Menyi gyümölcs lehet a gyümölcsteában?

2016. február 5., péntek 06:05

Budapest, 2016. február 5. - A Tudatos Vásárlók Egyesülete 36 koffeinmentes erdeigyümölcs-teát, köztük 6 gyerekteát vizsgált meg, hogy milyen arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, aromát és adalékanyagokat. A tesztbe a sajátmárkás, jól ismert termékektől a drágább, biotermékekig sokféle tea került.

Az első három helyen a Tesco sajátmárkás termékei szerepelnek mindössze néhány pontos eltéréssel (49-44 pont), mivel magas arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, és ezeket százalékosan fel is tüntették. Az első helyen végzett Tesco Forest Fruit Infusion Erdeigyümölcs ízű filteres gyümölcstea volt egyúttal az egyetlen, amely nem tartalmazott aromát, a többi 35 termék legalább egy aromát tartalmazott.

hirdetés

 

Már jóval kevesebb ponttal (23,5 -15 pont), de sorban ezeket követi a CBA, a Marks&Spencer és a Penny Market saját márkás terméke. A Marks&Spencer tea kivételével mindannyian a legolcsóbbak közé tartoznak 6 Ft/g alatti egységárral, de még ez utóbbi is ár alapján középkategóriás.

 

A lista végén is volt bőven a sajátmárkás termékekből. A legkevesebb pontot a Rossman King's Crown áfonyás joghurtos teája érte el sok adalékanyag miatt. Megosztott utolsó előtti helyen végzett: a Teekanne Málna- és szederízesítésű gyümölcstea, a Pickwick Gyümölcs és gyógynövénytea a meggy, a málna és a vörösáfonya ízével, a Gárdonyi Teaház Eper bodza méz ízesített gyümölcstea, a Milford Fekete ribiszke-cseresznye tea.

 

A gyártók jelentős része nem tünteti fel pontosan, hogy az összetevők milyen arányban vannak jelen a termékben. Ahol ez mégis kiderül, ott elég lehangoló a kép. Az eper, málna vagy erdei gyümölcs teák legnagyobb arányban almát, hibiszkuszt vagy csipkebogyót tartalmaznak. A 36-ból 12 terméknek 2% vagy ennél kevesebb a névadó gyümölcstartalma.

 

Összességében elmondható, hogy az ár és a minőség nem függ össze.

 

A tesztben szereplő 6 gyerektea vizsgálata arra mutat rá, hogy mivel koffeinmentes termékről van szó, nem érdemes gyerek terméket választani, (hacsak nem a cuki dizájnt akarjuk megfizetni), ugyanis a gyártók ezekből sem spórolták ki az aromát, viszont a névadó gyümölcsöt annál inkább.

 

Forrás: Tudatos Vásárlók Egyesülete

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. július 2. - A munkavállalói igényeket és a távmunka által biztosított előnyöket mérlegelve a cégvezetők több mint fele támogatja annak lehetőségét, hogy munkatársai otthonról lássák el feladataikat - derül ki a Profession.hu legújabb felmérésből. Ezzel szemben a gyakorlatban csak minden negyedik vállalatnál létezik ilyen pozíció, ami megoldhatná a hosszú utazással járó problémákat.

cimer-mo-650x433-1377197261.jpg

Magyarország és Budapest címerét fogalmazta újra egy fiatal grafikus, Kiss Miklós. Az új címerek egyszerű, letisztult stílust képviselnek, a heraldikai alapelemeket tiszteletben tartva.

buek-film400-1419778060.jpgBudapest-Pécs, 2014. december 29. - BÚÉK címmel december 30-án vetítik először az ország első közösségi filmjét, amely 2013 szilveszterét mutatja be számtalan szemszögből.