Mecsek: az ország legjobb gasztronómiai úti célja

2015. szeptember 28., hétfő 06:00

Budapest, 2015. szeptember 28. - Helyi gasztronómiára alapozott kínálatával a Mecsek Zöldút Egyesület nyerte a "Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja" díjat - tájékoztatta a versenyt szervező Magyar Turizmus Zrt. az MTI-t.

A közlemény szerint az Európai Bizottság (EB) új Kiváló Európai Desztinációk pályázata keretében minden évben kiválasztanak tagállamonként egy kiváló úti célt, amely egyebek mellett promóciós és szakmai jellegű támogatásban részesül. Fontos cél a kiváló minőségű, de még kevésbé ismert turisztikai célpontok népszerűsítése és az adott célterületen tevékenykedő kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése is - olvasható a tájékoztatásban.

hirdetés

 

Az EB 2014-2015-ben kilencedik alkalommal írta ki a pályázatot, amelyen Magyarország a maximális, 75 százalékos uniós támogatást nyerte el "Egy csipet Magyarország" című projektjével. A projekt témája a helyi gasztronómia mint turisztikai motiváció volt, lebonyolítását 50 ezer euróval támogatta az EB.

 

A magyarországi kiírásra 19 pályázat érkezett, a döntőbe öten kerültek. A végleges döntést az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) keretében rendezett szakmai zárókonferencián hozta meg a turisztikai szakemberekből és turisztikai szakmai szervezetek képviselőiből álló döntőbizottság.

 

Forrás: MTI, bővebben: mecsekzoldut.hu

Kapcsolódó cikkek

napenergia400-1405691774.jpgBudapest, 2014. július 19. - A világon tavaly 1248 gigawattóra áramot termeltek a naperőművek, ezen belül Európában 38,4 gigawattóra áramot termeltek csak az újonnan belépett naperőművek, míg Magyarországon a termelés a becslések szerint 20 százalékkal nőtt és 9,5 gigawattórát tett ki - közölte a HST-Energy Kft.

Budapest, 2016. június 5. - A felhasználók harmada választaná okostelefonját a barátai helyett, de nem fordítanak kellő figyelmet adataik biztonságára.

evutazoja2014-indavideo400-1400934758.jpgBudapest, 2014. május 25. - Új típusú kommunikációs kampányt indít júniustól a Magyar Turizmus Zrt. A szervezet a digitális nemzedék igényeinek megfelelően, videóblogban ösztönzi belföldi utazásra az Y generáció tagjait is - közölte az MT Zrt.