Az Imami lett az év anyavállalata! - Interjú Gellén Nórával

2012. december 1., szombat 15:10

69-1354371124.jpgPécsi vállalkozás nyerte az Év Anyavállalata díjat. Gellén Nóra kétgyerekes anyaként vágott bele a kismamáknak szóló helyi információs franchise hálózat létrehozásába.

Hogyan jött az ötlet? Hogyan kezdtél bele? Milyen előzményei voltak? Tervezetten, számokkal, tervekkel vágtál neki, vagy inkább intuitív alapon a vállalkozásnak?

 

Már csak kedves emlék, hogy 18 évesen vállalkozási ötletpályázatot nyertem egy információs központ létrehozásának gondolatával. Mégis ennek köszönhető, hogy azóta is folyamatosan új vállalkozási elképzelések jártak a fejemben, a megvalósításra mégsem került sor, mert köztisztviselőként nem akartam feladni a „jó állásomat” a bizonytalanért. Végül 34 évesen, a második fiamat várva jött AZ ötlet: az internet és az otthon töltött évek pedig lehetővé tették a megvalósítást. Az Imami® oldalak olyan problémákra kínálnak megoldást, melyek kétgyerekes anyukaként nehézséget okoztak számomra és olyan szolgáltatásokat nyújtunk, melyekről azt gondoltam, hogy a hozzám hasonló szülők hétköznapjait is megkönnyítenék.

 

Ahogy kipattant a fejemből a minden helyi információt egy helyen összefoglaló honlap ötlete, elkezdtem ebből a szemszögből vizsgálódni: papírral és tollal jártam-keltem, kismamákkal beszélgettem és mindent feljegyeztem. Szép lassan összeállt az oldal tematikája és koncepciója: a korábban hirdetésszervezőként szerzett tapasztalataim azt súgták, hogy ha az anyukák szeretni fogják az oldalt, akkor előbb-utóbb a hirdetők is megjelennek. Ez így is lett.

 

A megvalósítás nehezen indult, mert vagy több százezer forintos ajánlatot kaptam a honlap elkészítésére, vagy megbízhatatlansággal társult a kedvező árajánlat, emellett sokan azt mondták, hogy amit kitaláltam, az nem fog menni. Nem adtam fel, és egy hónappal a szülés előtt rátaláltam azokra a partnerekre, akik az általam várt színvonalon valósították meg az álmaimat és akikkel a mai napig jól tudunk együtt dolgozni.

hirdetés

 

Tervezés és számítások?

 

A Pécsimami elindításához sokkal több bátorság kellett, mint pénz, hiszen az online vállalkozás kevésbé költségigényes, nem kell ingatlant bérelni és nem áll árukészletben a pénz. Inkább az időnk az, amit keményen bele kell tennünk. Az elején jobb nem számolgatni, hogy milyen „órabérben” vállalkozunk, de ha az alapok rendben vannak: a kitartó munka meghozza az eredményt!

 

Mekkora a cég? Hányan dolgoztok benne? Milyen segítséged (családtagok, alvállalkozók stb.) vannak?

 

A Pécsimami és az Imami családi vállalkozás. A szeretteim mellett a legnagyobb támogatást a franchise partnereim adják: mindenki másban jó és a tudásunk, ötleteink összeadódnak. A zárt fórumunkon, levelező listánkon segítjük egymást és igazi összetartó csapattá kovácsolódtunk. Ahogy sokasodnak a feladatok, egyre több dolgot kell másra bíznom, legyen szó hirdetésszervezésről, vagy adminisztratív munkáról. Ezen a területen is nagyszerű emberekkel dolgozom együtt.

 

Hogyan marketingeztek, mik a tapasztalataid ezen a téren? Milyen módszerek vannak, amik beváltak, amiket szívesen ajánlasz másoknak is, és mik azok, amikkel nem voltál elégedett?

Mivel a Pécsimami és az Imami lényege a helyi jelleg, nagy hangsúlyt fektetünk az offline marketingre: a Pécsimami például egy bababörze után robbant be a köztudatba, ahol a férjemmel személyesen szólítottuk meg az anyukákat. Fontos, hogy minden helyi rendezvényen ott legyünk, emellett a bölcsődei/óvodai/iskolai csoportoknak szervezett online pályázataink hoztak nagyon jó eredményt, sok új regisztráltat. Pályázatainkon és egyébként is nagy hangsúlyt fektetünk a minőségi (és nem a mennyiségi) regisztrációra: nem célunk, hogy olyan emberek csatlakozzanak az Imamihoz, akik számára nem tudunk hasznosat nyújtani. Egyik leghatékonyabb kommunikációs eszközünk a heti-kétheti rendszerességgel küldött hírlevelünk, ezúton köszönöm olvasóinknak a sok-sok szavazatot!

 

Hány gyermeked van? Mennyi idősek voltak, amikor elkezdtél dolgozni?

 

Két fiam van: Hunor 6 éves, Magor 3 hetes volt az indulásnál.

 

Hogyan egyezteted össze a vállalkozást és a gyermeknevelést, családi életet? Volt segítséged? Milyen tipped van, ami segített megoldani az ezzel kapcsolatos problémákat, milyen tanácsod van az olvasók számára ezen az téren?

Amit csak lehet, emailben intézek, hogy a telefon csörgése ne zavarja meg a gyerekek napját. Ha személyes intéznivaló van, most már rábízhatom a kicsit a szüleimre, de amíg csak szoptattam, mindenhova jött velem. A személyes találkozásokat, utazásokat a minimálisra redukálom, ma már nagyon kevés dolog van, amit nem lehet számítógép mellől elintézni.

