Négyszer több sört rendeltünk a foci-vb alatt

2014. július 13., vasárnap 08:00

sor-pizza400-1405169748.jpgBudapest, 2014. július 13. - Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vb közben harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották - derül ki a foodpanda.hu adataiból.

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét - 53 százalékát - pizza rendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotípia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállítottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazíliai tornát megelőzően.

 

A foci-vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással volt. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futball válogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olívaolaj fogyasztására esküdött a brazíliai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesítményét javítani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa Neymar étrendjébe egyes hírek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek ízlésvilágához.

hirdetés

 

A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A foodpanda legfrissebb kimutatásában a futball-világbajnokság mérkőzései alatt befutott ételrendelések országos adatait hasonlította össze a világverseny előtti négy hét ugyanazon napjain és idősávjaiban beérkezett rendelésekkel.

 

A házhozszállítások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételesre bővült. Vélhetően az ismerősökkel együtt végigszurkolt estéket egészítették ki az éttermi kiszállítások.

 

A 46 országban jelenlévő ételszállító platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhozszállítások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazíliában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szívesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállított sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.

 

Forrás: foodpanda, fotó: publicphoto.org

Kapcsolódó cikkek

tepertos-pogacsa-citromhab-blogspot-hu400-1384962718.jpgMint hagyományos, különleges terméket az Európai Bizottság nyilvántartásba vette a „Tepertős pogácsát”. Ez az első magyar „hagyományos különleges termék”, amelyet bejegyeztek - tájékoztatta az OBJEKTÍV Hírügynökséget a Vidékfejlesztési Minisztérium sajtóirodája.

Budapest, 2016. július 31. - Online felmérést készített felhasználói körében Magyarország első borturisztikai alkalmazása, a Kóstolom. A kérdőív célja az volt, hogy feltérképezze a borturizmus iránt érdeklődők hazai borvidékekkel és borfogyasztással kapcsolatos preferenciáit.

kurtoskalacs-megbontott-vszhuba400-1425734356.jpgBudapest-Bécs, 2015. március 8. - Több nívós gasztronómiai összeállítás is megjelent az elmúlt időszakban Magyarországról a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai tevékenységének eredményeként.