Facebook-megosztással sikerült a szervdonorok számát növelni

2013. június 18., kedd 22:16

images-1371586657.jpg

Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma.

Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma - idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.


    A közösségi média kezdeményezésének hatása tagállamonként eltérő volt az első napon: hétszeresére emelkedett Michiganben, százszorosára Georgiában - derült ki a felmérésből.

hirdetés


    "Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének" - mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvevője, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezető sebésze.


    Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi erőfeszítés ellenére sem nőtt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.


    A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy "baráti környezetben" az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.

 

    A kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést.


    "Az előttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása" - írták a tanulmány szerzői.

Kapcsolódó cikkek

klein-david-hatterben-a-celkereszt-kuloar-kezdete400-1460478888.jpg

Budapest-Katmandu, 2016. április 13. - Az elmúlt napokban már a hármas táborban akklimatizálódott Klein Dávid, aki akár a hétvégén elindulhat a 8091 méter magas Annapurna hegy csúcsára. A Johnnie Walker Annapurna Expedíció igazán izgalmas periódusba lépett.

instant-tanterem-vodafone400-1436118522.jpgBudapest, 2015. július 6. - A Vodafone Csoport az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságával együttműködve nemrég munkába állította az első két Instant Tantermet a kenyai Kakuma menekülttáborban. A ládában szállítható készlettel idén 15 000 olyan gyermeknek adatik meg a tanulás lehetősége, akinek el kellett hagynia otthonát.

aradi-tizenharom-megemlekezes-1381084198.jpgEzrek emlékeztek ma délben Aradon az 1848-49-es magyar forradalom és szabadságharc 164 évvel ezelőtt kivégzett tábornokaira az emlékükre állított Szabadság-szobor mellett. Az ünnepségen felszólaló Hende Csaba honvédelmi miniszter kijelentette: „Senki sem lehet szabad, ha a mellette élő nem szabad”.