Horvátországba és Montenegróba utazna a magyar

2016. június 25., szombat 07:05

trogir400-1466785201.jpg

Budapest, 2016. június 25. - A nyaralási szezon közeledtével a Klikkmánia keresőmarketing-ügynökség a magyar internetezők utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján.

A vállalat elemzése szerint a magyarok körében Horvátország számít a legnépszerűbb úticélnak: havonta több mint 27 ezerszer írták be a keresőbe tavaly a "Horvátország" szót (első képünkön a trogiri óratorony).

 

A tengerpart mellett a szomszédos országokban található szárazföldi látványosságok is nagy népszerűségnek örvendenek, a Horvátországban található Plitvicei-tavakra havi szinten megközelítőleg tizenkétezerszer kerestek a magyarok. A Nemzeti Park Európa egyik legszebb természeti látványossága, ahol 16 tavat és 200 körüli vízesést csodálhatnak meg az odalátogatók, ami a vadregényes tájjal még jobban elvarázsolja a turistákat.

 

Az országok között átlagosan havi nyolcezret meghaladó kereséssel a második helyen Montenegró (második képünkön a Kotori-öböl) áll, ami jól példázza, hogy honfitársaink odavannak az Adriáért. Az alig több mint 14 ezer négyzetkilométer területű ország nem véletlenül vonzza a turistákat: a hegyvidék tökéletes a kirándulni vágyóknak, amit rengeteg festői szépségű öböl tagol.

hirdetés

 

A tengerpartra vágyóknak közel 250 kilométeres partszakasz áll rendelkezésükre a teljes kikapcsolódáshoz. Montenegró azért is jó választás lehet, mert akár busszal vagy vonattal is megközelíthető, de jó áron repülővel is utazhatnak az Adriára vágyók.

 

kotori-obol600-1466785572.jpg

 

A Klikkmánia elemzése szerint Montenegró után Olaszország egyik legszebb régiója, a napsütötte Toszkána bizonyul a legnépszerűbbnek, tavaly havonta átlagosan ötezernél is többször kerestek rá a magyarok. Bár rengeteg strand várja a fürdőzőket a Földközi-tenger partvidékén, Toszkána kultúrturizmusa sem elhanyagolható. Az olasz reneszánsz hazája rengeteg művészeti, történelmi és irodalmi kinccsel bővelkedik, elég csak a firenzei művészekre gondolni, akik között olyan nagy alkotók találhatóak, mint Leonardo da Vinci, Raffaello Santi, Michelangelo, vagy Sandro Botticelli.

 

Fapadosokkal repülünk

 

Ahhoz, hogy ezekre a helyekre eljussunk, sokszor a gyorsaság és a kényelem miatt a repülőt választjuk. Az elemzés szerint a légitársaságok közül toronymagasan a Ryanair és a Wizz Air vezet, a "Ryanair" szóra havonta átlagosan 110 ezren, míg utóbbira több mint 90 ezren kerestek. A két vezető fapados légitársaság mellett az easyJet ajánlataira voltak kíváncsiak a legtöbben, havonta átlagosan mintegy 27 ezren. Az internetezők szeretnének olcsón utazni, az ,,olcsó repülőjegy" szót havonta átlagosan 5500-szor, a ,,cheap flight"-ot pedig közel 2000-szer írták be a keresőbe.

 

Továbbra is wellness-nagyhatalom vagyunk

 

Belföldön is szívesen utaznak a magyarok, és ekkor a pihenésé a főszerep. A fürdővárosok még mindig nagy népszerűségnek örvendenek, amit a keresések is igazolnak. Az első öt helyen (havi átlag 27100 kereséssel) Hajdúszoboszló (harmadik képünkön a csónakázó-tó), Egerszalók (havi 22000 keresés), Cserkeszőlő (18100 keresés), Zalakaros (14800 keresés) és Bükkfürdő (14800 keresés) szerepel. Ezekben fürdővárosokban rengeteg wellness hotel található, amik sokszor kedvező, akciós ajánlatokkal várják a kikapcsolódni vágyókat. A "wellness" szóra havonta közel tízezren, a "wellness hotel" szóösszetételre pedig több mint hatezerszer kerestek rá a hazai internethasználók.

 

hajduszoboszlo-csonakazo-to600-1466786158.jpg

 

Az utazásnál fontos szempont az ár, amit jól példáz az "olcsó", "akciós last minute" és "szállás kuponok" iránti érdeklődés. A különböző kuponoldalak népszerűsége és széles körben ismertté válása ezt a fajta utazási kedvet erősíti. Sokan belföldön keresik a nyaralási lehetőségeket, elsősorban a családi ajánlatok, gyerekbarát utazások érdeklik a böngészőket.

 

Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője szerint évek óta megfigyelhető, hogy a keresőmarketingnek és a kereső-optimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az értékesítésben, kiemelten az olyan szegmensekben, ahol a felhasználók előszeretettel böngésznek a neten ajánlatok után.

 

- Az utóbbi évek során a legtöbb utazásból élő vállalkozás felismerte az internetes keresők fontosságát, és egyre hatékonyabban élnek a kínálkozó marketing lehetőségekkel is. A keresőmarketing olyan költséghatékony eszközt adott a kisebb piaci szereplők kezébe is, amellyel lehetőségük van megjelenni az online térben. Fontos azonban megjegyezni, hogy az internetes hirdetések piaca rendkívül gyorsan változik, így hatékony eredményekért a legkisebb technikai újításokat is érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni, vagy szakemberekre bízni az üzemeltetést - mondta az ügyvezető.

 

Forrás: Clue PR

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. december 6. - Egy kis- vagy középvállalkozás tulajdonosa valószínűleg egy soha véget nem érő teendői listával küzd nap mint nap, ennek pedig az az eredménye, hogy nem tud azzal foglalkozni, amit igazán szeret csinálni, amiért valaha megalapította a vállalkozását. Roland Hanekroot üzleti coach szerint a networking az, ami erre az időmenedzselési problémára megoldást jelenthet.

fokhagyma-1381119271.jpgA fogyasztó hatású tabletták és italporok eredményesebbé tehetik a diétánkat, és megkönnyíthetik a pluszkilók leadását. De ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy súlyos ezreseket adjunk ki néhány szem kapszuláért, akkor is van megoldás.

tuz-a-nap400-1405457259.jpgPécs, 2014. július 16. - A következő napokban igazi kánikula várható, a hőmérséklet tartósan 30 fok körül alakul majd. A meleg miatt egyre többen keresik fel a természetes vizeket, strandokat, vagy épp kirándulni indulnak. De mik is a katasztrófavédelem legfontosabb tanácsai, hogy gondtalan legyen a kikapcsolódás?