Élelmiszer-biztonsági mobil alkalmazás a NÉBIH-től

2014. december 23., kedd 06:05

Budapest, 2014. december 23. - Hatékonyan segíthetik a fogyasztók az élelmiszerbiztonsági problémák felderítését a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) nemrég megjelent mobil alkalmazásával, a NÉBIH Navigátorral.

Az alkalmazásnak köszönhetően a fogyasztók könnyen és azonnal jelezhetik a hatóságnak az általuk felfedezett élelmiszer-biztonsági szabálytalanságokat. Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető NÉBIH NAVIGÁTOR-ral a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a hivatal szakemberei kivizsgálnak.

hirdetés

 

Az alkalmazáson keresztül jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást, illetve bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt. Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A NÉBIH NAVIGÁTOR a bejelentési lehetőség mellett számos más, hasznos információval is szolgál, például automatikusan küld élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.

 

A hatóság az alkalmazás megjelenése kapcsán arra ösztönöz mindenkit, hogy segítse a szabálytalanságok felderítését annak érdekében, hogy a fogyasztók megfelelő minőségben érhessék el a mindennapi élelmiszereket. A konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék. Azok számára, akik a mobil applikáció helyett szívesebben élnének a bejelentés lehetőségével telefonon keresztül, a NÉBIH zöld száma továbbra is rendelkezésre áll: 06-80-263-244.

 

Forrás: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, bővebben: portal.nebih.gov.hu/navigator

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. október 14. - Hétfőig, október 19-ig lehet szavazni, hogy ki legyen a Magyarország Mesterek Mestere 2015 közönségdíjasa. Az első alkalommal meghirdetett díjra összesen 29 érvényes pályázat érkezett 11 megyéből.

Pécs-Budapest, 2015. június 4. - Nemrég újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított, hiszen fél nap alatt elérte a kitűzött, 100%-os célt.

349987-1293535492-320x240-1388099032.jpgSokan vásárolnak szilveszterre tűzijátékot, melyet akár otthon, a kertben is „ellőhetnek”, ezzel is feldobva az ünnep hangulatát.
De mire érdemes figyelnünk, ha biztonságosan, na és persze szabályosan akarjuk használni a pirotechnikai eszközöket?