Újra lesznek Zsolnay-termékek az orosz piacon

2013. szeptember 18., szerda 15:00

gostiny-dvor-moscow-1379475523.JPGIsmét megjelennek a Zsolnay Porcelánmanufaktúra termékei Oroszországban. A cég kezdetnek Moszkva központjában nyit üzletet - számolt be Bachar Najari tulajdonos az orosz fővárosban zajlott tárgyalásáról az MTI-nek kedden.

A Vörös tér közelében álló neves üzlet- és kiállítási központban, a Gosztyinij Dvorban (fotó: Kmorozov) láthatóak ezen a héten a pécsi porcelánmanufaktúra legszebb darabjai. Az Imperija Farfora (Porcelán birodalom) nevű orosz cég standján a meisseni, valamint angol és japán porcelán termékek mellett mutatják be a Zsolnay gyár étkészleteit, vázáit, dísztárgyait.
   

Az oroszországi lehetőségeket két-három hónapja kezdték felkutatni, hiszen a Zsolnaynak fontosak az igényes, gazdag piacok. Ezek között tartják számon az oroszt is, továbbá Kínában, Japánban, valamint az Egyesült Államokban és Angliában is megkezdték a piaci lehetőségek feltárását - mondta el Bachar Najari.
   

hirdetés

"A Zsolnay cég üzleti filozófiája és stratégiája az elkövetkező évekre az, hogy a világszínvonalú márkák közé kerüljön. Ezért jöttem személyesen, hogy megnézzem, hol fog megjelenni a Zsolnay-termék a moszkvai piacon. Nekem nagyon tetszett, és ahogy mások is elmondták, nem mindennapi lehetőség a Vörös térnél megjelenni a Zsolnayval. A világon bármely cég örülne az ennek" - nyugtázta az orosz fővárosban kedden nyílt kiállításon való részvételt a szíriai származású svájci-magyar üzletember. Hozzátette, arról tárgyalt moszkvai partnerével, hogy Zsolnay-üzlet nyílik Moszkvában. A jövő hónapra várják oroszországi partnerüket Magyarországra, akkor tervezik elindítani a projektet.
   

A Zsolnay Porcelánmanufaktúra tulajdonosa jelezte: örömmel tapasztalja, hogy a magyar állam is arra törekszik, hogy felfrissítse a gazdasági kapcsolatokat Oroszországgal. "Mi is látunk ebben jövőt, a két kultúra ismeri egymást, egyszerűen fel kell újítani a kapcsolatokat" - tette hozzá, és köszönetet mondott a magyar kereskedelmi képviseletnek, amely mindent megtett az orosz együttműködés sikeréért.
   

Bachar Najari megjegyezte, hogy abban az időszakban, amikor évekig nem voltak magyar termékek az orosz piacon, az angol, francia, német cégek betöltötték a piaci űrt. Velük nem lesz könnyű versenyezni, de a Zsolnay-porcelán annyira különleges és elismert termék a világban, hogy számít a sikerre. Elmondása szerint számos piacról pozitív visszajelzés érkezett.
   

A mintegy 200 embert foglalkoztató Zsolnay többségi tulajdonrészét az idén vásárolta meg Bachar Najari. A manufaktúra évek óta gazdasági nehézségekkel küszködik. A szíriai származású svájci-magyar üzletember az MTI-nek bizakodóan beszélt az év végére várható eredményekről.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

 London, 2013. július 4., csütörtök  - Ezüst szerencsepénzt kaphatnak a brit Királyi Pénzverdétől azok a brit újszülöttek, akik Vilmos herceg és hitvese, Katalin hercegnő első gyermekével egy napon jönnek a világra.

Varsó, 2016. július 15. - Bár az ATM-ek, vagyis a készpénzfelvételre szolgáló bankautomaták ellen intézett fizikai támadásokról még mindig hallani a hírekben, az igazán komoly támadások ma már a kibertérben zajlanak. A hackerek rosszindulatú számítógépes programmal, vagyis malware-rel fertőzik meg az automatákat, és így próbálnak meg hozzáférni az ügyfelek adataihoz, PIN kódjához.

karacsonyi-led-izzok-1387893758.jpgTermészetesen nem, de bármilyen meglepő karácsonykor kisebb az energiafogyasztás, mint máskor, legalábbis Írországban. Sokan azt gondolják, hogy a karácsonyi díszkivilágítás, az energiapazarló életmód egyik jelképe. És ez természetesen így is van, de az elmúlt években már egyre pozitívabb tendenciák figyelhetőek meg.