Sokkal több jordán egyetemista jöhet Pécsre
Pécs, 2014. október 7. - Magyarországi tartózkodása során Pécsre is ellátogatott dr. Amin A. Mahmoud, Jordánia miniszterelnök-helyettese, felsőoktatási miniszter. A politikus szombaton délelőtt előadást tartott a PTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karán megrendezett IX. Magyar Politika Földrajzi Konferencián, találkozott az egyetem vezetésével és az itt tanuló jordán hallgatókkal.
A Pécsi Tudományegyetem szeretné növelni a külföldi hallgatóinak létszámát, és folyamato-san arra törekedik, hogy növelje az ehhez szükséges szolgáltatási rendszert. Ma közel 400-zal több külföldi hallgatója van a PTE-nek, mint az előző tanévben. Egyre többen választják tehát határainkon túlról is a pécsi egyetemet, és ennek lehet egy következő lépése dr. Amin A. Mahmoud látogatása.
Jelenleg tizennyolc jordán hallgató tanul a Pécsi Tudományegyetemen, de az egyetem vezetése és a jordán politikus között zajló szombati egyeztetések alapján ez a létszám hamarosan akár a többszörösére is emelkedhet.
A jordán delegációban részt vett Abdallah Ibrahim Hussein, a Jordán Technológiai Egyetem rektora is, aki arról tájékoztatta a PTE vezetését, hogy egyeteme szívesen működne együtt a pécsi egyetemmel, akár több tudományterületen is.
Forrás: PTE
PTE kontra ELTE: azért nem megyünk egymásnak...
A Pécsi Tudományegyetem marketingjének alapeleme, hogy Magyarország első, 1367-es alapítású egyeteme. Viszont idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját – hogy hozható össze ez a két adat?
Pécs, 2015. szeptember 23. - A magyarországi demográfiai változások, a mobil planetárium és Szulejmán szultán elveszett szigetvári zarándokvárosa is téma a Kutatók éjszakája pécsi rendezvényein, amelyeknek a Pécsi Tudományegyetem (PTE) létesítményei adnak otthont pénteken.
Szeged, 2015. február 4. - A pécsi, a debreceni, a szegedi és a budapesti Semmelweis Egyetem rektora elkötelezett minden olyan megoldás mellett, amellyel az orvosképzés a jelenleginél is jobb szintet érhet el, stratégiai terveiktől azonban jelentősen eltér az orvosképző karok „kimetszésének” gondolata, illetve egy „összeerőszakolt intézményi konstrukció” létrehozása.