Real- és Bayern-mez, futócipő óceáni hulladékból

2016. november 6., vasárnap 07:05

parley-alonso-water400-1478411987.jpg

Budapest, 2016. november 6. - Az adidas már korábban csatlakozott az óceánokba kerülő műanyagszemét ellen küzdő Parley for the Oceans kezdeményezéshez. A cég most két legendás futballklub mezeit, valamint az UltraBOOST Uncaged futócipő modellt is elkészítette az óceánokból kihalászott műanyag hulladékból. De ez csupán az első lépések egyike volt.

A most megjelent labdarúgómezek és az UltraBOOST Uncaged futócipő az első tömeggyártású termékek, melyek Parley óceáni hulladékból készültek. Az alapanyagot a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezésére és egyúttal átfogó megoldást kínáljanak erre a problémára.

 

Az adidas x Parley labdarúgómezeket a csapatok hivatalos mérkőzésen is viselni fogják: a Bayern München játékosain a november 5-i 1899 Hoffenheim elleni meccsen volt, míg a Real Madrid gárdáján a november 26-i Real Sporting de Gijón elleni összecsapáson lesz látható a különleges viselet.

 

Ezek teljes mértékben műanyag tengeri törmelékből készültek, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból lesznek. Az egyediség jegyében a klubok logói, a három csík és a szponzor logók színe a fehér Real Madrid- és a vörös Bayern München-szereléseken is a mez alapszínével megegyező lesz.

hirdetés

 

A hétezres darabszámban elérhető UltraBOOST Uncaged Parley futócipők kötött felsőrésze óceáni műanyagból (Ocean PlasticTM – 95%) és újrahasznosított poliészterből (5%) áll össze. Egyéb részeit - fűzők, a sarok elemei, valamint a bélés - szintén újrahasznosított anyagokból készítették, míg designját az óceánok hullámai ihlették.

 

- Ez csak az első lépések egyike a Parley for the Oceans csapatával megkezdett közös utunkon. Amellett, hogy az adidas az első márka, amely tömeggyártású terméket készít tengeri hulladékból, ennél hosszabb távú terveink vannak. A megkezdett út akkor ér majd véget, amikor teljesen kivontuk az ellátási láncunkból az érintetlen műanyagot - mondta Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.

 

parley-alonso-marcelo-water500-1478412082.jpg

 

- Az öko-innováció terepe még rengeteg lehetőséget tartogat. Amellett, hogy felhívjuk a figyelmet az újrahasznosításra, már a műanyagszennyezés elleni konkrét gyakorlattal is rendelkezünk. Az adidas és a Parley közös mozgalma arra szólít minden vásárlót, sportolót, csapatot és szurkolót, hogy tudatosan csökkentse a természetbe jutó szennyező anyagok mértékét - tette hozzá Végső Péter.

 

Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 11 millió, a Parley tisztítóhálózata által kihalászott műanyagpalackot használjanak fel magas minőségű sportruházatok készítésére. Ez a terv egy nagyobb volumenű elkötelezettség része: a márka célja, hogy a fenntarthatóság jegyében egyre inkább átálljon az újrahasznosított alapanyagok használatára, és hogy ipari sztenderddé tegye az öko-innovációt a Parley A.I.R. Stratégia megvalósításával (avoid, intercept, redesign, azaz elkerül, megállít, áttervez), melynek lényege, hogy véget vessen a tengeri műanyagszennyezésnek.

 

A Parley futballmezek az www.adidas.com/parley oldalon és a kiválasztott üzletekben elérhetők november 4. péntektől (Bayern München), illetve november 24. csütörtöktől (Real Madrid). Az UltraBOOST Uncaged Parley november közepétől lesz elérhető.

 

Forrás: Procomm / Keserü Vagyim

 

parley-running500-1478412143.jpg

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. január 3. - Az online multi-eszköz kereskedő és befektetési specialista Saxo Bank az óév végén nyilvánosságra hozta a 2016. évre vonatkozó "Meghökkentő Előrejelzéseit".

Stuttgart-Villány-Budapest, 2014. december 11. - A Dél-Dunántúl gasztronómiai kínálatát méltatta novemberben a vasárnaponként több mint 650 ezer példányban megjelenő, stuttgarti székhelyű Sonntag Aktuell, ezen kívül a Stuttgarter Zeitung (182.000 példány), valamint a Rheinpfalz am Sonntag/Pirmasenser Zeitung am Sonntag (231.000 példány) - közölte a Magyar Turizmus Zrt.

zagrab-horvatorszag400-1428774977.jpgBudapest, 2015. április 13. -  Horvátországban az idei első negyedévben a magyar turisták 31 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint a tavalyi hasonló időszakban, és már a nyári szezonra is több foglalás érkezett az utazásszervezőkhöz - közölte a múlt héten a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletvezetője.