Több lesz a reklám az Instagramon

2015. november 23., hétfő 06:05

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

Az Instagramnak már több mint 400 millió olyan látogatója van, aki havonta legalább egyszer felmegy rá, míg a rivális Twitternek csak 300 millió. A Facebook lassan adagolta csak az instás hirdetéseket, nehogy elijessze a felhasználókat, de most többfele reklámformátumot is rájuk szabadít, pl. a hosszabb reklámfilmeket.

 

Az új formátumoktól 250 millió dolláros pluszbevételt vár a cég. A vállalatok idén mintegy 600 millió dollárt költenek el az Instagramon, jövőre viszont ez a szám 1,5 milliárdra emelkedhet az eMarketer szerint.

hirdetés

 

- Ha reklámozókkal, vagy ügynökségekkel beszélek, azt látom, hogy lázba hozza őket az Instagram - mondja Debra Aho Williamson, az eMarketer elemzője. Ennek főleg az az oka, hogy a szakmában kész ténynek veszik, hogy a fiatalok egyre inkább lejönnek a Facebookról, és valami vizuálisan erősebb oldalt keresnek maguknak, olyasmit mint az Instagram.

 

A Facebook hivatalosan nem hozta nyilvánosságra, hogy forgalma mekkora részét köszönheti az Instának. A vállalat mindenesetre rátett egy lapáttal az elemzői várakozásokra, a harmadik negyedévben ugyanis 4,5 milliárd dolláros forgalmat ért el.

 

Több mint 1,5 milliárd ember van fent a Facebookon, ami 14 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az oldalt napi rendszerességgel használók száma 17 százalékkal 1,1 milliárd főre nőtt. A legtöbben mobilon keresztül mennek fel a honlapra, és ezen a csatornán realizálódik a vállalat reklámbevételeinek 78 százaléka.

 

A Facebook ugyan mind pénzügyi, mind felhasználószám tekintetében folyamatosan nőni tudott az elmúlt 3 év alatt, a gyarapodás mértéke folyamatosan csökken, ahogy egyre nagyobb a vállalat. Ez pedig új reklámtechnológiák irányába tereli őket.

 

A Facebook egyre többet tesz annak érdekében, hogy versenyképes videónéző felületként álljon ki a YouTube ellen. Mark Zuckerberg szerint az oldal felhasználói már napi 8 milliárd videót néznek meg, ami az áprilisi 4 milliárd duplája (egy videó már akkor megnézettnek számít, ha 3 másodpercig futni hagyták).

 

Forrás: N4b

Kapcsolódó cikkek

oscar.jpgIdén 85. alkalommal adták át a filmvilág legrangosabb elismeréseit, az Oscar-díj gálája most sem okozott elképesztő meglepetéseket. A legjobb film Az Argo-akció lett.

easyjet400-1471118691.jpg

Budapest, 2016. augusztus 14. - Az álláshelyek fele az Egyesült Királyságban jön létre, de mind a 27 bázison várják az új kollégákat.

Budapest-Pécs-Brüsszel, 2015. február 2. - A díszvendég Pécs városát és a jótékonysági bevétellel támogatott, pécsi székhelyű Szemem Fénye Alapítványt ajánlotta a 19. Brüsszeli Magyar Bál - Jótékonysági Gála résztvevőinek figyelmébe Dr. Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár a hétvégi esemény megnyitóján mondott köszöntő beszédében.