Horvátországba és Montenegróba utazna a magyar

2016. június 25., szombat 07:05

trogir400-1466785201.jpg

Budapest, 2016. június 25. - A nyaralási szezon közeledtével a Klikkmánia keresőmarketing-ügynökség a magyar internetezők utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján.

A vállalat elemzése szerint a magyarok körében Horvátország számít a legnépszerűbb úticélnak: havonta több mint 27 ezerszer írták be a keresőbe tavaly a "Horvátország" szót (első képünkön a trogiri óratorony).

 

A tengerpart mellett a szomszédos országokban található szárazföldi látványosságok is nagy népszerűségnek örvendenek, a Horvátországban található Plitvicei-tavakra havi szinten megközelítőleg tizenkétezerszer kerestek a magyarok. A Nemzeti Park Európa egyik legszebb természeti látványossága, ahol 16 tavat és 200 körüli vízesést csodálhatnak meg az odalátogatók, ami a vadregényes tájjal még jobban elvarázsolja a turistákat.

 

Az országok között átlagosan havi nyolcezret meghaladó kereséssel a második helyen Montenegró (második képünkön a Kotori-öböl) áll, ami jól példázza, hogy honfitársaink odavannak az Adriáért. Az alig több mint 14 ezer négyzetkilométer területű ország nem véletlenül vonzza a turistákat: a hegyvidék tökéletes a kirándulni vágyóknak, amit rengeteg festői szépségű öböl tagol.

hirdetés

 

A tengerpartra vágyóknak közel 250 kilométeres partszakasz áll rendelkezésükre a teljes kikapcsolódáshoz. Montenegró azért is jó választás lehet, mert akár busszal vagy vonattal is megközelíthető, de jó áron repülővel is utazhatnak az Adriára vágyók.

 

kotori-obol600-1466785572.jpg

 

A Klikkmánia elemzése szerint Montenegró után Olaszország egyik legszebb régiója, a napsütötte Toszkána bizonyul a legnépszerűbbnek, tavaly havonta átlagosan ötezernél is többször kerestek rá a magyarok. Bár rengeteg strand várja a fürdőzőket a Földközi-tenger partvidékén, Toszkána kultúrturizmusa sem elhanyagolható. Az olasz reneszánsz hazája rengeteg művészeti, történelmi és irodalmi kinccsel bővelkedik, elég csak a firenzei művészekre gondolni, akik között olyan nagy alkotók találhatóak, mint Leonardo da Vinci, Raffaello Santi, Michelangelo, vagy Sandro Botticelli.

 

Fapadosokkal repülünk

 

Ahhoz, hogy ezekre a helyekre eljussunk, sokszor a gyorsaság és a kényelem miatt a repülőt választjuk. Az elemzés szerint a légitársaságok közül toronymagasan a Ryanair és a Wizz Air vezet, a "Ryanair" szóra havonta átlagosan 110 ezren, míg utóbbira több mint 90 ezren kerestek. A két vezető fapados légitársaság mellett az easyJet ajánlataira voltak kíváncsiak a legtöbben, havonta átlagosan mintegy 27 ezren. Az internetezők szeretnének olcsón utazni, az ,,olcsó repülőjegy" szót havonta átlagosan 5500-szor, a ,,cheap flight"-ot pedig közel 2000-szer írták be a keresőbe.

 

Továbbra is wellness-nagyhatalom vagyunk

 

Belföldön is szívesen utaznak a magyarok, és ekkor a pihenésé a főszerep. A fürdővárosok még mindig nagy népszerűségnek örvendenek, amit a keresések is igazolnak. Az első öt helyen (havi átlag 27100 kereséssel) Hajdúszoboszló (harmadik képünkön a csónakázó-tó), Egerszalók (havi 22000 keresés), Cserkeszőlő (18100 keresés), Zalakaros (14800 keresés) és Bükkfürdő (14800 keresés) szerepel. Ezekben fürdővárosokban rengeteg wellness hotel található, amik sokszor kedvező, akciós ajánlatokkal várják a kikapcsolódni vágyókat. A "wellness" szóra havonta közel tízezren, a "wellness hotel" szóösszetételre pedig több mint hatezerszer kerestek rá a hazai internethasználók.

 

hajduszoboszlo-csonakazo-to600-1466786158.jpg

 

Az utazásnál fontos szempont az ár, amit jól példáz az "olcsó", "akciós last minute" és "szállás kuponok" iránti érdeklődés. A különböző kuponoldalak népszerűsége és széles körben ismertté válása ezt a fajta utazási kedvet erősíti. Sokan belföldön keresik a nyaralási lehetőségeket, elsősorban a családi ajánlatok, gyerekbarát utazások érdeklik a böngészőket.

 

Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője szerint évek óta megfigyelhető, hogy a keresőmarketingnek és a kereső-optimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az értékesítésben, kiemelten az olyan szegmensekben, ahol a felhasználók előszeretettel böngésznek a neten ajánlatok után.

 

- Az utóbbi évek során a legtöbb utazásból élő vállalkozás felismerte az internetes keresők fontosságát, és egyre hatékonyabban élnek a kínálkozó marketing lehetőségekkel is. A keresőmarketing olyan költséghatékony eszközt adott a kisebb piaci szereplők kezébe is, amellyel lehetőségük van megjelenni az online térben. Fontos azonban megjegyezni, hogy az internetes hirdetések piaca rendkívül gyorsan változik, így hatékony eredményekért a legkisebb technikai újításokat is érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni, vagy szakemberekre bízni az üzemeltetést - mondta az ügyvezető.

 

Forrás: Clue PR

Kapcsolódó cikkek

hunger-map-foodpanda400-1413659802.jpgBudapest, 2014. október 20. - Míg a FAO adatai szerint a világban minden kilencedik ember éhezik, addig az Európai Bizottság becslése szerint csak Magyarországon évente kétmillió tonna élelmiszerhulladék keletkezik. A Foodpanda olyan kezdeményezéseket és módszereket gyűjtött össze, melyekkel a közösség, de akár te magad is csökkentheted a kukába kerülő élelmiszer mennyiségét.

halozat400-1445682261.jpgBudapest, 2015. október 25. - Átrendeződni látszik a közösségi média világa, ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak egyre nagyobb teret nyernek - derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából. A legaktívabb a Facebook közönsége, a legpasszívabbak a Twitter-felhasználók.

Budapest, 2014. augusztus 1. - Nagyköveti Programot indít a népszerű szépségvitamin-márka, melynek keretén belül keresik azon „írói vénával” rendelkező lányokat és hölgyeket, akik bloggerként beszámolnának tapasztalataikról. A program közel két hónapig tart és az ingyenes termékminták mellett a legjobb Nagykövetet 1 millió forinttal jutalmazzák.