Miről árulkodik a tested kapcsolatépítés közben?

2016. március 31., csütörtök 06:05

Budapest, 2016. március 31. - A testbeszéd rendkívül erőteljes, amikor a másokkal való kapcsolatba lépésről és a networkingről van szó. Már az első hét másodpercben olyan vizuális benyomást keltünk az emberekben, amely alapján értékelnek minket. Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója és számos üzleti bestseller szerzője elárulja, hogyan figyeljünk oda a testbeszédünkre a sikeres kapcsolatépítés érdekében!

1. Tartsd a szemkontaktust!

 

A világ legerősebb és legsikeresebb üzletvezetői közül többen is arról ismertek, milyen benyomást keltenek a személyes találkozókon. A beszélgetés meghatározó részében nem veszik le a tekintetüket arról, akivel beszélnek, azt éreztetik, hogy ő a legfontosabb ember a szobában. És te tartod a szemkontaktust a beszélgetés alatt, vagy valami másra is figyelsz közben?

 

2. Figyelj a karodra!

 

Amikor beszélünk valakivel, és a kezünk olyan pozícióban van, amellyel – akár tudattalanul – azt sugalljuk, hogy nem érdeklődünk, azzal nem fogunk pozitív benyomást kelteni. Mit csinálnak a karjaid? Összefonod őket, unalmat kifejezve ezzel, vagy kitárod őket, érdeklődést mutatva ezáltal?

hirdetés

 

3. Viselkedj nyitottan!

 

Támaszkodsz valamin, mintha unott vagy fáradt lennél? Nem tudsz kezet fogni, mert épp egy tányér étellel egyensúlyozol? Erőltesd meg magad, és légy igazán nyitott, ahelyett, hogy kizárnád az embereket a beszélgetésből!

 

4. Beszélj az arckifejezéseddel!

 

Mosolyogsz, vagy egy ásítást próbálsz visszafogni? Érdeklődést mutatsz? Mit mond az arcod? Szinte magától értetődő, hogyha ásítasz, miközben valaki beszél hozzád, akkor biztosan elveszíted a beszélgetőpartnered.

 

- A kommunikáció során az információközlésünk 55%-a nonverbális. De nemcsak azért érdemes nagyobb figyelmet fordítani a gesztusainkra, mert egy beszélgetés folyamán több információhoz jutunk belőle, hanem azért is, mert a testbeszédünk mindig őszinte - árulja el Fertői Zsigmond, a Testbeszéd Akadémia tréning igazgatója, aki nemcsak tanítja a testbeszédet, hanem a BNI Magyarország egyik pécsi üzleti csoportjának tagjaként lehetősége van hétről hétre élesben gyakorolnia is a technikákat. - Mire egy tárgyalási szituációban partnerünk száját elhagyja az első mondata, addigra kézfogásából, testtartásából, helyfoglalásából, a pohara tartásából és egyéb gesztusaiból meghatározhatóak főbb jellemvonásai és a célja a találkozóval. Aki birtokában van ennek a tudásnak, mindig, mindenhol két lépéssel a társalgópartnere előtt jár!

 

- Ha nem figyelünk oda arra, hogyan kommunikál a testünk, könnyen elveszíthetünk olyan kapcsolati lehetőségeket, amelyek később lehet, hogy meghatározóak lennének az életünkben - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország igazgatója. - Folyamatosan azt látjuk, hogy a hatékony kapcsolatépítés érdekében a hazai BNI-csoportok üzleti találkozóin a legtöbben eredményesen alkalmazkodtak az Aki ad, az nyer!® üzleti filozófia attitűdjéhez. A vállalkozók nyitottságukkal és a másik iránti érdeklődésükkel sokkal több kapcsolatot képesek kialakítani, később pedig ezek és az egymásnak adott ajánlások segítségével tudják támogatni egymást.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Új típusú hangszórót fejlesztett ki a most húszéves Papp Gergely, akinek technológiája iránt nemzetközi cégek is érdeklődtek már.

eskuvo400-1420106756.jpgBudapest, 2015. január 1. - Az Országgyűlés a házasságkötési kedv növelése érdekében 2015. január 1-jétől új adóalap-csökkentő kedvezménnyel, az ún. első házasok kedvezményével bővítette a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényt.

monitorok400-1475922131.jpg

Budapest, 2016. október 10. - Tizenöt éve már, hogy 'Az Év Honlapja' díj Magyarországon mértékadó szakmai elismerést jelent. Az online térben otthonosan mozgó vállalatok évről évre többen, egyre több kategóriában, egyre gyorsabban változó feltételek között versengenek egymással. ’Az Év Honlapja’ Magyarország legrangosabb webfejlesztői versenye, amelynek célja az online kultúra fejlesztése.