Fotópályázat: téma a fenntartható növekedés
Budapest, 2016. május 24. - Magyar fotósok alkotásait is várják augusztus 22-ig a harmadik alkalommal meghirdetett Syngenta Nemzetközi Fotópályázatra, amelynek témája ezúttal a fenntartható növekedés lesz. A legjobb fotók készítői pénzjutalmat kapnak és a világ több nagyvárosában rendezendő kiállításon mutathatják be jövőre a nyertes alkotásaikat. A nevezés díjmentes.
Harmadik alkalommal indult el a Syngenta Nemzetközi fotópályázata, amelynek célja, hogy az emberiség jövője szempontjából kulcsfontosságú kérdésekre, globális problémákra világítson rá fotókon keresztül. Első alkalommal a Vidék – Város témakörben várták az alkotásokat, 2014-ben a hiány és túltermelés súlyos aránytalanságának bemutatására buzdította a vállalat a világ fotósait.
Ebben az évben a fenntartható növekedés áll a pályázat középpontjában. Ahogy a föld népessége tovább növekszik, úgy lesz egyre nagyobb a szakadék az élelmiszer-, energia- és az erőforrások iránti igény és bolygónk megóvásának fontossága között. Hogyan tudjuk biztosítani a gazdasági, társadalmi és technológiai fejlődést úgy, hogy közben csökkentjük a bolygónkra nehezedő terhelést?
A harmadik Syngenta Nemzetközi Fotópályázat ennek a globális méretű problémakörnek a képi megjelenítésére bíztatja a fotósokat, akiknek jelentkezését ebben az évben is két kategóriában várják. A professzionális kategóriába 5-10 fotóból álló tematikus sorozattal nevezhetnek, míg a nyílt kategóriába a szervezők legfeljebb 3 egyedi képet várnak egy szerzőtől.
A fotópályázat részletes kiírása és a nevezési lehetőség itt található, nevezési díj nincs. A legkésőbb augusztus 22-ig beérkezett képeket neves szakértőkből, fotográfusokból álló nemzetközi zsűri bírálja majd el. A két kategória első három helyezettje több ezer dolláros pénzjutalmat kap, a professzionális kategória győztese ezen felül egy 25 ezer dolláros fotóprojektet is elkészíthet. A díjazottak fotóit a világ több nagyvárosában bemutatandó vándorkiállításon tekintheti meg a közönség.
A fotópályázat weboldala itt érhető el: www.syngentaphoto.com
Az első két fotópályázat legjobb fotóiból online kiállítás itt látható:
- Hiány és túltermelés - http://scarcitywaste.syngentaphoto.com/
- Vidék – Város - http://ruralurban.syngentaphoto.com/
Forrás: Syngenta, képeinken a 2014-es kategóriagyőztesek egy-egy fotója látható
Menlo Park (USA), 2015. november 23. - A Facebook mára a világ második legnagyobb digitális reklámfelülete lett a Google után - adta hírül a JAPANTODAY. A vállalat most a videós hirdetésekből és a 2012-ben egymilliárd dollárért vásárolt Instagramból igyekszik bevételnövekedést előcsiholni.
London, 2013. április 3., szerda - "Helen, agyonlőttem a férjem, most tüntetem el a koszt, gyere segíteni elásni!" - mondta telefonon a nővérének egy nő komor hangon, de csupán április elsejei tréfaként az Egyesült Államokban, ami miatt azután bilincs kattant csuklóin, de már nem viccből.
Ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Oroszországban, de anélkül, hogy személyi sérülést okozna.