Menyi gyümölcs lehet a gyümölcsteában?

2016. február 5., péntek 06:05

Budapest, 2016. február 5. - A Tudatos Vásárlók Egyesülete 36 koffeinmentes erdeigyümölcs-teát, köztük 6 gyerekteát vizsgált meg, hogy milyen arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, aromát és adalékanyagokat. A tesztbe a sajátmárkás, jól ismert termékektől a drágább, biotermékekig sokféle tea került.

Az első három helyen a Tesco sajátmárkás termékei szerepelnek mindössze néhány pontos eltéréssel (49-44 pont), mivel magas arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, és ezeket százalékosan fel is tüntették. Az első helyen végzett Tesco Forest Fruit Infusion Erdeigyümölcs ízű filteres gyümölcstea volt egyúttal az egyetlen, amely nem tartalmazott aromát, a többi 35 termék legalább egy aromát tartalmazott.

hirdetés

 

Már jóval kevesebb ponttal (23,5 -15 pont), de sorban ezeket követi a CBA, a Marks&Spencer és a Penny Market saját márkás terméke. A Marks&Spencer tea kivételével mindannyian a legolcsóbbak közé tartoznak 6 Ft/g alatti egységárral, de még ez utóbbi is ár alapján középkategóriás.

 

A lista végén is volt bőven a sajátmárkás termékekből. A legkevesebb pontot a Rossman King's Crown áfonyás joghurtos teája érte el sok adalékanyag miatt. Megosztott utolsó előtti helyen végzett: a Teekanne Málna- és szederízesítésű gyümölcstea, a Pickwick Gyümölcs és gyógynövénytea a meggy, a málna és a vörösáfonya ízével, a Gárdonyi Teaház Eper bodza méz ízesített gyümölcstea, a Milford Fekete ribiszke-cseresznye tea.

 

A gyártók jelentős része nem tünteti fel pontosan, hogy az összetevők milyen arányban vannak jelen a termékben. Ahol ez mégis kiderül, ott elég lehangoló a kép. Az eper, málna vagy erdei gyümölcs teák legnagyobb arányban almát, hibiszkuszt vagy csipkebogyót tartalmaznak. A 36-ból 12 terméknek 2% vagy ennél kevesebb a névadó gyümölcstartalma.

 

Összességében elmondható, hogy az ár és a minőség nem függ össze.

 

A tesztben szereplő 6 gyerektea vizsgálata arra mutat rá, hogy mivel koffeinmentes termékről van szó, nem érdemes gyerek terméket választani, (hacsak nem a cuki dizájnt akarjuk megfizetni), ugyanis a gyártók ezekből sem spórolták ki az aromát, viszont a névadó gyümölcsöt annál inkább.

 

Forrás: Tudatos Vásárlók Egyesülete

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. november 9. - Miközben összeurópai probléma a fiatalok munkanélkülisége, Magyarországon kiemelkedően aggasztó a helyzet. Az egymillió magyarországi vállalkozó csupán 27%-a 40 év alatti, a 40 év alatti önfoglalkoztatók száma pedig csupán hozzávetőleg 65 000 fő. Az ország leggazdagabb üzletasszonya, Kósa Erika és az ország egyik leggazdagabb üzletembere, Demján Sándor mégis a fiatalokban látja a jövőt: ingyenes előadásokkal buzdítják cégalapításra a fiatalokat.

azevhonlapja2015start400-1441058074.jpgBudapest, 2015. szeptember 1. - Idén is kiosztják az online szakma egyik legrangosabb díját. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 14 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat a mai nappal indul. A szervezők 25 kategóriában várják a nevezéseket.

elelmiszerlavina-1384701023.jpgCsaknem száz tonna terményt takarítottak be a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Syngenta Élelmiszerlavina programjában résztvevő önkormányzatok és civil szervezetek földjein dolgozók az elmúlt hetekben. Így országszerte tízezer nehéz sorsú ember jutott zöldséghez a program jóvoltából - közölte az esemény kommunikációjával foglalkozó cég az MTI-vel.