H2O: szervezeti átalakítás a DRV-nél

2016. február 20., szombat 08:00

Siófok, 2016. február 20. - Volencsik Zsolt, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV) vezérigazgatója pénteken sajtótájékoztatón beszélt a jelenlévő újságíróknak a társaságot érintő szervezeti átalakulásról.

Volencsik Zsolt 2015. október végén vette át a DRV irányítását, amikor a cég már nehéz anyagi helyzetben volt. Éppen ezért rögtön megszületett az az igény, hogy ezt a helyzetet rendezni kell, kollégáinak hosszú távon is stabil munkahelyet kell biztosítani, miközben a fogyasztóknak is kiváló minőségű szolgáltatást kell nyújtani.

 

A vezérigazgató felhívta a figyelmet a céget érintő nehézségekre, illetve hangsúlyozta, hogy a DRV egy speciális helyzetben lévő víziközmű-szolgáltató, hiszen hozzájuk tartozik a legnagyobb szolgáltatási terület, valamint övéké a leghosszabb csővezeték-hálózat is.

 

Mindezek mellett problémát jelent az is, hogy a szervezet jelenleg ugyanolyan működési modell alapján tevékenykedik, mint az ország többi víziközmű-szolgáltatója, miközben a DRV-nek speciális feladatokkal is szembe kell néznie. A csőhálózat elöregedett, elmaradtak a felújítások, ráadásul a hálózat kapacitása a korábbi igényekhez igazodik, amelynek jelenleg csak töredékét használják ki, mindeközben a karbantartási költségek magasak. Tovább nehezíti a helyzetet a nagyszámú szezonális felhasználó, valamint a rendszertelenül vagy egyáltalán nem fizető vízfelhasználók is, amelyek jelentős hiányt okoznak a gazdálkodás során.

hirdetés

 

Volencsik Zsolt kiemelte, hogy a szervezeti átvilágítás egy hosszú és komoly folyamat, amely még nem ért véget, ugyanakkor már most látszik, hogy a cég átalakítására szükség van. Emellett vannak olyan munkafázisok és területek, amelyek összevonás és átszervezés után hatékonyabb működésre képesek a jelenleginél.

 

A DRV speciális szervezeti működése, valamint a fennálló, előbb említett nehézségek miatt kidolgoztak egy, a hatékonyságot, a haladást és az operativitást elősegítő programot, amely röviden a H2O nevet viseli. Ennek lényege, hogy a gazdálkodás fenntarthatatlanságát megszüntetve, a szervezet átvizsgálása után egy olyan rendszert működtethessenek, amely hosszú távon képes megtartani munkavállalóit, és képes a feladatait a legjobb minőségben, maradéktalanul ellátni.

 

A H2O program részei:

  • Átvizsgálják a korábban kötött alvállalkozói szerződéseket. A tervek szerint idén 373 millió forintot spórol meg ezzel a szervezet. 
  • Újragondolják a vezetői juttatásokat. A vezetői juttatásokat csökkentik, illetve optimalizálják, pl. autóhasználat helyett videokonferenciák bevezetését tervezik. Mindeközben Volencsik Zsolt jelezte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő vezérigazgatója felé, hogy amennyiben lehetőség van rá, nem kéri a közelmúltban bejelentett felsővezetői fizetésemelését.
  • Az átszervezés miatt tárgyalásokat kezdeményez a DRV a régiókban működő cégekkel és munkaerő-közvetítőkkel, hogy az elbocsátott kollégák mihamarabb álláshoz jussanak.
  • Létrehoznak egy változásmenedzsment irodát, ahol szakemberek fogadják majd a munkavállalói kérdéseket.
  • Új lehetőségként merült fel a szolgáltatási területen belüli mobilizáció, illetve a szezonális munkarend bevezetése is. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy több munkatárs dolgozzon a nyári időszakban, az üdülőövezetekben. Ehhez alaposan feltérképezik a kollégák munkavégzésének rendjét, és szükség esetén munkaerő-piaci szakértők bevonását is tervezik.
  • Fontos a munkavállalók tájékoztatása, így a továbbiakban minden az átszervezéssel kapcsolatos eseményről értesítik a dolgozókat.

A vezérigazgató azzal zárta a sajtótájékoztatót, hogy egyelőre még vizsgálják a lehetőségeket, amely kapcsán a változások a következő egy-két hónapban fognak megvalósulni, mindemellett pedig folyamatos tájékoztatást ígért a munkavállalóknak.

 

Forrás: TRINITY

Kapcsolódó cikkek

szekeres-nora-segits-jatekkal400-1463389081.jpg

Budapest, 2016. május 17. - A Játéksziget, a Máltai Szeretetszolgálat és a Leo Burnett reklámügynökség szemléletformáló kampányba kezdett, melyben Basico kollekció néven kézzel eszkábált játékok segítségével hívja fel a Játéksziget üzletekbe látogatók figyelmét és aktivizálja őket a rászoruló gyerekek támogatására.

bator-tabor400-1471409903.jpg

Budapest, 2016. augusztus 17. - A Telenor tavaly októberben alakított ki egyedi mobilflottát a súlyosan beteg gyerekeket segítő Bátor Tábor Alapítvány és támogatói számára.

zivihivo-1375079535.jpgA Zivi egy közösségre épülő telekocsi szolgáltatás, ami segít az egyirányba igyekvő autósoknak és utasoknak, hogy megtalálják, illetve megismerjék egymást. Az autósok így bármikor találhatnak útitársat, akikkel megoszthatják költségeiket. Az utasok pedig olcsón, kényelmesen, és gyorsan érhetik el úti céljukat.