Több lesz a reklám az Instagramon

2015. november 23., hétfő 06:05

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

Az Instagramnak már több mint 400 millió olyan látogatója van, aki havonta legalább egyszer felmegy rá, míg a rivális Twitternek csak 300 millió. A Facebook lassan adagolta csak az instás hirdetéseket, nehogy elijessze a felhasználókat, de most többfele reklámformátumot is rájuk szabadít, pl. a hosszabb reklámfilmeket.

 

Az új formátumoktól 250 millió dolláros pluszbevételt vár a cég. A vállalatok idén mintegy 600 millió dollárt költenek el az Instagramon, jövőre viszont ez a szám 1,5 milliárdra emelkedhet az eMarketer szerint.

hirdetés

 

- Ha reklámozókkal, vagy ügynökségekkel beszélek, azt látom, hogy lázba hozza őket az Instagram - mondja Debra Aho Williamson, az eMarketer elemzője. Ennek főleg az az oka, hogy a szakmában kész ténynek veszik, hogy a fiatalok egyre inkább lejönnek a Facebookról, és valami vizuálisan erősebb oldalt keresnek maguknak, olyasmit mint az Instagram.

 

A Facebook hivatalosan nem hozta nyilvánosságra, hogy forgalma mekkora részét köszönheti az Instának. A vállalat mindenesetre rátett egy lapáttal az elemzői várakozásokra, a harmadik negyedévben ugyanis 4,5 milliárd dolláros forgalmat ért el.

 

Több mint 1,5 milliárd ember van fent a Facebookon, ami 14 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. Az oldalt napi rendszerességgel használók száma 17 százalékkal 1,1 milliárd főre nőtt. A legtöbben mobilon keresztül mennek fel a honlapra, és ezen a csatornán realizálódik a vállalat reklámbevételeinek 78 százaléka.

 

A Facebook ugyan mind pénzügyi, mind felhasználószám tekintetében folyamatosan nőni tudott az elmúlt 3 év alatt, a gyarapodás mértéke folyamatosan csökken, ahogy egyre nagyobb a vállalat. Ez pedig új reklámtechnológiák irányába tereli őket.

 

A Facebook egyre többet tesz annak érdekében, hogy versenyképes videónéző felületként álljon ki a YouTube ellen. Mark Zuckerberg szerint az oldal felhasználói már napi 8 milliárd videót néznek meg, ami az áprilisi 4 milliárd duplája (egy videó már akkor megnézettnek számít, ha 3 másodpercig futni hagyták).

 

Forrás: N4b

Kapcsolódó cikkek

2013-02-27-papa-konklave-valtozas-1363102231.jpg

Ma délután kezdetét vette a konklávé a Vatikánban. A bíborosok bezárkóznak, döntésüket szokás szerint a kémény füstje jelzi majd...

obama-b028-1358933556.jpg

Még mindig kiválóan játszik az érzelmi húrokon az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Obama nem csak szerelmet vallott több ezer ember előtt, de tánc közben meg is csókolta feleségét a beiktatási bálon. A lovagias gesztusokat üdvrivalgás fogadta, és biztos, hogy a romantikára éhes női választók a szívébe belopta magát az elnök...

Los Angeles, 2014. március 12., szerda - Továbbra is drámaian alulreprezentáltak a nők a hollywoodi filmekben - hangsúlyozza egy most közzétett tanulmány, amelynek eredményei Cate Blanchett idei Oscar-beszédét húzzák alá.