Mobil segítség, ha külföldön vásárlói panasszal élnénk

2014. július 22., kedd 08:00

Budapest, 2014. július 21. - Vásárolt valamit külföldön, ami nem sokkal később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérlés vagy szálláshely kapcsán? Késik a hazafelé tartó repülőjárata? Amennyiben a szabadsága nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja jogait. Sőt mi több! Ki is tudja fejezni magát!

A nyári szabadságolások és nyaralásokhoz kapcsolódóan az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (EFK-Hálózat, ECC-Net) - amelynek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország is tagja - egyedülálló mobil alkalmazást készített, melynek neve „ECC-Net: Travel” App (EFK-Hálózat: Utazási alkalmazás”).

 

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló kellemetlen helyzetek megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki és érvényesíthessék. Az alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén, továbbá norvég és izlandi nyelven. Az alkalmazás angol vagy német nyelven indul, azt követően pedig a felhasználó számára a lakóhely megadása és a nyelv kiválasztása után érhető el magyar nyelven.

hirdetés

 

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés és az egészségügyi ellátások témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett a hasznos információkat tartalmazó részben fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.

 

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazás a következő oldalakról tölthető le:

 

Android | Apple | Windows Phone

 

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás elkészítésében az EFK-Hálózat mind a 30 tagja részt vett. Minden EU tagországban, valamint Norvégiában és Izlandon tevékenykedik Európai Fogyasztói Központ, amelyek ingyenes segítséget nyújtanak a fogyasztóknak határon átnyúló panaszaik rendezéséhez, valamint tájékoztatást és tanácsot adnak fogyasztóvédelmi kérdésekben a fogyasztóknak. A Központok az Európai Unió társfinanszírozásával működnek.

 

Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Kapcsolódó cikkek

svajci-frank400-1421612250.jpgZágráb, 2015. január 19. - A magyarországihoz hasonló modell, amelyben a bankok forintosították a devizahiteleket, Horvátország számára is elfogadható volna - nyilatkozta Goran Alaksic közgazdász a Jutarnji List horvát napilapnak.

operacios-igazgato-1397741984.JPGEgyesült Államok, 2014. április 18. - Villámgyorsan bejárta az internetet az az embertelennek tűnő álláshirdetés, amelyről aztán kiderült, miről is szól valójában.

images-1392232880.jpg

A cégóriás újabb szokatlan kampányával ezúttal az emberi önzetlenségre és kedvességre hívja fel a figyelmet.

Üzenete egyszerű, de nagyszerű: Lássuk meg a jót a hétköznapi életben, s, ha tehetjük, tegyünk boldoggá másokat.