Így utazik a magyar

2016. augusztus 16., kedd 07:05

selfie400-1471295159.jpg

Budapest, 2016. augusztus 16. - Csak 2016 első negyedévében a magyarok 4,2 millió alkalommal utaztak külföldre, 17%-kal többször, mint 2015 hasonló időszakában, és 32%-kal többet, azaz 164 milliárd forintot költöttek utazásra.

Ha utazásról van szó, nem vagyunk restek: a magyarok tavaly összesen 17 millió 276 ezer alkalommal utaztak, 63,1%-ban 1 napos, 36,9%-ban pedig többnapos utak keretében. Utóbbiak esetében 2015-ben átlagosan 6,3 napot töltöttünk utazással, és az összes utazást figyelembe véve összesen nem kevesebb mint 633 milliárd forintot fordítottunk kiruccanásainkra - derül ki a KSH adataiból. A növekvő tendencia folytatódni látszik: 2016 első negyedévében 4 millió 169 ezer alkalommal utaztunk, amelynek kicsivel több mint a 38%-a volt többnapos út.

 

Hova utazunk legszívesebben?

 

A turisztikai célú utazások legnépszerűbb célpontja 2016 első negyedében Ausztria volt (2 millió 225 ezer utazásból 650 ezer), ezt követi Szlovákia (426 ezer utazás) majd Németország (293 ezer alkalom), emellett a TOP 10-be bekerült az Egyesült Államok és Olaszország is. Míg egy 5-30 napos utazáson átlagosan 13,6 ezer forintot költünk egy nap, egy 2-4 napos (hétvégi) látogatás napi 15 ezer forintos költést jelent.

hirdetés

 

Bár nálunk növekvő tendenciát mutat a külföldi utazások száma, egy felmérés szerint a megkérdezett európaiaknak csak az 54%-a tervezett nyaralást 2016-ban - ez 7%-os csökkentést jelent tavalyhoz képest. A nyári utazásra szánt átlagos európai költségvetés összege viszont emelkedett: jelenleg 2247 euró (kb. 680 ezer forint).

 

Mi dönt az úti cél kiválasztásánál?

 

Nyáron az európaiak leginkább pihenésre vágynak, és arra, hogy a családjukkal, barátaikkal tölthessék az időt, emellett az új kultúrák felfedezése is sokakat hoz lázba. Legnagyobb arányban, 42%-ban az időjárást sorolják első helyre a fő befolyásoló tényezők közül, amit egy esetleges terroristatámadás kockázata (40%), az utazásra fordítandó költségek (38%), illetve a szabadidős és kulturális programlehetőségek (36%) követnek.

 

Nem meglepő, hogy az európaiak elsődleges nyári célpontjai a tengerparti üdülőhelyek (65%). A Földközi-tenger például a magyarok körében is kedvelt célpont ilyenkor, ahol azonban egy nagyobb eső könnyen megkeserítheti a nyaralást. Az időpont és a helyszín kiválasztásánál segítségünkre lehet az időjárás-előrejelzés, azonban tartsuk szem előtt, hogy érhetnek minket meglepetések.

 

- Magas beválású előrejelzés általában 4-6 napos időtávra készíthető, egy mediterrán ciklon csapadéktevékenységét illetően, vagy zivatarok kialakulásánál azonban még a következő napra is nagy bizonytalanságot rejthet az előrejelzés - árulta el a Generalinak Molnár László meteorológus, az Országos Meteorológiai Szolgálat szolgáltatási osztályának vezetője.

 

- A Földközi-tenger valamelyik országába készülők az ebben az időszakban jellemző száraz, napos idő ellenére akár heves záporokra, zivatarokra is számíthatnak - tette hozzá a szakember.

 

Ilyenkor jelenthet optimális megoldást egy tengerparti időjárás-biztosítás, amely napi 10 ezer forintot fizet az esős napok után, a csapadék szintjétől és a nyaralás hosszától függően, ráadásul most akár ingyenesen is hozzájuthatunk.

 

Forrás: Generali Group

Kapcsolódó cikkek

hunger-map-foodpanda400-1413659802.jpgBudapest, 2014. október 20. - Míg a FAO adatai szerint a világban minden kilencedik ember éhezik, addig az Európai Bizottság becslése szerint csak Magyarországon évente kétmillió tonna élelmiszerhulladék keletkezik. A Foodpanda olyan kezdeményezéseket és módszereket gyűjtött össze, melyekkel a közösség, de akár te magad is csökkentheted a kukába kerülő élelmiszer mennyiségét.

sikonda-es-kornyeke400-1422937958.jpgKomló, 2015. február 3. - A Dunántúl déli részén, terebélyes területen elnyúló Mecsek-Hegyhát tájegység számtalan csodát bújtat több száz négyzetméteren elterülő, zöldellő erdeiben és zegzugos rejtekeiben, melyet egy study tour keretében turisztikai újságírók is megcsodálhattak.

Budapest, 2016. augusztus 29. - A Kaspersky megbízásából a Würzburgi- és a Nottingham-Trent-i Egyetem kísérlete azt találta, hogy a résztvevők, akik egyedül várakoztak egy teremben, átlagosan csak 44 másodpercig bírták ki okostelefonjaik nélkül. A férfiak csak 21, míg a nők 57 másodpercet vártak.