Téli Alma Napok december végéig

2014. december 3., szerda 06:10

teli-alma-napok400-1417583379.jpgBudapest, 2014. december 3. - December elsejével indult és év végéig tart a Téli Alma Napok programsorozat. A szervezők többek között különleges kóstolókkal, közösségi médiakampánnyal és kisfilmpályázattal népszerűsítik az alma fogyasztását.

Az országos kampány Advent első vasárnapján, a Fejér megyei Nagykarácsonyból indult útjára az „Almát minden Mikulás-csomagba” akcióval. A Mikulás megígérte: idén minden ajándékcsomagba kerül alma.

 

Tizenkétezer Mikulás-csomagba már biztosan kerül alma. A Téli Alma Napok szervezői remélik, hogy sokan követik a nagykarácsonyi Mikulás példáját, és gondoskodnak róla, hogy az édességek mellé, egy-egy szem - nemzetközi szinten is magas minőséget képviselő - magyar alma is kerüljön a gyerekeknek szánt ajándékcsomagba. A helyszínen szétosztott almákat percek alatt elkapkodták az Alma Zenekar koncertjére érkező gyerekek.

 

A december 1-jén elindult, 9 TÉSZ (Termelők Értékesítő Szervezete), a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és 4 feldolgozó által szervezett Téli Alma Napok elsődleges célja, hogy ráirányítsa a fiatalabb, 14-24 éves korosztály, valamint a felnőtt lakosság figyelmét az alma fogyasztásának fontosságára és megismertesse velük annak jótékony hatásait.

hirdetés

 

- Az elmúlt 2 évben lebonyolított, önkéntes válaszadókat megkérdező kampány szerint a magyar lakosság 62 %-a az almát jelölte meg kedvenc gyümölcseként. Fontos, hogy a természetes, vegyszermentes alma fogyasztása a téli időszakban tovább emelkedjen! - mondta Keresztes György, a kampányt lebonyolító Fruitmarketing Kft projektmenedzsere, aki a helyszínen két kosár almát adott át a Mikulásnak. A két kosár, azt a 12 000 db almát jelképezte, amelyek a Mikulásfalván kiosztásra kerülő ajándékcsomagokba kerülnek.

 

A Téli Alma Napok szervezői a fiatalokat a korosztály körében nagy népszerűségnek örvendő közösségi média segítségével szeretnék megszólítani, de az érdeklődők egy értékes nyereményekkel kecsegtető kisfilmpályázaton is megmérethetik magukat a karácsonyi időszakban.

 

A kampány szervezői a fiatalok mellett, a családok étkezési szokásait döntően befolyásoló családanyákat is szeretnék elérni. A karácsonyi készülődés időszakában országszerte több mint 200 helyszínen különleges kóstolókkal, almából készült finomságokkal várják az érdeklődőket. A legnagyobb érdeklődésre vélhetően az alma tematikájú programokkal készülő Mikulásfalván, valamint a Mikulásgyárnál felállított standoknál lehet majd számítani: a két helyszínen összesen 25 000 csomag szeletelt almát osztanak ki a szervezők.

 

A nagykarácsonyi Mikulásfalvával történő együttműködés eredményeként 10 000 kisgyermek mikulás csomagjába biztosan kerül egy-egy csomag alma, de a szervezők a Mikulásgyárba érkező adományok közé is eljuttatnak egy nagyobb mennyiséget, így a rászoruló családokhoz is eljut a vitaminban gazdag, értékes hatóanyagokat tartalmazó gyümölcs.

 

A szervezők remélik, hogy a programsorozat és a kampány hatására sokan döntenek majd úgy, hogy az ünnepi készülődés - és nem utolsó sorban az influenzaszezon - időszakában a korábbinál több almát használnak és fogyasztanak el.

 

Az alma felhasználásának lehetőségeiről, a kóstolók és a Mikulásfalván valamint a Mikulásgyárnál zajló promóció részleteiről a www.ezerkert.hu és a Téli Alma Napok Facebook-oldalán olvashatnak az érdeklődők.

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. április 3. - Idén is szokatlanul korán indult a pollenszezon. A mogyoró egyes példányain egész télen lehetett látni friss barkákat, és virágpora ugyan minimális koncentrációban, de folyamatosan jelen volt a levegőben. Jelenleg a természet előrébb tart az ilyenkor megszokottnál, és megfigyelhető, hogy a korábban virágzó fajok pollenszezonja elhúzódik. Az Országos Közegészségügyi Központ (OKK) legfrissebb pollenjelentése alapján most mintegy tízféle allergén növény pollenje fordul elő egyszerre a levegőben.

Pécs, 2015. október 27. - Az E-Harmónia életmódprogram keretében lezajlott Baranyában és Zalában a lakosság állapotfelmérése. Az 1200 fős reprezentatív vizsgálatból átfogó kép rajzolódott ki a régióban élők egészségi állapotáról, életmódjáról, táplálkozási szokásairól és fizikai aktivitásáról.  Az eredmények szerint a régió lakosságának 60%-a túlsúlyos vagy elhízott. A mért átlagos derékbőség különösen a nők esetében megközelíti az egészségi kockázatokat jelentősen megnövelő határértéket. Az adatok sajnos összecsengenek a nemrégiben közzétett, lesújtó országos elhízási adatokkal.

kezzel-festett-dravai-kavicsok-foto-ddnp400-1417348014.jpgPécs, 2014. december 1. - Az ökoturisztikai szolgáltatások és a környezeti nevelés színvonalának növelését szolgálják a Duna-Dráva Nemzeti Park új fejlesztései, amelyek a közelmúltban fejeződtek be az igazgatóság bemutatóhelyein.