Több lesz a reklám az Instagramon

2015. november 23., hétfő 06:05

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

Az Instagramnak már több mint 400 millió olyan látogatója van, aki havonta legalább egyszer felmegy rá, míg a rivális Twitternek csak 300 millió. A Facebook lassan adagolta csak az instás hirdetéseket, nehogy elijessze a felhasználókat, de most többfele reklámformátumot is rájuk szabadít, pl. a hosszabb reklámfilmeket.

 

Az új formátumoktól 250 millió dolláros pluszbevételt vár a cég. A vállalatok idén mintegy 600 millió dollárt költenek el az Instagramon, jövőre viszont ez a szám 1,5 milliárdra emelkedhet az eMarketer szerint.

hirdetés

 

- Ha reklámozókkal, vagy ügynökségekkel beszélek, azt látom, hogy lázba hozza őket az Instagram - mondja Debra Aho Williamson, az eMarketer elemzője. Ennek főleg az az oka, hogy a szakmában kész ténynek veszik, hogy a fiatalok egyre inkább lejönnek a Facebookról, és valami vizuálisan erősebb oldalt keresnek maguknak, olyasmit mint az Instagram.

 

A Facebook hivatalosan nem hozta nyilvánosságra, hogy forgalma mekkora részét köszönheti az Instának. A vállalat mindenesetre rátett egy lapáttal az elemzői várakozásokra, a harmadik negyedévben ugyanis 4,5 milliárd dolláros forgalmat ért el.

 

Több mint 1,5 milliárd ember van fent a Facebookon, ami 14 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az oldalt napi rendszerességgel használók száma 17 százalékkal 1,1 milliárd főre nőtt. A legtöbben mobilon keresztül mennek fel a honlapra, és ezen a csatornán realizálódik a vállalat reklámbevételeinek 78 százaléka.

 

A Facebook ugyan mind pénzügyi, mind felhasználószám tekintetében folyamatosan nőni tudott az elmúlt 3 év alatt, a gyarapodás mértéke folyamatosan csökken, ahogy egyre nagyobb a vállalat. Ez pedig új reklámtechnológiák irányába tereli őket.

 

A Facebook egyre többet tesz annak érdekében, hogy versenyképes videónéző felületként álljon ki a YouTube ellen. Mark Zuckerberg szerint az oldal felhasználói már napi 8 milliárd videót néznek meg, ami az áprilisi 4 milliárd duplája (egy videó már akkor megnézettnek számít, ha 3 másodpercig futni hagyták).

 

Forrás: N4b

Kapcsolódó cikkek

Boston, 2013. június 27., csütörtök - Lyukas tüdővel, törött bordával, bordaköziizom-szakadással és kiugrott vállal játszott Patrice Bergeron, a Boston Bruins kanadai csatára az észak-amerikai profi jégkorongliga (NHL) idei döntőjének utolsó, magyar idő szerint kedd hajnali mérkőzésén.

1956. november 4. után közel 200 ezer magyar hagyta el az országot. A kivándorlók nagy része Ausztria felé menekült. Közel húszezer magyar azonban a volt Jugoszlávia felé vette az irányt. A „Déli Kapu” nyitva volt. A „Mecseki Láthatatlanok”, az utolsó harcoló egység vezetői is a Dráván keresztül indultak új hazát keresni.

Bécs, 2016. június 26. - Mivel Bécsben számos strand található a természetes vizeknél, így a Duna mentén is, az osztrák főváros részletes online előrejelzéssel segíti a fürdőzőket. Európa egyik legzöldebb fővárosa valóban törődik polgáraival.