Férfiak, nők, telefonok és a FOMO

2016. augusztus 29., hétfő 07:05

Budapest, 2016. augusztus 29. - A Kaspersky megbízásából a Würzburgi- és a Nottingham-Trent-i Egyetem kísérlete azt találta, hogy a résztvevők, akik egyedül várakoztak egy teremben, átlagosan csak 44 másodpercig bírták ki okostelefonjaik nélkül. A férfiak csak 21, míg a nők 57 másodpercet vártak.

Hogy jobban elmélyedjenek a digitális készülékekkel való kapcsolatunkba, tíz perc után megkérdezték a résztvevőket, hogy mit gondolnak, mennyi idő után nyúltak telefonjaik után. A legtöbben 2-3 percet mondtak, ami rámutat a jelentős különbségre az észlelés és a valós viselkedés között.

 

Az eredményekkel kapcsolatban Jens Binder, a Nottingham-Trent-i Egyetem kutatója megjegyzi: - A kísérlet azt sugallja, hogy az emberek sokkal jobban kötődnek ezekhez a készülékekhez, mint azt hiszik, és amikor egyedül vagyunk szinte ösztönösen fordulunk okostelefonjainkhoz, már nem szoktunk várni. Az azonnali információs és kommunikációs lehetőségek által az okoskészülékek sokkal inkább a mai ember digitális társai, mintsem egy technológiai eszköz.

hirdetés

 

A fenti egyetemek további kutatásai azt találták, hogy a telefon-nyomogatási kényszer egy újonnan megnevezett jelenségre vezetethető vissza, ami az angol-szász országokban már saját szlengesült betűszóval rendelkezik: a FOMO (fear of missing out) az a félelem, amikor attól tartunk, hogy lemaradunk valami fontos eseményről, ha nem vagyunk az interneten. Egy kérdőívben azok a résztvevők, akik többet használták telefonjaikat, gyakrabban éreztek FOMO-t.

 

- Minél többet használják a résztvevők telefonjaikat, annál jobban félnek attól, hogy lemaradnak valamiről, amikor nincs a kezükben. Nehéz megmondani melyik az ok és melyik az okozat - azért használják többet a telefont, mert félnek attól, hogy lemaradnak valamiről; vagy olyan sokat használják, hogy ettől kezdenek el aggódni - fűzte hozzá Astrid Carolus, a Würzburgi Egyetem kutatója.

 

A tanulmány szerint minél többet használjuk telefonjainkat, annál stresszesebbek leszünk. De meglepőmód, amikor az általános elégedettségükről kérdezték a résztvevőket, nem volt különbség a sokat-használók és a keveset-használók között. Így az okostelefon-használat okozta stressz nincs hatással az általános jólétünkre.

 

A tízperces várakozás során a résztvevők átlagosan az idő felét töltötték okostelefonjukkal. A Kaspersky Lab korábbi kutatásai már kimutatták, hogy sok mindenben támaszkodunk mobilkészülékekre manapság, eszközként használva őket, hogy ne kelljen többé tényeket, adatokat megjegyezni. A válaszadók többsége például nem tudta aktuális partnere telefonszámát, de még mindig emlékezett az otthoni telefonszámra tíz éves korából.

 

- Manapság életünk szerves része az okostelefon, ez a hasznos tárgy, amit gyakran magától értetődőnek veszünk. Mivel állandóan velünk van, hajlamosak vagyunk elfelejteni azt, hogy valójában mennyire értékesek a rajta tárolt személyes emlékek és más adatok miatt - mondja David Emm, a Kaspersky Lab senior biztonsági kutatója. - Ezek nem csak nekünk értékesek, hanem a kiberbűnözőknek is. Ha személyes készülékeinket feltörik, elveszíthetjük a barátainkhoz vezető kommunikációs csatornát és egy végtelen információ-forrást is.

 

Forrás: Kaspersky Lab

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2014. szeptember 26. - A baranyai megyeszékhelyen és környékén élő prostituáltak és szexmunkások, a zenés-táncos szórakozóhelyeken megforduló veszélyeztetett fiatal felnőttek körében megvalósított program célja a HIV fertőzés, az AID és más szexuális úton terjedő betegségek előfordulásának mérséklése volt.

afonya-zabpehely400-1452617858.jpg

Budapest, 2016. január 13. - A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van.

kanikula400-1402343266.jpgBudapest, 2014. június 10. - A nagy hőségben nem lehet elégszer hangsúlyozni a folyadék folyamatos fogyasztását. Azonban szomjunkat ne alkoholos, koffeintartalmú, vagy cukrozott italokkal csillapítsuk, mert ezekkel ellenkező hatást érhetünk el, ugyanis felgyorsítják a folyadék távozását szervezetünkből. A hideg folyadék ráadásul egyeseknél gyomorgörcsöt is okozhat.