Horvátországban júliustól csak energiatanúsítvánnyal lehet ingatlant értékesíteni

2013. május 24., péntek 12:32

Zágráb, 2013. május 24., péntek - Július elsejétől csak energiatanúsítvánnyal ellátott ingatlant lehet eladni vagy bérbe adni Horvátországban - adta hírül a tportal.hr internetes újság.

Újépítésű ingatlanok esetében már 2010 áprilisában kötelezővé tették az energiatanúsítvány meglétét, így az azóta épült házak elvileg csak a tanúsítvány kiváltása után szerezhettek használatbavételi engedélyt. Az ország Európai Unióhoz való csatlakozása után a korábban épült ingatlanokat is csak akkor lehet majd értékesíteni vagy kiadni, ha a tulajdonos rendelkezik az épület energiafogyasztását igazoló okirattal, amelyet köteles bemutatni a vásárlónak, bérlőnek.

hirdetés

 

A tanúsítványt szakvizsgálat alapján állítják ki az erre szakosodott irodák. Az állam lakás esetében 1500 kunában (63 ezer forintban) maximálta a szakvizsgálat árát, a tanúsítvány pedig legfeljebb 1200 kunába (48 ezer forintba) kerülhet. A 250 négyzetméter alatti házak tulajdonosai a szakvizsgálatért 3500 kunát, a tanúsítványért pedig 1450 kunát fognak fizetni.

 

Horvátországban eddig leginkább az ingatlan elhelyezkedésétől függött a lakás vételi ára. Szakemberek azt várják, hogy a jövőben az épület energiafogyasztásától függő, A-tól G kategóriáig terjedő besorolása is jelentős mértékben befolyásolja majd az ingatlanok piaci értékét.


(mti)

Kapcsolódó cikkek

Súlyosabb büntetésre számíthatnak azok a Kuangtung tartományi kormányzati tisztviselők és pártapparátusban dolgozók, akik megszegik a családtervezési politika rájuk vonatkozó szabályait - jelentette be a helyi vezetés szerdán. A közkeletű nevén "egykepolitika" a városokban és különösen az állami- és párttisztviselők számára kötelezően előírja, hogy nem lehet egynél több gyermekük. Kivételt képezhet, ha mindkét szülő egygyerekes családból való, vagy valamelyik nemzeti kisebbséghez tartoznak.

kozossegi-media400-1448254631.jpgMenlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.

easyjet400-1471118691.jpg

Budapest, 2016. augusztus 14. - Az álláshelyek fele az Egyesült Királyságban jön létre, de mind a 27 bázison várják az új kollégákat.