzett tudomásszerzéstől számított 14 napon belül vissza kell fizetnie a pénzt. A vállalkozásnak joga van visszatartani az összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem küldte, annak visszaküldését nem igazolta.

 

Forrás: MTI OS - Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

Kapcsolódó cikkek

tejtermelok-demonstracioja1-400-1404850349.jpgBudapest-Pécs, 2014. július 9. - A számukra kedvezőbb piaci feltételek biztosításáért demonstráltak tegnap a tejtermelők három helyen, Budaörsön, Nagytarcsán és Pécsen félpályás útlezárással - közölte Hegedűs Imre, a demonstrációs bizottság vezetője.

Budapest, 2014. május 17. - A fenntarthatóság napjainkban már a versenyképesség kulcsa, a környezettudatosság fontos szempont az üzletek működéséhez. Ezt felismerve indította el a SURVIVE ENVIRO Nkft. tavaly a „Zöldülnek a Királyok” projektet a budapesti és a pécsi Király utca üzleteinek bevonásával. A sikeres kezdeményezést követően a Zöldüzlet Program folytatódik 2014-ben is. A cél a környezettudatos üzletvezetés gyakorlati megvalósítása. A csatlakozás lehetősége pedig már az ország valamennyi üzlete számára adott.

Budapest, 2015. május 13. - Már csak néhány napig lehet pályázni a DELFIN Díjra, amelyet olyan magyar cégeknek adományoz a Telekom, amelyek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége kimagasló, és tevékenységükhöz viszonyított fenntarthatósági teljesítménye példaértékű.