Lakossági földgáz: E.on helyett Főgáz

2016. január 2., szombat 08:00

Budapest, 2016. január 2. - A nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz átvette az E.on 600 ezer lakossági földgázfogyasztóját január 1-jén - mondta el Králik Gábor, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI megkeresésére.

Fejér, Tolna, Baranya, Somogy, Zala és Veszprém megye egyetemes (lakossági) fogyasztóit a Főgáz látja el az idei év első napjától, a társaság és a fogyasztók között a törvény szerint határozatlan időre egyetemes szolgáltatási szerződés jött létre, így ezzel kapcsolatban a fogyasztóknak nincs teendőjük - hangsúlyozta a vezérigazgató. Hozzátette, hogy a szolgáltatóváltás miatt nincs szükség mérőcserére vagy más műszaki beavatkozásra, a leolvasási menetrend sem változik.

 

A műszaki kérdéseket érintő problémákkal, például gázszivárgás vagy meghibásodás esetén továbbra is az E.on, illetve a Magáz Magyar Gázszolgáltató Kft. földgázelosztó társaságaihoz kell fordulni, a mérőleolvasást is ezek a társaságok végzik a korábban megszokott módon.

hirdetés

 

A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy az E.on a jogszabályok szerint elszámol a fogyasztókkal, akik a 2015. december 31-i mérőállás szerint végszámlát fognak kapni. Ha valaki tartozik, de nincs lekapcsolva a szolgáltatásról, annak a korábbi szolgáltatójánál kell rendeznie a hátralékot. A kikapcsolt fogyasztóknál viszont csak a tartozás rendezése után tudják újra elindítani a gázszolgáltatást.

 

A megyeszékhelyeken és két megyei jogú városban - Székesfehérvár, Dunaújváros, Szekszárd, Pécs, Kaposvár, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Veszprém - nyolc új Főgáz-ügyfélszolgálati iroda nyílik január 4-én. Az országos szolgáltatási engedély 2015. áprilisi megszerzése óta egyébként az érintett megyékben már 51 postai pont is kényelmesebbé teszi az ügyintézést - fűzte hozzá Králik Gábor.

 

A vezérigazgató felidézte, a Főgáz tavaly év elején mintegy 800 ezer egyetemes szolgáltatásra jogosult, döntően budapesti lakossági fogyasztó földgázellátását biztosította. Ez a szám áprilistól folyamatosan, majd augusztustól ugrásszerűen nőtt, akkor vették át ugyanis a Magyar Telekom csaknem 60 ezer földgázfogyasztóját. A folyamat problémamentes, sikeres volt - mondta.

 

A Főgáz jelentős fejlesztéseket hajtott végre a rendszerein, és a vezérigazgató szerint a megszerzett tapasztalatok jó alapot biztosítottak a további feladatok ellátásához.

 

Az E.on ügyfeleinek átvétele után, illetve a szintén a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő ENKSZ Észak-Dél Regionális Földgázszolgáltató Zrt. (korábbi nevén GDF Suez Energia Magyarország Zrt.) 750 ezer lakossági ügyfelével együtt cégcsoportszinten 2,2 millió egyetemes földgázfogyasztót szolgálnak ki - hangsúlyozta Králik Gábor. Hozzátette, készen állnak arra is, hogy a Tigáz 1,2 millió fogyasztóját átvegyék legkésőbb idén októberig, ezzel már az összes hazai, azaz több mint 3,4 millió lakossági fogyasztó a társaságnál lesz.

 

A vezérigazgató kifejtette, a korábban francia tulajdonban lévő ENKSZ Észak-Dél Regionális Földgázszolgáltató Zrt. működését vizsgálva sok tapasztalatot szereztek. Nagy különbségeket találtak a magyar és a francia megoldások között, miközben összegyűjtötték a legjobb irányítási és működési folyamatokat, a tervek szerint a kettőt összedolgozzák majd.

 

Az ősszel megvásárolt szolgáltató sorsáról még nincs döntés, az egyik elképzelés szerint beolvasztják a Főgázba, a másik lehetséges megoldás, hogy egy ideig még egymás mellett működne a két vállalat a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként - közölte Králik Gábor.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

szekeres-nora-segits-jatekkal400-1463389081.jpg

Budapest, 2016. május 17. - A Játéksziget, a Máltai Szeretetszolgálat és a Leo Burnett reklámügynökség szemléletformáló kampányba kezdett, melyben Basico kollekció néven kézzel eszkábált játékok segítségével hívja fel a Játéksziget üzletekbe látogatók figyelmét és aktivizálja őket a rászoruló gyerekek támogatására.

Budapest, 2014. november 1. - A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület az elmúlt öt évhez hasonlóan idén is ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez.

igen400-1405378715.jpgBudapest, 2014. július 15. - Ötletemberek és megvalósítók országos hálózatát építi a közelmúltban megalakult Innovatív Generáció (iGen) Egyesület. Elsőként Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén kerül a tevékenységük fókuszába.