Facebook-megosztással sikerült a szervdonorok számát növelni

2013. június 18., kedd 22:16

images-1371586657.jpg

Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma.

Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma - idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.


    A közösségi média kezdeményezésének hatása tagállamonként eltérő volt az első napon: hétszeresére emelkedett Michiganben, százszorosára Georgiában - derült ki a felmérésből.

hirdetés


    "Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének" - mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvevője, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezető sebésze.


    Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi erőfeszítés ellenére sem nőtt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.


    A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy "baráti környezetben" az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.

 

    A kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést.


    "Az előttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása" - írták a tanulmány szerzői.

Kapcsolódó cikkek

shell-eco-marathon-europe-2016-400-1455965010.jpg

London, 2016. február 22. - Több mint 200 hihetetlenül energiahatékony járművet láthatunk idén nyáron a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Park körül a Shell Eco-marathon Europe első brit eseményén. 28 országból 229 diákcsapat, köztük öt egyetemi és egy középiskolás magyar csapat kapott meghívást az üzemanyag-hatékonysági versenyre.

Különleges matematikai modellt dolgozott ki a Közép-európai Egyetem (CEU) hálózattudományi professzoraként dolgozó Kertész János és kutatócsapata: a modell segítségével előre - akár egy hónappal a megjelenés előtt - megjósolható, hogy egy mozifilm kasszasiker lesz-e, vagy sem.

magyar-levente400-1447483600.jpgPécs, 2015. november 14. - Fontos kormányzati célnak nevezte Baranya, s azon belül Pécs gazdaságának fejlesztését a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára Pécsett pénteken. Magyar Levente az autóalkatrészeket gyártó, német tulajdonú Honsa Kft.-nél tett látogatásakor tájékoztatta a sajtót.