Több mint 300 kilométer 1 kWh energiával

2015. május 24., vasárnap 08:05

a-pecsi-arpad-fejedelem-gimnazium-autoja-jobbra400-1432418354.jpgRotterdam, 2015. május 24. - Szélfújás és eső nehezítette a hat magyar diákcsapat szombati, második versenynapját Rotterdamban a 30. Shell Eco-marathon Europe versenyen. A hazai egyetemisták és középiskolások azonban így is helytálltak, sőt, közülük három csapat javítani is tudott első mért eredményén.

Délután a prototípus kategóriában az idén először versenyző pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium (járművük első képünk jobb oldalán, csapatuk második képünkön) felülmúlta pénteki eredményét, szombaton 300,7 kilométert tudtak megtenni egyetlen kWh energiával. A rutinos résztvevőnek számító kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai pedig  szintén javítva előző napi teljesítményükön  405,3 kilométeres eredményt értek el ugyan ebben a kategóriában.

hirdetés

 

Az egyetlen városi koncepció kategóriában induló hazai résztvevő, a győri Széchenyi Egyetem SZEnergy járműve 158 kilométert futott egy kWh energiával annak ellenére, hogy a zord időjárás miatt nem tudták napelemes segédtöltéseiket használni. Ezzel jelenleg harmadikok a mezőnyben.

 

Az Óbudai Egyetem pénteki első mért eredménye 283,5 kilométer volt egyetlen liter benzinnel. A Szegedi Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem diákjai a sikeres technikai vizsgálat után az utolsó beállításokon dolgoznak, hogy vasárnap, a verseny utolsó napján a pályán is bizonyíthassanak.

 

Forrás: Well, bővebben: www.shell.hu

 

az-arpad-fejedelem-gimnazium-csapata620-1432418501.jpg

Kapcsolódó cikkek

martin-1365008193.jpg

Negyven éve, 1973. április 3-án Martin Cooper, a Motorola cég mérnöke a New York-i 56. utca és a 6. sugárút sarkán állva a kezében tartott mobiltelefonról felhívta Joel S. Engelt, a konkurens AT&T Bell Labs társaság kutatórészlegének vezetőjét.
E hívásával kezdetét vette a mobilkommunikáció forradalma.

London, 2014. március 11. - A külföldön tanuló magyar diákok azért mennek el, mert színvonalasabb tanulmányokra és több munkalehetőségre vágynak - derül ki a Milestone Institute felméréséből.

Különleges matematikai modellt dolgozott ki a Közép-európai Egyetem (CEU) hálózattudományi professzoraként dolgozó Kertész János és kutatócsapata: a modell segítségével előre - akár egy hónappal a megjelenés előtt - megjósolható, hogy egy mozifilm kasszasiker lesz-e, vagy sem.