Elutasítják a pedagógus etikai kódex tervezetét

2015. október 5., hétfő 06:00

Budapest, 2015. október 5. - A Történelemtanárok Egylete erkölcsileg illegitimnek tartja a Nemzeti Pedagógus Kar által készített pedagógus etikai kódex tervezetét.

A Történelemtanárok 25. Országos Konferenciája vasárnap fogadott el egy erre vonatkozó állásfoglalást. Az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint szükségtelennek tartanak egy olyan kötelező etikai kódexet, amely minden állami és önkormányzati intézményben dolgozó tanárra érvényes.

hirdetés

 

A konferencia állásfoglalást hozott a Pedagógus Önértékelési Csoportok (PÖCS) működtetéséről is, megtévesztőnek minősítve a megnevezést és kínosnak a betűszót. Szerintük nem önértékelésről van szó, hanem központi előírások alapján történő, több körben megvalósítandó ellenőrzésről. Álláspontjuk szerint az elvárások szakmailag vitathatók és együttes teljesítésük irreális.

 

Azt írták: az értékelés adott rendszere tarthatatlan helyzetbe hozhatja a szakmai munkájukban önálló, autonóm pedagógusokat.

 

A szervezet a tankönyvválasztásra mért újabb csapásként értékelte, hogy a 2015/2016-os tanévre több iskola a megrendelt történelematlasz helyett az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által készített "szakmailag kifogásolható" új állami atlaszt kapta.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

dravatour400-1401222566.jpgPécs, 2014. május 27. - Nagyszabású kerékpáros túra-versenyt rendeznek június 12-től 15-ig a horvát-magyar határ menti régiókban, öt városban helyszíni kísérő rendezvényekkel színesítve. A rendezvény üzenete a kerékpáros turizmus népszerűsítése az érintett régiókban és a biztonságos kerékpározás hangsúlyozása.

Budapest, 2014. március 24. - Három jogcímen is visszakövetelhetők Simon Gábortól, az MSZP volt elnökhelyettesétől a számára képviselőségének ideje alatt kifizetett juttatások - mondta Rubovszky György, az Országgyűlés mentelmi bizottságának KDNP-s elnöke újságíróknak a testület mai zárt ülése után.

Budapest, 2014. december 8. - A mi iskolánk címmel indított kampányt tizenhárom oktatásügyben és ifjúságügyben dolgozó civil szervezet. Olyan tanárok, szülők és civil szervezetek történeteit mutatják be, akiknek sikerült megtörni a közöny falát, és valamilyen pozitív változást értek el együtt az iskola falain belül. Az akcióval arra szólítanak, hogy egymásra találjanak azok, akik egy-egy iskola életében változást szeretnének elérni.