Boldog német vendéglátósok, hiányzó képzett munkaerő

2014. november 23., vasárnap 09:00

Düsseldorf, 2014. november 23. - Stressz és kevés vásárló: ez az, amit a vendéglátással foglalkozó műsorok nap, mint nap mutatnak a hoteltulajdonosok és élelmiszerszolgáltatók világáról. A METRO start-up kutatása ellenkező képet mutat: a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedett a saját üzletével. Ezeknek a független vállalkozásoknak a legnagyobb problémája a szakképzett személyzet hiánya, ami fontos hír azon magyarok számára, akik a németországi munkakeresést tervezik.

A METRO Cash&Carry nagykereskedelmi lánc a vállalat fennállásának 50. évfordulója alkalmából készítette el a Gfk. kutatóintézet a reprezentatív kutatását, amely Németországban első alkalommal méri fel a start-upok mentalitását a szektorban. A kutatás keretében 402 vállalkozót interjúvolt meg a kutatóintézet anonim módon 2014 márciusa és áprilisa folyamán, akik közül 68 százalék volt férfi és 32 százalék nő. A célcsoport elsősorban kis-és középvállalkozások alapítóit foglalta magába 2 és 20 közötti alkalmazott létszámmal, illetve évi 100.000 és 200.000 Euro közötti vagy 500.000 Euro felé közelítő eladással.

 

A kutatás a vállalkozók motivációjára, vágyaira koncentrál, amellett pedig kitér arra is, hogy hogyan működik egy független vállalkozás ebben az iparágban. Milyen kihívásokkal szembesülnek munkájuk során? Mi a magánvállalkozások sikerének kulcsa ebben a szektorban? Ezek a kérdések mind nagyon fontosak ebben az iparágban is, hiszen a kézműves és kereskedelmi szektor mellett a vendéglátás a legnépszerűbb ágazat a német start-up vállalkozók körében. 2013-ban körülbelül 1,7 millió ember dolgozott Németországban a vendéglátásban és összesen közel 70 milliárd Euro nettó eladási értéket generáltak.

hirdetés

 

A megkérdezettek 77 százaléka mondta azt, hogy elégedett vagy nagyon elégedett a vállalkozásával és mintegy 65 százalékuk akkor sem döntene másképp, ha visszamehetne az időben. A kutatásban résztvevők 79 százaléka számára a saját vállalkozásuk működtetése során a szakképzett munkaerő hiánya jelenti a legnagyobb problémát, megelőzve a bürokráciát és az adóterheket.

 

A válaszadók 51 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy “Végtére is mindent nekem kell ellátni”. Azonban minden kihívás ellenére végeredményben ezek a független vállalkozók mégis elégedettek helyzetükkel és abban az esetben, ha újrakezdhetnék életüket, legtöbben ugyanígy csinálnának mindent.

 

A megkérdezettek 70 százaléka számára fontos, hogy új munkahelyeket teremtsenek és így visszaadjanak valamit a helyi közösségnek. A vállalkozók majdnem háromnegyede (71%) felelősséget akar vállalni magáért és másokért. Ebben a tekintetben a vállalkozók nagy többsége bízik a saját ötleteiben és képességeiben: 88 százalékuk hisz a szakmai sikerben. Az pedig, hogy a vásárlókat boldoggá tegyék ugyancsak prioritás számukra (65%). A megkérdezettek 90 százaléka nagyra becsüli a vendégeik közvetlen visszajelzéseit és a saját vállalkozásukban egy olyan helyet látnak, ahol az emberek találkozhatnak (60%).

 

„Azt gondolom, hogy itthon is látszik egyfajta nyitás a vállalkozói gondolkodás felé. Egyes terülteken, mint a képzett munkaerő hiánya, a startup világ is hasonló problémákkal küzd, mint amiket a METRO tanulmánya felvet. A kávéházi kultúra egyébként szorosan összefügg a vállalkozói és művészeti kultúrával, szerencsére ez itthon nagy léptekkel fejlődik. A hazai vállalkozói szerepvállalást nagyban javíthatná egy a mostaninál aktívabb támogatói, vállalkozás-barát, állami infrastruktúra, amelyben a mikro-, kis és középvállalkozások egyaránt járulék és ad kedvezménnyel indíthatnának új vállalkozásokat. Ebben az esetben a hazai vendéglátósok is boldog emberek lennének.”- mondta Turcsán Tamás Péter, a Startup Hungary Csoport vezetője.

 

Forrás: METRO Cash&Carry

Kapcsolódó cikkek

 London, 2013. április 9., kedd- Leukémiában szenvedő egypetéjű ikrek teljes génállományának szekvenálásával brit kutatók megállapították, hogy a betegséget előidéző első génmutáció már a méhben lévő magzatban megtalálható.

parrot1-1360063579.jpg

Pénzt lopott egy papagáj Új-Zélandon egy brit turistától: 600 fontját - 210 ezer forintnyi összeget - repítette magával. A férfinak mindössze 20 fontja maradt. A turista autóval kirándult a szigetországban, és megállt egy festői helyen fényképezni a tájat. Eközben röppent be kocsijába a nyitott ablakon át egy kea - Új-Zélandon honos papagájfajta -, amely csőrével felkapta a kocsi műszerfalán heverő bankjegyeket. Nem vette észre a pénzszarka papagáj tettét, két másik, kanadai turista szólt neki, hogy egy madár valamit elvitt az autójából.

2013-02-27-papa-konklave-valtozas-1363102231.jpg

Ma délután kezdetét vette a konklávé a Vatikánban. A bíborosok bezárkóznak, döntésüket szokás szerint a kémény füstje jelzi majd...