5 dolog, ami tilos, ha depressziós vagy

2013. január 4., péntek 18:49

depi2-1357150353.jpg

Van, amiről azt gondolnánk, gyógyír a depresszióra, mert átmenetileg feldobja a hangulatot. Ezek a „varázsszerek” azonban hosszútávon több kárt okoznak, mint amennyi hasznuk van.

1. Alkohol

 

 

Sokan búbánatukban isznak, hogy végre könnyed hangulatba kerüljenek, a fekete leves azonban már néhány óra múlva, de legkésőbb másnap megtapasztalható fejfájás, rosszullét és levertség formájában. Nem is beszélve az alkoholizálás hosszú távon romboló negatív testi és lelki hatásairól.

hirdetés

 


2. Megnövelt édesség dózis

 

 

Alkalmilag pozitívan hat a lelkiállapotra, azonban amint lebomlik a szervezetben az extra cukor, annál erőteljesebben jelentkezik az energiátlanság.

 


3. Koffein

 

 

Depressziós időszakokban jobb minél inkább elkerülni a magas koffeintartalmú készítményeket, a koffein ugyanis gátolja a szerotin képződését, ami az idegrendszerben fontos szerepet tölt be az ingerek továbbításában. Így a sok koffeintől még dekoncentráltabbak lehetünk.

 


4. Szomorú filmek, könyvek

 

 

Bármennyire is vonz egy borongós délután egy szívfacsaró szerelmes regény, csak tovább növeli a depressziót. Lehet, hogy úgy tűnik, megkönnyebbülést jelentene egy jó nagyot sírni a kedvenc édesbús film mellett, egy intenzív kacagás egy vígjátékon azonban sokkal egészségesebb a sötét napokon!

 


5. Ábrándozás

 

 

A depresszió elkerüléséhez meg kell tanulni szembenézni a valósággal és élvezni azt, amit éppen csinálunk: legyen az munka, házimunka vagy szórakozás. Tudatosan éljük át a nap minden percét, és ne merülünk el a „bárcsak...” kezdetű álomképekbe, amik elérhetetlen helyekre röpítenek.
 

Kapcsolódó cikkek

Montreal, 2013. szeptember 2. - Jelentősen befolyásolja az agyszerkezetet az, hogy mennyi idősen kezdi el egy gyermek első idegen nyelvét tanulni - derült ki egy új kutatásból.

reggeli400-1453634971.jpg

Budapest, 2016. január 25. - A reggeli étkezéssel kapcsolatban nagyon sok tévhit él a köztudatban. Fontos tudni, hogy a reggelinél is vannak olyan szabályok, amelyeket érdemes betartani, ha azt akarjuk, hogy jobban induljon a napunk, és hogy lendületünk a nap folyamán végigkísérhessen minket.

europai-hulladekcsokkentesi-het400-1414231035.jpgBudapest, 2014. október 25. - Idén november 22-30. között rendezik meg az Európai Hulladékcsökkentési Hetet, amelynek során az EU országaiban lelkes önkéntesek a saját ötleteik megvalósításával hívják fel a figyelmet a hulladék megelőzésének, a keletkezett mennyiség csökkentésének, a termékek újrahasználatának és a különböző anyagok újrahasznosításának fontosságára.