Schwarzi is back!

2015. július 10., péntek 00:32

terminator1-1436481472.jpg

Hollywoodnak is vannak szép számmal olyan mítoszai, amelyek köznyelven forognak. Az egyik ilyen az, mely szerint James Cameron a Piranha 2 (első játékfilmje) forgatásán belázasodott, lázálmában pedig rátört egy rémlátomás, amelyben egy robot sétált ki a tűzből. Annyira megfogta az eset, hogy úgy érezte, filmet kell kerekítenie a rémálmához. Így született meg a Terminátor első része, melynek most már az ötödik, Genysis címre hallgató részénél tartunk.

A történet néhány mondatban: Los Angelesben járunk 2029-ben. John Connor, Kyle Reese, és az emberi ellenállás a végső csatára készül a Skynet ellen. Connor a győzelem kapujában megjósolja, hogy a Skynet a T-800-as első prototípusát visszaküldi majd az időben, hogy megölje az anyját, és ezáltal meg nem történtté tegye a győzelmet. Erre válaszul az ellenállók is visszaküldenek az időben egy katonát, Reese személyében, hogy védje meg Connor mit sem sejtő anyját, még 1984-ben. Azonban Reese egy durván megváltozott múltba kerül vissza.


Híres volt a Terminátor második része, arról (is), hogy nagyon sokáig nem akarták láttatni a fordulatokat, és magát Arnoldot a film előzeteseiben, és első plakátjain sem. Ezt azért fűzöm ide, mert a mostani rész is pontosan ezt akarta megpendíteni. Az első előzetes nagyon visszafogott volt, a második viszont zavaróan sokat mutatott a filmből. És ha ez nem lenne elég nyilvánvaló, még hirdette is maga Alan Taylor rendező, hogy felvállalják a Terminátor mint márkanév méltó, újításokkal spékelt továbbvitelét. Evvel a készítők viszont akkora terhet vettek a vállukra amit láthatóan nem bírtak el.

hirdetés


A film már nagyon idegesítő és amatőr módon azzal kezdődik, hogy megint, ötödszörre is elmondja amit már régen tudunk betéve. Ismét nulláról elmagyarázza az összes előzményt. De legnagyobb meglepetésünkre a gyenge kezdés után következő bő fél óra tényleg hangulatos. Itt láthatjuk azokat a néhol ugyan kínos, de tényleg jó ötleteket, amiket a második előzetesből is láthattunk, és amik vihettek volna új színt a szériába. Azonban idáig tartott a tudomány, mert ezeket a jó ötleteket akkora logikátlanságokkal, gödrökkel illesztették az eredeti történetbe, hogy nevetségessé, értelmetlenné válnak. Rengeteg kérdést csak felvetnek, hogy aztán lógva, megválaszolatlanul hagyják. Ebből következően a film második fele unalmassá, lapossá válik, és teljesen banális véget ér.


Ezen a felemás helyzeten a színészek sem dobnak szinte semmit. Arnold Schwarzenegger hiába tért vissza, és hiába hozza parádésan ugyanazt a Terminátort mint mindig, a készítők se erős szövegeket, se jó „karaktert” nem írtak köré, és ráadásul igencsak háttérbe is van szorítva. Helyette az Emilia Clarke által alakított Sarah Connor van előtérbe hozva, ami meg azért baj, mert a színésznő semennyi igyekezettel sem tudná visszaadni Linda Hamilton zseniális Sarah Connorját. És a másik főszereplő, a Kyle Reese-t alakító Jai Courtney pedig egyszerűen pocsék. Viszont a film másik pozitívuma a néhol tényleg jó ötleteken kívül a John Connor-t alakító Jason Clarke, aki egyszerűen fantasztikus. John Connor idősebb változatára messze-messze a legjobb választás. És erre rá is erősít a fantasztikus játékával. De mindhiába az erősebb alakítások, a forgatókönyv pont a leggyengébb karakterekre helyezi a hangsúlyt.


A nyakunkba áradó CGI-kaszálás látványos, de érdektelen, sehol sincs az első és második rész formabontó akciójeleneteihez képest. (Pedig egy Terminátor-filmnél ez igen fontos lenne). A poénok és életigazságok pedig ismét sablonosak, de ezt már nem is kell említeni. És a tetejébe egy baromi erős feminista felhangot is megüt a film, ami azért nevetséges, mert Clarke (akit tényleg nem akarok szidni) Sarah Connorja messze nincs Linda Hamilton igazán erős (a szó mindkét értelmében) női karakterétől. Csak azt az egy pozitívumot lehet elmondani, hogy szépen ábrázolja a film, mennyire függünk a technikától.


Összességében tehát a Terminator Genysis sem egy csapnivaló film, de semmi különöset nem tud felmutatni. Egynyári blockbusternek tökéletes, de Terminátor filmként semmit sem ér. Bátran lehet ajánlani ugyanúgy randizgató pároknak, mint munkából fáradtan beeső kikapcsólódni vágyóknak. Ahogy az manapság szokás, csak az eredeti filmek rajongói fognak hoppon maradni, és nagyokat csalódni.

Kapcsolódó cikkek

kazinczy-pechy-blanka-dijasok2016-400-1460918140.jpg

Győr, 2016. április 18. - Lukács Sándor Kossuth-díjas színművész, Korbuly Péter bemondó, műsorvezető, beszédtanár, az MTVA Montágh Testületének elnöke és Minárik Tamás, a pécsi Apáczai Csere János gimnázium magyartanára kapta idén a szép magyar beszéd népszerűsítéséért, az anyanyelv ápolásáért odaítélt Kazinczy-díjat. Péchy Blanka-díjjal egy gyömrői és egy váci magyartanár munkáját ismerték el.

romeo-1358504187.jpg

Különleges produkcióra készülnek február 9-én a  Pécsi Nemzeti Színház és a Pannon Filharmonikusok zenekar művészei. Az áprilisi színházi operapremier előtt a két társulat Gounod Rómeó és Júlia operájának koncertszerű előadásával lép fel a Kodály Központban, amely a decemberi Wagner opera bemutatója kapcsán bebizonyította, hogy egy opera énekhangjait is tökéletes akusztikával adja át a közönségnek. A Rómeó és Júlia színmű számtalan adaptációja közül ez az opera követi legsimulékonyabban Shakespeare drámáját, s a Faust mellett ez Gounod egyetlen operája, amelyet a világ színpadai töretlenül repertoárjukra tűznek.

Pécs, 2016. november 23. - Remek lehetőség kínálkozik mindazoknak, akik szeretnek és tudnak is énekelni, esetleg kórusformációkban is kipróbálták már hangjukat, hiszen a Pannon Filharmonikusok Fesztiválkórus meghallgatást tart a 2017. április 13-án műsorra tűzött kétkórusos J.S. Bach: Máté Passió előadásához.