Add Friend: szabályok gyűlölködés ellen

2015. április 17., péntek 06:00

add-friend-3-400-1429242177.jpgBudapest, 2015. április 17. - A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös ”Add Friend” kampánya az online gyűlölködés elterjedésére, és annak negatív következményeire hívja fel a figyelmet, illetve tudatos internethasználatra és az egymással szembeni toleranciára buzdítja a gyerekeket, fiatalokat.

Könnyű az interneten sértegetni, abba viszont már kevesen gondolnak bele, hogy a cyberbullying, az online gyűlölködés milyen lelki problémákat okozhat a másik félnek. Az alábbi hasznos tippeket érdemes megfontolni az online interakciók előtt - nem csak gyerekeknek!

 

Gyűlölködés elleni szabályok:

  1. Gondolkodj, mielőtt válaszolsz egy gyűlölködő kommentre. Ne hagyd, hogy az érzelmeid felülkerekedjenek rajtad, ne a pillanat hevében válaszolj.
  2. Ha tényleg dühös vagy, írj egy választ, vegyél egy mély levegőt, és töröld ki.
  3. Ne válaszolj agresszióra agresszióval – az agresszív válasz csak provokálja a gyűlölködőt, hogy folytassa a zaklatást.
  4. Ne lájkolj, és ossz meg gyűlölködő kommenteket – ezzel csak a terjesztésükben segítesz.
  5. Ha lehetséges, töröld a gyűlölködő hozzászólásokat.
  6. Ha gyűlölködést és a gyűlöletbeszédet tapasztalsz, jelentsd az oldal (fórum vagy közösségi oldal) adminisztrátorainak.
  7. Nem minden kritika gyűlölködés. Tanuld meg megkülönböztetni a konstruktív kritikát a gyűlölködéstől.
  8. Ha valami nem tetszik, vagy feldühít, fejezd ki érzelmeidet udvarias formában, ne gyűlölködéssel.
  9. Sose hagyj fel azzal, amit teszel, gondolsz vagy mondasz a gyűlölködők miatt.
  10. Ha úgy érzed, már nem tudod kezelni a gyűlölködőt, fordulj egy olyan felnőtthöz, akiben megbízol, vagy keresd meg a hazai Safer Internet konzorciumot! Itt a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány üzemeltet egy éjjel-nappal ingyen hívható telefont (116-111), illetve chat-szolgálatot. Ezeken keresztül elmondhatod, hogy mi bánt, és ők tanácsokkal tudnak segíteni, hogy mitévő legyél!

Az Add Friend kampánnyal kapcsolatos további részletekért látogass el az addfriend.disney.hu weboldalra!

hirdetés

 

Forrás: Add Friend / Disney Csatorna

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. október 11. - Javában zajlik az idén 14. alkalommal meghirdetett ’Az Év Honlapja’ pályázat, amelyre október 31-ig lehet leadni a nevezéseket. A weboldalakat összesen 25 kategóriában díjazó versenyen neves szakmai zsűri értékeli a leadott pályázatokat, amelyek kapcsán Dr. Eszes István zsűrielnök, a BGF főiskolai tanára, Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke és Varga István MMSZ-elnökségi tag, ’Az Év Honlapja’ díj alapítója nyilatkozott.

Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött az Árukereső.hu árösszehasonlító oldal és a GKI Gazdaságkutató Zrt. új leányvállalata, a GKI Digital Kft., a két cég a jövőben együtt kutatja a magyarországi e-kereskedelem kiemelt szegmenseinek, mint például a számítástechnikai vagy műszakicikk-piac jellegzetességeit.

Budapest, 2014. május 9. - Az elmúlt évek üzleti sikertörténetei, az egyre bővülő taglétszám, a BNI tagok tavalyi évi 12,1 milliárdos többletbevétele és az ország különböző részein egymást ismerősként köszöntő üzletemberek növekvő száma mind arra utal, hogy a „GIVERS GAIN” („AKI AD, AZ NYER!®”) sikerfilozófia nem csak Amerikában, de immár Magyarországon is hódít.