Facebook-megosztással sikerült a szervdonorok számát növelni

2013. június 18., kedd 22:16

images-1371586657.jpg

Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma.

Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma - idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.


    A közösségi média kezdeményezésének hatása tagállamonként eltérő volt az első napon: hétszeresére emelkedett Michiganben, százszorosára Georgiában - derült ki a felmérésből.

hirdetés


    "Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének" - mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvevője, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezető sebésze.


    Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi erőfeszítés ellenére sem nőtt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.


    A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy "baráti környezetben" az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.

 

    A kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést.


    "Az előttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása" - írták a tanulmány szerzői.

Kapcsolódó cikkek

 Leállították Romániában a gyártó kérésére az "Ardealul" marhahúskonzervek értékesítését, mert felmerült a gyanú, hogy lóhús került az összetevők közé - közölte vasárnap a román Mediafax hírügynökség.

Prága, 2016. augusztus 12. - Elégedettebbek a csehek és a lengyelek országuk gazdaságával és saját életszínvonalukkal, mint a magyarok és a szlovákok - derült ki abból a nemzetközi felmérésből, amelyet a CVVM prágai közvélemény-kutató intézet készített partnereinek közreműködésével júniusban a négy visegrádi államban.

pecs-wir-in-bayern400-1396772385.jpgMünchen-Budapest-Pécs, 2014. április 6. - Budapest 2010-es szereplése után március 31-én Pécset és környékét mutatta be a Bayerisches Fernsehen „Wir in Bayer" című magazinműsora - tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel a Magyar Turizmus (MT) Zrt.