Mi van akkor, ha rád szakad a bolt?

2016. július 29., péntek 23:50

Budapest, 2016. július 29. - Kevés vállalkozó panaszkodik arra, hogy túl sok megrendelése van. Pedig, főleg az ajánlásos marketingnek köszönhetően, van bőven példa erre is. A tudatos üzleti kapcsolatépítés egyik pozitív kockázata, hogy lehet-e tartani az iramot, ki lehet-e szolgálni minden új megrendelést, amikor valakire úgymond rászakad a bolt.

Mitől lesz a networking eredményesebb bármely más üzleti stratégiánál? A tudatossága miatt: hiszen kapcsolatot könnyű kialakítani, de azok minőségi fenntartása már egy újabb lépcsőfokot jelent. Ezen a bizalmi szinten viszont már a továbbajánlás lehetőségével is számolni kell. A networkinget stratégiai szinten kezelő vállalkozások a megmondhatói, hogy bizony nem egyszer fordul elő, hogy egyszerre több ajtó, több új lehetőség is megnyílik előttük a piacon. Mit lehet ilyenkor tenni

hirdetés

 

Akiről tudják, hogy megbízható (például a profi networking közösségekben ilyesfajta támogatást kapnak a tagok), arra záporozni fognak a jó üzletek. Nem véletlenül oktatják, hogy erre a helyzetre érdemes felkészülni, vagy legalább gondolni előzetesen, és napirendre venni az előbb-utóbb elkerülhetetlen vállalkozásfejlesztést.

Ezeket a tényeket támasztják alá a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network Internationalnek (BNI) a tapasztalatai is.

 

- Aki szervezett keretek között kezd el foglalkozni a networkinggel, és az alapoktól tanulja meg annak hatékony alkalmazását, nagyjából egy év alatt látja meg, hogy milyen ereje van a kapcsolatoknak és az ajánlásoknak - mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.

 

- Csak egy szám: minden évben az új tagvállalkozóink nagyjából 70-75%-a újítja meg tagságát nálunk, de a visszajelzések szerint ennek nem az az oka, hogy nem vált be számukra a networkingen alapuló üzleti modell. Inkább az, hogy túlságosan is sok üzletet és lehetőséget hoztak nekik a bizalmi kapcsolatok, ezáltal pedig utol kell érniük magukat, fejleszteniük kell a vállalkozásukat, mert túl sok munkájuk lett - teszi hozzá a szakértő.

 

Forrás: Ferling

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. január 15. - Az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testületének (ASZÖT) javaslata alapján idén minden SZJA 1%-ot felajánló magánszemély rendelkezhet úgy, hogy nevét és postai illetve elektronikus levelezési címét a kedvezményezettel közöljék. A törvényváltozás óriási lehetőséget teremt a civil szervezeteknek, mivel így megnyílik számukra a lehetőség, hogy az adományozók közvetlen és pontos tájékoztatásával növeljék az átláthatóságot és bizalmat.

Budapest, 2015. július 31. - Az elmúlt években a fővárosban is igazolódott: a hagyományos üzleti modellek mellett izgalmasabb üzleti struktúrákra is nyitottak a hazai vállalkozások. A Business Network International (BNI) az „Aki ad, az nyer®” elvén alapuló, jutalékmentes üzleti ajánlások rendszerét honosította meg hazánkban, budapesti régiója pedig néhány év alatt a világ öt legeredményesebb körzete közé került.

Budapest, 2015. december 12. - Belevágni egy saját vállalkozásba egyszerre kockázattal és izgalommal teli, hiszen rengeteg kihívás és kemény munka vár arra, aki az üzleti önállósodás útját választja. Gyakran azért választják a vállalkozók útját az emberek, mert függetlenségre és szabadságra vágynak. Ekkor még nem látjuk előre, hogy milyen küzdelmek és kudarcok várnak ránk.