A foci-Eb esete az internetes keresésekkel

2016. július 21., csütörtök 07:05

Budapest, 2016. július 21. - A foci-Eb végeztével a Klikkmánia keresőmarketing-ügynökség megvizsgálta, hogy hogyan befolyásolta a torna az internetes kereséseket.

A kutatás a torna alatti rövidtávú trendeket hasonlította össze, egy-egy napi keresési csúcsok alapján.

 

A 2016-os labdarúgó Európa-bajnokságon 24 csapat 6 négyes csoportra bontva versengett egymással. Bár sokan vitatják a magas csapatszámot, abban a legtöbben egyetértenek, hogy a legnagyobb pozitívuma a kis csapatok szereplése a mérkőzésen, úgy, mint a torna egyik meglepetése, a magyar válogatott, ami 44 év után ismét bizonyítani tudott.

 

Az elmúlt évben az adott ország válogatott játékosaira történő összes keresések alapján felállított sorrend szerint a legtöbbet:


Portugáliára (9.261.310 átlagos keresés havonta),
Spanyolországra (3.316.600),
Angliára (2.757.900),
Franciaországra (2.275.100),
Németországra (2.220.110),
Belgiumra (1.568.000),
Wales-re (1.429.700),
Svédországra (1.240.000),
Olaszországra (747.510),
és Lengyelországra kerestek (725.340).

hirdetés

 

A portugáloknál Cristiano Ronaldora az elmúlt 12 hónapban önmagában több mint átlag 6 millió keresés történt havonta. A labdarúgó bajnokság idején is a portugál csapatkapitány bizonyult a legnépszerűbb játékosnak a Klikkmánia elemzése alapján, őt követi a francia Antoine Griezmann, a harmadik helyet Gareth Bale foglalja el, a negyedik Mario Gomez, a német válogatott játékosa, az ötödik legtöbbet keresett európai labdarúgó pedig a svéd Zlatan Ibrahimovic.

 

A csapatokkal kapcsolatos keresési trendeket nézve elmondható, hogy folyamatosan nőtt az érdeklődés az egyes válogatottak iránt. A legnépszerűbb csapat a torna ideje alatt a bajnok portugál válogatott, akiket a németek, az olaszok, az angolok és a franciák követnek. A mérkőzések idején egy adott csapat iránti érdeklődés mindig növekszik, viszont a kiesés után elenyésző a keresések száma, amit jól példáz a sereghajtók között is az angol majd az olasz válogatott szereplése utáni minimális keresési átlag.

 

A legnépszerűbb magyar játékos a tornát megelőző egy évben a Google keresések havi átlaga alapján Dzsudzsák Balázs (9.900 keresés), akit Király Gábor (6.600), Gera Zoltán (4.400), Szalai Ádám (4.400), és Kleinheisler László (3.600) követ. A 2016-os Eb alatt ez a sorrend átalakult: a sort Király Gábor vezeti, aki a szürke mackónadrágjával és nagy védéseivel egész Európa szívébe belopta magát.

 

A csapatkapitány Dzsudzsák Balázs a bajnokság ideje alatt a második legkeresettebb játékos volt, akit a fiatal felfedezett Szalai Ádám követ, akire az első és az utolsó mérkőzés ideje alatt kerestek kiemelkedő számban. Gera Zoltán a 2016-os Foci-EB utolsó csoportmérkőzésén a már nyertes csapatnak rúgott góljával kiérdemelte a bajnokság legszebb gólját, valamint a meccs utáni időszakban Király Gábor után az ő nevére kerestek a legtöbbet, ezáltal a június 22-ei pár napban ő számított a második legkeresettebb magyar játékosnak.

 

A magyaroknak Bernd Storck német edzővel sikerült kijutniuk a bajnokságra, és szép eredményt elérniük. Storck szakmai sikerét alátámasztja, hogy a Klikkmánia elemzése alapján a hatodik legnépszerűbb edzőnek számított európai viszonylatban a legsikeresebb magyar meccsek időszakában. A torna ideje alatt olyan nagy nevek mellett szerepelhet, mint az olaszok edzője, Antonio Conte, akire a legtöbbet kerestek. A második legtöbb keresés Roy Hodgson nevére érkezett, a harmadik helyet Didier Deschamps foglalja el, akit Fernando Santos és Joachim Löw után a magyar csapat edzője követ.

 

- Az idei foci-Eb rengeteg meglepetéssel nyűgözte le a labdarúgás szerelmeseit, ezért szerettük volna megmutatni, hogy formálja át egy ilyen nagy volumenű esemény, ha csak időlegesen is a keresési átlagokat. A keresőmarketingnek és a keresőoptimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van, amit minden szegmensben érdekes és érdemes kihasználni - mondta Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezető igazgatója.

 

Forrás: Klikkmánia

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. július 2. - A munkavállalói igényeket és a távmunka által biztosított előnyöket mérlegelve a cégvezetők több mint fele támogatja annak lehetőségét, hogy munkatársai otthonról lássák el feladataikat - derül ki a Profession.hu legújabb felmérésből. Ezzel szemben a gyakorlatban csak minden negyedik vállalatnál létezik ilyen pozíció, ami megoldhatná a hosszú utazással járó problémákat.

Budapest, 2016. augusztus 26. - Alig néhány munkavállaló számíthat cafeteriára a következő egy év során: a kkv-k közel kétharmada nem tervezi béren kívüli juttatással támogatni dolgozóit - derül ki a K&H kkv bizalmi index adataiból. Az adótörvények változása következtében a vállalkozások már most elkezdték újragondolni cafeteria-rendszerüket: a pénzbeli jutalom máris a harmadik helyre lépett elő a juttatások között, amelyet az étkezési hozzájárulás és a közlekedési költségtérítés előz meg.

tankonyvek-1373988290.jpeg

Budapest, 2013. július 16. - A tankönyvek központi terjesztését lebonyolító Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (KELLO) több kafetéria-szolgáltatóval is megállapodott, így a béren kívüli juttatásként adható iskolakezdési utalványt is fel lehet használni a tankönyvek kifizetésére.  A fizetési határidő - a köznevelési államtitkárság kérésére -  július 31-ről augusztus 15-re módosult.