Minden harmadik karácsonyfa alatt lesz mobil

2016. december 9., péntek 06:05

Budapest, 2016. december 9. - Kenyérpirító, vasaló, porszívó, mikró vagy egyéb háztartási kisgép beszerzését majdnem minden ötödik ember tervezi idén karácsonykor, de a sláger még mindig a mobiltelefon. Utóbbi minden harmadik magyar háztartásban kerül majd a karácsonyfa alá, derült ki az Euronics legfrissebb, 18 év feletti lakosságra súlyozott felméréséből.

A magyarok fele 25 000 forintot költ majd ajándékokra, de akad olyan megye is, ahol a 100 ezer forintot is meghaladhatja ez az összeg. Az áruhitelen kívül a személyi hiteleket meglepően kevesen választják ilyenkor, a válaszadók nagy többsége saját megtakarításából állja a karácsonyi meglepetések költségeit.

 

Közeleg a karácsony, mindenki ajándékok után kutat. Vajon mik a legnépszerűbb termékek? Mikor kezdjük el a vásárlást? Mennyit tervezünk költeni, és vajon miből? Az Euronics Műszaki Áruházlánc új felmérése többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ. A felmérés 1015 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2016 novemberében, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.

 

Már nyáron nyitva tartjuk a szemünket

hirdetés

 

A magyarok közel 40%-a saját bevallása szerint nem szereti az utolsó pillanatra hagyni az ajándékok megvásárlását, ezért folyamatosan nyitva tartja a szemét. Így akad olyan is, aki már nyáron beszerez egy-két karácsonyi meglepetést. Nagyjából ugyanilyen arányban vannak azok, akik az adventi időszakban járják a boltokat, de minden ötödik ember még így is főként az utolsó héten vásárol be.

 

A férfiak közt magasnak mondható, 6,5% azoknak az aránya, akik még ennél is tovább halogatják a dolgot, és az utolsó napon keresnek ajándékokat.

 

A megyék közt is eltérés mutatkozik e téren, míg Baranyában a többség folyamatosan szerzi be a fa alá valót, addig Hajdú-Biharban sokan az utolsó hétre hagyják mindezt.

 

25 000 forintot költünk, főként megtakarításból

 

Az Euronics felméréséből kiderült, hogy a magyar lakosság fele 25 000 forint alatt tervezi a karácsonyi költést, negyede pedig 25 és 50 ezer forint között. Akadnak azonban olyan megyék, ahol ennél többet adnak majd ki az ajándékokra, Nógrád és Tolna megyében például 50-100 ezer forint körül mozog ez az összeg.

 

Érdekes a megoszlás abban a kérdésben, hogy főként miből állják majd a vásárlásokat a magyarok. A többség saját állítása szerint személyes megtakarítását fordítja majd erre, ugyanakkor míg a férfiak mindössze 3%-ának, addig majdnem minden tizedik nőnek belefér az is, hogy kölcsönkérjen a családtól vagy a barátoktól.

 

A legtöbbet, akár 100 000 forintot is költő megyék: Békés, Komárom-Esztergom, Pest, Tolna és Vas megye. Baranyában az országos többséghez kicsit kevesebb, maximum 25 000 forint lesz az ajándékokra fordított összeg, és közel mindenki saját megtakarítását fordítja majd erre a célra.

 

A hagyományos boltokat szeretjük

 

Habár az utóbbi időben egyre inkább nő az online boltok népszerűsége, továbbra is csak minden ötödik ember tervezi, hogy a netről rendel majd meg 1-2 ajándékot. Ugyanilyen arányban készülnek majd kézzel készített meglepetések, 16% pedig a biztos utat választva ajándékutalvánnyal lepi majd meg szeretteit.

 

Mobiltelefon, kisgépek, laptop és kávéfőző

 

Az Euronics arra is kíváncsi volt, hogy mik lesznek a legnépszerűbb termékek. Mint kiderült, a mobiltelefonok népszerűsége töretlen, minden harmadik magyar karácsonyfa alá kerül majd legalább egy. A slágertermékek listáján az olyan háztartási kisgépeket, mint a vasaló, a mikró, a kenyérpirító vagy a porszívó a laptop, a számítógép és TV követi. Emellett majdnem minden tizedik ember kamera, fényképezőgép vagy hangfal ajándékozását is tervezi.

 

A megyék közül mobiltelefont leginkább Nógrádban és Bács-Kiskunban vásárolnak majd. A háztartási kisgépek Baranyában és Nógrádban, míg a televíziók Pest, Komárom-Esztergom és Tolna megyében lesznek majd a legkelendőbbek. Baranyában emellett népszerűek lesznek a háztartási nagygépek is.

 

Forrás: Próbakő

Kapcsolódó cikkek

kukakultura-2016-04-08-09-400-1459953687.jpg

Budapest, 2016. április 7. - Gondoltál már arra, mi történik a kidobott hulladékkal? A tejesdoboz, a műanyag palack és a papírhulladék is más-más utat jár be a feldolgozás során. Itt az alkalom, gyere és ismerd meg a hulladék útját! 2016. április 8-án, pénteken és 9-én, szombaton Te is bepillanthatsz a hulladékkezelés kulisszái mögé!

Budapest, 2014. július 15. - A dél-kelet Pest megyei régióban és Budán is hatékonyan működik az amerikai „Aki ad, az nyer!®” sikerfilozófián alapuló üzleti modell. A 80-as évek Amerikájából indult vállalkozásépítési modell Magyarországra a 2000-es évek második felében érkezett meg. Eddig a fővárosban 12, vidéken 13 BNI (Business Network International) csoport működött.

Budapest, 2015. december 1. - A magyar munkavállalók - más nemzetekhez hasonlóan - nagyra értékelik a sokszínűséget munkahelyükön a Randstad Workmonitor legfrissebb felmérése szerint. Nemcsak a hozzáállás, a gyakorlat is pozitív hazánkban: a magyar dolgozókat a globális átlaghoz képest kevesebb diszkrimináció éri, így például kor és nem szerinti megkülönböztetés is ritkábban fordul elő.