Több mint 300 kilométer 1 kWh energiával

2015. május 24., vasárnap 08:05

a-pecsi-arpad-fejedelem-gimnazium-autoja-jobbra400-1432418354.jpgRotterdam, 2015. május 24. - Szélfújás és eső nehezítette a hat magyar diákcsapat szombati, második versenynapját Rotterdamban a 30. Shell Eco-marathon Europe versenyen. A hazai egyetemisták és középiskolások azonban így is helytálltak, sőt, közülük három csapat javítani is tudott első mért eredményén.

Délután a prototípus kategóriában az idén először versenyző pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium (járművük első képünk jobb oldalán, csapatuk második képünkön) felülmúlta pénteki eredményét, szombaton 300,7 kilométert tudtak megtenni egyetlen kWh energiával. A rutinos résztvevőnek számító kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai pedig  szintén javítva előző napi teljesítményükön  405,3 kilométeres eredményt értek el ugyan ebben a kategóriában.

hirdetés

 

Az egyetlen városi koncepció kategóriában induló hazai résztvevő, a győri Széchenyi Egyetem SZEnergy járműve 158 kilométert futott egy kWh energiával annak ellenére, hogy a zord időjárás miatt nem tudták napelemes segédtöltéseiket használni. Ezzel jelenleg harmadikok a mezőnyben.

 

Az Óbudai Egyetem pénteki első mért eredménye 283,5 kilométer volt egyetlen liter benzinnel. A Szegedi Tudományegyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem diákjai a sikeres technikai vizsgálat után az utolsó beállításokon dolgoznak, hogy vasárnap, a verseny utolsó napján a pályán is bizonyíthassanak.

 

Forrás: Well, bővebben: www.shell.hu

 

az-arpad-fejedelem-gimnazium-csapata620-1432418501.jpg

Kapcsolódó cikkek

operacios-igazgato-1397741984.JPGEgyesült Államok, 2014. április 18. - Villámgyorsan bejárta az internetet az az embertelennek tűnő álláshirdetés, amelyről aztán kiderült, miről is szól valójában.

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

Budapest, 2016. augusztus 7. - A "Virtuális Felnövés - Behálózott gyerekek" tanulmány, amelyet az iconKids és a Kaspersky Lab adott ki, rámutatott, hogy az online zaklatás sokkal veszélyesebb a gyerekek számára, mint ahogy azt a szülők hiszik.