Újra lesznek Zsolnay-termékek az orosz piacon

2013. szeptember 18., szerda 15:00

gostiny-dvor-moscow-1379475523.JPGIsmét megjelennek a Zsolnay Porcelánmanufaktúra termékei Oroszországban. A cég kezdetnek Moszkva központjában nyit üzletet - számolt be Bachar Najari tulajdonos az orosz fővárosban zajlott tárgyalásáról az MTI-nek kedden.

A Vörös tér közelében álló neves üzlet- és kiállítási központban, a Gosztyinij Dvorban (fotó: Kmorozov) láthatóak ezen a héten a pécsi porcelánmanufaktúra legszebb darabjai. Az Imperija Farfora (Porcelán birodalom) nevű orosz cég standján a meisseni, valamint angol és japán porcelán termékek mellett mutatják be a Zsolnay gyár étkészleteit, vázáit, dísztárgyait.
   

Az oroszországi lehetőségeket két-három hónapja kezdték felkutatni, hiszen a Zsolnaynak fontosak az igényes, gazdag piacok. Ezek között tartják számon az oroszt is, továbbá Kínában, Japánban, valamint az Egyesült Államokban és Angliában is megkezdték a piaci lehetőségek feltárását - mondta el Bachar Najari.
   

hirdetés

"A Zsolnay cég üzleti filozófiája és stratégiája az elkövetkező évekre az, hogy a világszínvonalú márkák közé kerüljön. Ezért jöttem személyesen, hogy megnézzem, hol fog megjelenni a Zsolnay-termék a moszkvai piacon. Nekem nagyon tetszett, és ahogy mások is elmondták, nem mindennapi lehetőség a Vörös térnél megjelenni a Zsolnayval. A világon bármely cég örülne az ennek" - nyugtázta az orosz fővárosban kedden nyílt kiállításon való részvételt a szíriai származású svájci-magyar üzletember. Hozzátette, arról tárgyalt moszkvai partnerével, hogy Zsolnay-üzlet nyílik Moszkvában. A jövő hónapra várják oroszországi partnerüket Magyarországra, akkor tervezik elindítani a projektet.
   

A Zsolnay Porcelánmanufaktúra tulajdonosa jelezte: örömmel tapasztalja, hogy a magyar állam is arra törekszik, hogy felfrissítse a gazdasági kapcsolatokat Oroszországgal. "Mi is látunk ebben jövőt, a két kultúra ismeri egymást, egyszerűen fel kell újítani a kapcsolatokat" - tette hozzá, és köszönetet mondott a magyar kereskedelmi képviseletnek, amely mindent megtett az orosz együttműködés sikeréért.
   

Bachar Najari megjegyezte, hogy abban az időszakban, amikor évekig nem voltak magyar termékek az orosz piacon, az angol, francia, német cégek betöltötték a piaci űrt. Velük nem lesz könnyű versenyezni, de a Zsolnay-porcelán annyira különleges és elismert termék a világban, hogy számít a sikerre. Elmondása szerint számos piacról pozitív visszajelzés érkezett.
   

A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay többségi tulajdonrészét az idén vásárolta meg Bachar Najari. A manufaktúra évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik. A szíriai származású svájci-magyar üzletember az MTI-nek bizakodóan beszélt az év végére várható eredményekről.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. január 25. - A PayPal rendszerén keresztül a világ 183 országból, 7,24 millió adományozó összesen 857 millió dollárt (kb. 240,6 milliárd forint) jutatott el jótékonysági szervezetekhez az ünnepi időszakban. Az adakozók 2015. november 27-e és december 31-e között világszerte közel 260 000 jótékonysági szervezetet támogathattak.

Az amerikai tinédzser családja közeli barátja elvesztésekor az interneten kutatott a hasnyálmirigyrák után, a lehangoló statisztikai adatok láttán pedig megoldást keresett arra, hogy a betegséget már korai szakaszában ki lehessen mutatni. Hihetetlenül hangzik, de sikerült neki, kutatásairól pedig a TED egyik konferenciáján is beszámolt.

Brisbane, 2013. június 11., kedd - A Földközi-tenger partvidékének fényszennyezése megváltoztatja az izraeli tengeri teknősök fészkelési szokásait.