 

A legtöbb anyuka “félgőzzel” kezd bele a vállalkozásba, aztán ahogy felszabadulnak az energiája, az ideje, egyre jobban fejlődik a cég. Neked mi erről a tapasztalatod? Mit tudtál/tudsz megcsinálni a gyerekek mellett otthonról és mi az, amibe akkor kezdtél bele, amikor már nagyobbak lettek?

 

A Pécsimamit és az Imamit a kisfiam mellett építettem fel, aki még most sem jár közösségbe, jövő év januárjában kezdjük majd az ovit. Ugrásszerű előrelépés lesz, amikor 6-7 órát egyhuzamban tudok majd napközben dolgozni, de ezt nem siettetem, hiszen soha nem jön vissza ez a szép időszak. Addig is számíthatok a szüleimre, a férjemre, napi 2-3 órában van segítségem és ott a délutáni alvásidő és az éjszaka is…

 

Milyen terveid vannak? Mit szeretnél megvalósítani, hova szeretnél eljutni?

 

Épp a napokban kaptam kézhez a határozatot arról, hogy a kis pálcikafiguráink után az Imami® név is védjegy oltalom alá került. Másfél éven belül szeretnék a Magyar Franchise Szövetség teljes jogú tagjává válni, amire minden reményünk megvan: egy témára szakosodott jogász megvizsgálva a franchise szerződésünket – és a lassan 70 oldalas Működési Kézikönyvet – megállapította, hogy működésünk megfelel a franchise követelményeinek.

 

Nagyot fogok sóhajtani, ha az ország minden megyéjében jelen leszünk: ezt az év végére tervezem, ami havi átlagban 1 új csatlakozót jelent. Az elmúlt két évben ezt az ütemet majdnem sikerült tartani, hiszen 22-en vagyunk.

 

A helyi hirdetők mellett reklámügynökségek is érdeklődnek az Imami® iránt, ami azt mutatja, hogy nagy márkák terveznek velünk országos kampányt.

 

Őszinte leszek: rengeteget dolgozom az Imamin, néhány éven belül szeretnék eljutni oda, hogy csak a stratégiai kérdésekkel kelljen foglalkoznom. Eddig és a jövőben is kimondottan (kis)gyermekes nőkkel dolgozom együtt szívesen, mert az anyák munkabírása, kreativitása és az (imami iránti) elkötelezettsége határtalan, ami bőven kompenzál pl. egy gyerekbetegség miatti kisebb – nagyobb fennakadást.

 

Ha egy mondattal kellene válaszolnom arra, hogy miért dolgozom: az oldalainkat látogató ANYÁK mindennapjainak megkönnyítéséért, a hozzám franchise partnerként csatlakozó ANYÁK hosszú távú, biztos megélhetéséért és azért, hogy hirdetőinknek (akik közül sokan gyermek mellől vállalkozó ANYÁK…) a lehető leghatékonyabb bemutatkozási lehetőséget biztosítsuk. Mi egy IGAZI ANYAVÁLLALAT VAGYUNK!

 

Vannak még terveim: most tanulgatom a civil működést, a Pécsimami Közhasznú Egyesülettel februárban nyitott Pécsimami Központunkról, vagy a múlt héten lezajlott II. Pécsimami Napokról is sokat mesélhetnék, de ez egy másik történet…

 

Mit tanácsolsz azok számára, akik még csak tervezgetik a vállalkozást? Mire figyeljenek oda, mit tartasz fontosnak és mit nem? Mit csinálnál másként, ha most vágnál bele?

 

Mit csinálnék másként? Sokat adnék azért, ha most lenne egy olyan hónapom, amikor CSAK tanulhatnék! Online marketinget, képszerkesztést, számítógép felhasználói és jogi ismereteket – csupa olyan dolgot, ami gyorsabbá és hatékonyabbá tenné a munkát. Persze menet közben is meg lehet (meg kell!) tanulni mindent, csak így sokkal nehezebb. A legfontosabb tanácsom: Anyukák! Bízzatok magatokban, a női megérzéseitekben és merjetek új utakat keresni! Használjátok ki az otthon töltött éveket álmaitok megvalósítására!

 

(www.pecsimami.hu)

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2016. augusztus 11. - Vasárnap, augusztus 14-én 15.00 órától bölcsi-, ovi- és iskolakezdést segítő baba- és gyermekholmi-börzével várja a családokat a Pécsimami Egyesület. A rendezvény helyszíne a pécsi Szliven Étterem, ahol a szülők a bolti ár töredékéért szerezhetik be az őszi holmikat, tanszereket, vagy éppen a születendő baba kelengyéjét.

Budapest, 2016. augusztus 4. - Bár az első három hónapban tízből kilenc anyuka szoptatja a gyermekét, később ez a szám drasztikusan csökkenni kezd: féléves korukra a csecsemők fele, 1 éves kor felett pedig már csak a babák negyede kap anyatejet, derül ki egy friss hazai iparági kutatásból. Pedig a szakértők világszerte a 6 hónapos korig történő kizárólagos szoptatást, majd (szilárd étellel kiegészítve) annak folytatását javasolják. Az élet első 1000 napjának megfelelő táplálása ugyanis különösen fontos: az optimális fejlődés mellett több felnőttkori népbetegség megelőzésében is kulcsszerepet tölt be.

baba4-1358159667.jpg

Az első 12 hét lezárásával lecsökken a fertőzések veszélye, és alacsonyabb a vetélés kockázata. Ebben az időszakban szokták elújságolni a rokonoknak, valamint a közeli barátoknak az örömhírt. Ha még nem tetted, itt az ideje, hogy elkezdj pocakos-naplót vezetni. Feljegyezheted például az időpontjaidat, az érzéseidet, a baba méreteit, az élményeidet és a súlygyarapodásodat is.