Mi van akkor, ha rád szakad a bolt?

2016. július 29., péntek 23:50

Budapest, 2016. július 29. - Kevés vállalkozó panaszkodik arra, hogy túl sok megrendelése van. Pedig, főleg az ajánlásos marketingnek köszönhetően, van bőven példa erre is. A tudatos üzleti kapcsolatépítés egyik pozitív kockázata, hogy lehet-e tartani az iramot, ki lehet-e szolgálni minden új megrendelést, amikor valakire úgymond rászakad a bolt.

Mitől lesz a networking eredményesebb bármely más üzleti stratégiánál? A tudatossága miatt: hiszen kapcsolatot könnyű kialakítani, de azok minőségi fenntartása már egy újabb lépcsőfokot jelent. Ezen a bizalmi szinten viszont már a továbbajánlás lehetőségével is számolni kell. A networkinget stratégiai szinten kezelő vállalkozások a megmondhatói, hogy bizony nem egyszer fordul elő, hogy egyszerre több ajtó, több új lehetőség is megnyílik előttük a piacon. Mit lehet ilyenkor tenni

hirdetés

 

Akiről tudják, hogy megbízható (például a profi networking közösségekben ilyesfajta támogatást kapnak a tagok), arra záporozni fognak a jó üzletek. Nem véletlenül oktatják, hogy erre a helyzetre érdemes felkészülni, vagy legalább gondolni előzetesen, és napirendre venni az előbb-utóbb elkerülhetetlen vállalkozásfejlesztést.

Ezeket a tényeket támasztják alá a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network Internationalnek (BNI) a tapasztalatai is.

 

- Aki szervezett keretek között kezd el foglalkozni a networkinggel, és az alapoktól tanulja meg annak hatékony alkalmazását, nagyjából egy év alatt látja meg, hogy milyen ereje van a kapcsolatoknak és az ajánlásoknak - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.

 

- Csak egy szám: minden évben az új tagvállalkozóink nagyjából 70-75%-a újítja meg tagságát nálunk, de a visszajelzések szerint ennek nem az az oka, hogy nem vált be számukra a networkingen alapuló üzleti modell. Inkább az, hogy túlságosan is sok üzletet és lehetőséget hoztak nekik a bizalmi kapcsolatok, ezáltal pedig utol kell érniük magukat, fejleszteniük kell a vállalkozásukat, mert túl sok munkájuk lett - teszi hozzá a szakértő.

 

Forrás: Ferling

Kapcsolódó cikkek

sor-poharban400-1407585160.jpgBudapest, 2014. augusztus 10. - Miközben 72 sörfőző, malátagyártással is foglalkozó vállalkozás van Magyarországon, a Dreher, a Borsodi és a Heineken tudhatja magáénak az összárbevétel 90 százalékát. Az ágazat tavaly ugyan bővült 2012-höz képest, azonban a Sörszövetség ezt elsősorban a jövedéki adó emelkedésével magyarázza.

keba-verseny400-1413378629.jpgBudapest, 2014. október 16. - Útjára indult a Közép-európai Brókerképző Alapítvány (KEBA) népszerű pénzügyi-értékpapírpiaci versenye és tőzsdejátéka, a „Tőzsdejáték Középiskolásoknak”. A versenyre középiskolai csapatok jelentkezését várták, idén 138 iskolából érkeztek nevezések. A szervezők beszámoltak róla, hogy a korábbi évekhez hasonlóan ismét jelentős az érdeklődés a határon túli területekről.

mocsai-tamas-es-novodomszky-eva-vetette-az-elso-sor-burgonyat-400-1429761216.jpgFelsőmocsolád, 2015. április 23. - Ötvenhárom településen, összesen 110 hektárnyi földterületen indult el a tavaszi munka a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Syngenta Élelmiszerlavina programjában. Az itt megtermelt egészséges élelmiszernövények, zöldségfélék nehéz sorsú emberekhez kerülnek majd. A program történetében eddig 100 ezer ember kapott kézzelfogható segítséget.