Újra lesznek Zsolnay-termékek az orosz piacon

2013. szeptember 18., szerda 15:00

gostiny-dvor-moscow-1379475523.JPGIsmét megjelennek a Zsolnay Porcelánmanufaktúra termékei Oroszországban. A cég kezdetnek Moszkva központjában nyit üzletet - számolt be Bachar Najari tulajdonos az orosz fővárosban zajlott tárgyalásáról az MTI-nek kedden.

A Vörös tér közelében álló neves üzlet- és kiállítási központban, a Gosztyinij Dvorban (fotó: Kmorozov) láthatóak ezen a héten a pécsi porcelánmanufaktúra legszebb darabjai. Az Imperija Farfora (Porcelán birodalom) nevű orosz cég standján a meisseni, valamint angol és japán porcelán termékek mellett mutatják be a Zsolnay gyár étkészleteit, vázáit, dísztárgyait.
   

Az oroszországi lehetőségeket két-három hónapja kezdték felkutatni, hiszen a Zsolnaynak fontosak az igényes, gazdag piacok. Ezek között tartják számon az oroszt is, továbbá Kínában, Japánban, valamint az Egyesült Államokban és Angliában is megkezdték a piaci lehetőségek feltárását - mondta el Bachar Najari.
   

hirdetés

"A Zsolnay cég üzleti filozófiája és stratégiája az elkövetkező évekre az, hogy a világszínvonalú márkák közé kerüljön. Ezért jöttem személyesen, hogy megnézzem, hol fog megjelenni a Zsolnay-termék a moszkvai piacon. Nekem nagyon tetszett, és ahogy mások is elmondták, nem mindennapi lehetőség a Vörös térnél megjelenni a Zsolnayval. A világon bármely cég örülne az ennek" - nyugtázta az orosz fővárosban kedden nyílt kiállításon való részvételt a szíriai származású svájci-magyar üzletember. Hozzátette, arról tárgyalt moszkvai partnerével, hogy Zsolnay-üzlet nyílik Moszkvában. A jövő hónapra várják oroszországi partnerüket Magyarországra, akkor tervezik elindítani a projektet.
   

A Zsolnay Porcelánmanufaktúra tulajdonosa jelezte: örömmel tapasztalja, hogy a magyar állam is arra törekszik, hogy felfrissítse a gazdasági kapcsolatokat Oroszországgal. "Mi is látunk ebben jövőt, a két kultúra ismeri egymást, egyszerűen fel kell újítani a kapcsolatokat" - tette hozzá, és köszönetet mondott a magyar kereskedelmi képviseletnek, amely mindent megtett az orosz együttműködés sikeréért.
   

Bachar Najari megjegyezte, hogy abban az időszakban, amikor évekig nem voltak magyar termékek az orosz piacon, az angol, francia, német cégek betöltötték a piaci űrt. Velük nem lesz könnyű versenyezni, de a Zsolnay-porcelán annyira különleges és elismert termék a világban, hogy számít a sikerre. Elmondása szerint számos piacról pozitív visszajelzés érkezett.
   

A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay többségi tulajdonrészét az idén vásárolta meg Bachar Najari. A manufaktúra évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik. A szíriai származású svájci-magyar üzletember az MTI-nek bizakodóan beszélt az év végére várható eredményekről.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

Minden évben három hétre szabadtéri művészeti galériává alakul Sidney egyik partszaksza, Bondy Beach.

lion-king-broadway-a-l-1388491763.jpg

Az oroszlánkirály lett 2013 legtöbb bevételt hozó darabja a New York-i Broadway-n: a Walt Disney-mesefilm nyomán született musical mintegy 97 millió dollárt (20,9 milliárd forint) hozott a konyhára az év eleje óta.

Egy holland kutatás szerint rövid időn belül a kiskereskedelmi egységek negyede eltűnhet az online kereskedelem hatására. Angliában háromszázezer munkahely megszűnésével számolnak. Nem csak vásárlási szokásainkat, de városközpontjainkat is átalakíthatják a webáruházak.