Magyar bronzzal zárult a 30. Eco-marathon

2015. május 25., hétfő 09:15

a-szenergy-csapat-autoja-a-startvonalnal400-1432497043.jpgRotterdam, 2015. május 25. - Idén rekordszámú, hat diákcsapat képviselte hazánkat Európa egyik legnagyobb üzemanyag-hatékonysági  és innovációs diákversenyén, a Shell Eco-marathon Europe-on, amelyen az győz, akinek saját tervezésű autója a legtöbb kilométert képes megtenni egyetlen liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával.

A jubileumi verseny érdekessége, hogy idén már CNG-vel is indulhattak a diákok. A háromnapos rendezvény során az egyetemistáknak és középiskolásoknak nem csak a 26 országból érkező  közel kétszáz csapattal kellett megmérkőzniük, hanem időnként a feltámadó szél és záporok is nehezítették a futamokat a rotterdami városi pályán.

 

A magyar diákok a szoros nemzetközi mezőnyben kiváló eredményeket értek el. Az egyetlen úgynevezett városi koncepcióban versenyző magyar különítmény, a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata 195 kilométert tett meg, ezzel bronzérmet szerzett elektromos hajtású autójával (első képünkön), amelyen napelemek biztosították a segédtöltést. „Idén a dobogó volt a cél, mivel tavaly 4. helyen végeztünk, és nagyon jó, hogy ez sikerült. Főleg, hogy az időjárás sok bosszúságot okozott nekünk a héten. Az utolsó napra azonban kedvezően változott a szél, a nap is kisütött, és a beállításaink is jónak bizonyultak” osztotta meg a siker titkát Zámbó Zoltán, a SZEnergy csapat pilótája.

hirdetés

 

Az egyik legnépszerűbb kategóriában, a benzines prototípus járművek között a 2008 óta versenyző Óbudai Egyetem hallgatói 565 kilométert tettek meg, így a 14. helyen zárták a versenyt. „Várakozásainkon felül sikerült teljesítenünk, aminek nagyon örülünk. Két évvel ezelőtt volt azonos eredményünk, de azóta megváltozott a pálya haladási iránya, ami így sokkal nehezebbé tette a vezetést, és nagyon örülünk, hogy ilyen körülmények között ezt az eredményt meg tudtuk ismételni” nyilatkozta Sipos Petra, a csapat menedzsere.

 

A kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola szintén prototípus kategóriában, de elektromos hajtással indult. 405 kilométert futottak, így a 16. pozíciót szerezték meg. „Nagyon büszke vagyok a kis csapatra, hiszen idén a nehezített körülmények között is jól szerepeltünk. Igaz, kicsit rontottunk a tavalyi eredményen, de úgy gondolom, a lehetőseinkhez mértem megálltuk a helyünket” összegezte a 30. Shell Eco-marathon Europe-on történteket Mészáros Károly, a Kandó Electric Team vezető tanára.

 

nagy-csoportkep1024-1432497235.jpg

 

A másik középiskolás együttes, a pécsi Árpád Fejedelem Gimnázium diákjai idén először indultak elektromos prototípus járművükkel és 331 kilométert tettek meg, amivel a 21. helyen végeztek. Ahogy a tizedik osztályos hölgy pilóta, Perényi Kitty fogalmazott: „Nagy kihívás volt ezt az autót vezetni, főleg, hogy még jogosítványom sincs. Nagyon sokat tanultam a verseny során, és nem feltétlenül csak az autóversenyzésről. Nagyon jó tapasztalat volt részt venni a Shell Eco-marathonon.”

 

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem hallgatói idén először vállalkoztak a nemzetközi üzemanyag-hatékonysági kihívásra. A szigorú műszaki és biztonsági vizsgálat előírásainak sikeresen megfeleltek Rotterdamban, ám mért eredményt nem értek el. „Nagyon örülünk, hogy a versenyre összeállt az autónk, és sikeresen átmentünk a technikai vizsgálaton. Nagyon sokat dolgoztunk az elmúlt napokban, éjjel-nappal szereltünk, és ha egy kicsit több időnk maradt volna a verseny végéig, biztosan pályára tudtunk volna lépni” összegezte az első verseny tapasztalatait Zsigmond Ádám a BME csapatának vezetője.

 

Kasza Krisztián, a Szegedi Tudományegyetem csapatának pilótája is sikeresnek ítélte a hallgatók első versenyét: „A lehetőségeinkhez mérten úgy gondolom, túlteljesítettünk. Nagyon nagy szó, hogy egy teljesen ismeretlen versenyen elsőre sikeresen megfeleltünk minden technikai előírásnak. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk, amit remélem, jövőre kamatoztatni tudunk.”

 

Forrás: Well, bővebben: www.shell.hu

Kapcsolódó cikkek

London, 2013. július 22. - Hogyan alakul majd az öröklési sorrend? Honnan értesülhetünk a baba megszületéséről? Ma reggel kórházba szállították Katalin cambridge-i hercegnőt, Vilmos herceg várandós feleségét...

Az állampolgárság változásáról Depardieu akkor kezdett beszélni, miután François Hollande, akit 2012-ben választottak meg francia elnöknek, bejelenttette, hogy az országban 75-százalékos jövedelemadót vezetnek be azok számára, akiknek évi jövedelme meghaladja az egy millió eurót. A francia kormány döntését a színész úgy tekintette, mint a gazdagok megbüntetését a „sikerért, a kreativitásért és a tehetségért”.

ef-europa400-1416891736.jpgBudapest, 2014. november 25. - Európa megőrizte vezető pozícióját az angoltudás területén: a legjobban teljesítő tíz ország erről a földrészről került ki. A felmérésben vizsgált összesen 63 állam között hazánk is jó eredményt ért el, a 17. helyet megszerezve a második legjobb kategóriában foglalunk helyet, óriásit fejlődve az elmúlt évek alatt - derül ki egy friss felmérésből.