Online vásárlás, termékbemutatók: változások júniustól

2014. május 8., csütörtök 07:00

Budapest, 2014. május 8. - Az új hatályba lépő rendelet alapvetően változtat mind a távollévők között szerződések - ilyenek például az online rendelések -, mind az üzlethelyiségen kívül fogyasztóval kötött szerződések - termékbemutatók - szabályain. A most hatályban lévő kormányrendeletek ezzel egy időben érvényüket vesztik június 13-tól.

Az új Kormányrendelet vállalkozás és fogyasztó közötti jogviszonyokra érvényes, tehát a vállalkozások egymás közötti jogügyleteit nem érinti. Online vásárlások esetében egyébként is szélesebb tájékoztatási kötelezettséget írt elő a "webshopoknak", de ez is bővül.

hirdetés

 

Lényeges változás, hogy az elállási jog gyakorlása az eddigi 8 munkanap helyett 14 napra módosul, így a kívánt termék átvételétől, avagy szolgáltatás esetén a szerződés aláírásától bővül az elállásra adott határidő. Amennyiben erről a jogáról a fogyasztó nem kap tájékoztatást, az elállási idő 12 hónapra nő, így a Kormányrendelet komolyan szankcionálja a tájékoztatási kötelezettség elmulasztását. Az elállási nyilatkozat elküldése a határidő utolsó napján is megfelelőnek minősül. A fogyasztónak kötelessége bizonyítani, hogy a jogát szabályszerűen gyakorolta.

 

Szintén a fogyasztóknak kedvező változás, hogy a vállalkozásnak az elállásról szerzett tudomásszerzéstől számított 14 napon belül vissza kell fizetnie a pénzt. A vállalkozásnak joga van visszatartani az összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem küldte, annak visszaküldését nem igazolta.

 

Forrás: MTI OS - Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. június 6., szombat (MTI) - Azt szeretnénk, ha Magyarország békésebb, együttműködőbb hely lenne, ahol a többségi magyarok és a nemzetiségek nem egymás kárára, hanem egymás javára élnének - mondta az emberi erőforrások minisztere szombaton.

A Zsolnay-kerámiák esetében rekordnak számító 19 millió forintos áron kelt el egy Apáti Abt Sándor tervezte nagyméretű szecessziós váza a Virág Judit Galéria vasárnapi budapesti árverésén. A mintegy száz év után előkerült, egy méter magas, eozinmázas váza 10 millió forintos kikiáltási árról indult. Kilenc ajánlat érkezett a tételre, végül a pécsi Zsolnay Múzeum szerezte meg a védett műtárgyat.

Budapest, 2015. július 9. - Egyedül nem megy, csapatban viszont igen. A kapcsolatitőke-megosztás profi gyakorlata egyre nagyobb erővel hódít Magyarországon. Az eredményeket látva ma már akár Üzlet 2.0-nak is nevezhető mindaz, ami a világ és hazánk legnagyobb networking szervezetének csoportjaiban folyik. A BNI (Business Network International) egyik pécsi, illetve szekszárdi csoportja után most az észak-budaörsi üzleti közösség is elérte a külön elismerést jelentő státuszt.