Több lesz a reklám az Instagramon

2015. november 23., hétfő 06:05

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

Az Instagramnak már több mint 400 millió olyan látogatója van, aki havonta legalább egyszer felmegy rá, míg a rivális Twitternek csak 300 millió. A Facebook lassan adagolta csak az instás hirdetéseket, nehogy elijessze a felhasználókat, de most többfele reklámformátumot is rájuk szabadít, pl. a hosszabb reklámfilmeket.

 

Az új formátumoktól 250 millió dolláros pluszbevételt vár a cég. A vállalatok idén mintegy 600 millió dollárt költenek el az Instagramon, jövőre viszont ez a szám 1,5 milliárdra emelkedhet az eMarketer szerint.

hirdetés

 

- Ha reklámozókkal, vagy ügynökségekkel beszélek, azt látom, hogy lázba hozza őket az Instagram - mondja Debra Aho Williamson, az eMarketer elemzője. Ennek főleg az az oka, hogy a szakmában kész ténynek veszik, hogy a fiatalok egyre inkább lejönnek a Facebookról, és valami vizuálisan erősebb oldalt keresnek maguknak, olyasmit mint az Instagram.

 

A Facebook hivatalosan nem hozta nyilvánosságra, hogy forgalma mekkora részét köszönheti az Instának. A vállalat mindenesetre rátett egy lapáttal az elemzői várakozásokra, a harmadik negyedévben ugyanis 4,5 milliárd dolláros forgalmat ért el.

 

Több mint 1,5 milliárd ember van fent a Facebookon, ami 14 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az oldalt napi rendszerességgel használók száma 17 százalékkal 1,1 milliárd főre nőtt. A legtöbben mobilon keresztül mennek fel a honlapra, és ezen a csatornán realizálódik a vállalat reklámbevételeinek 78 százaléka.

 

A Facebook ugyan mind pénzügyi, mind felhasználószám tekintetében folyamatosan nőni tudott az elmúlt 3 év alatt, a gyarapodás mértéke folyamatosan csökken, ahogy egyre nagyobb a vállalat. Ez pedig új reklámtechnológiák irányába tereli őket.

 

A Facebook egyre többet tesz annak érdekében, hogy versenyképes videónéző felületként álljon ki a YouTube ellen. Mark Zuckerberg szerint az oldal felhasználói már napi 8 milliárd videót néznek meg, ami az áprilisi 4 milliárd duplája (egy videó már akkor megnézettnek számít, ha 3 másodpercig futni hagyták).

 

Forrás: N4b

Kapcsolódó cikkek

old-man-driving-car-1359022058.jpegIdős emberek kapatosan is vezethessenek autót, de csak nagyon lassan - így döntött Írországban Kerry megye önkormányzata. A testület ülésén öten szavaztak a meghökkentő javaslat mellett - mindannyian kocsmárosok, vagy volt kocsmárosok. A szavazáson hét "megyeatya" tartózkodott, tucatnyi pedig nem tartózkodott a teremben, mert el se ment az ülésre. A javaslattal Danny Healy-Rae tanácsos rukkolt ki. Indoklása szerint az autóvezetői szeszhatár megemelése hangulatjavító: segítene azokon az öregeken, akik magányosan tengetik napjaikat otthon és búskomorságba esnek, viszont eljárnának kocsmázni, ha utána haza is hajthatnának autóikkal. Healy-Rae rámutatott arra, hogy gyér forgalmú utakat használnának, és csak nagyon lassan szabadna haladniuk.

 

mustafah-abdulaziz400-1464013482.jpg

Budapest, 2016. május 24. - Magyar fotósok alkotásait is várják augusztus 22-ig a harmadik alkalommal meghirdetett Syngenta Nemzetközi Fotópályázatra, amelynek témája ezúttal a fenntartható növekedés lesz. A legjobb fotók készítői pénzjutalmat kapnak és a világ több nagyvárosában rendezendő kiállításon mutathatják be jövőre a nyertes alkotásaikat. A nevezés díjmentes.

Düsseldorf, 2014. november 23. - Stressz és kevés vásárló: ez az, amit a vendéglátással foglalkozó műsorok nap, mint nap mutatnak a hoteltulajdonosok és élelmiszerszolgáltatók világáról. A METRO start-up kutatása ellenkező képet mutat: a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedett a saját üzletével. Ezeknek a független vállalkozásoknak a legnagyobb problémája a szakképzett személyzet hiánya, ami fontos hír azon magyarok számára, akik a németországi munkakeresést tervezik.