Facebook-megosztással sikerült a szervdonorok számát növelni

2013. június 18., kedd 22:16

images-1371586657.jpg

Egy friss tanulmány szerint ha a közösségi média oldalain felhívják a figyelmet a szervdonáció fontosságára, nő az adományozásra jelentkezők száma.

Miután a Facebook 2012 májusában engedélyezte, hogy a felhasználók profilján megjelenjen, ha szervdonornak jelentkeznek, az Egyesült Államokban már aznap 13 ezren iratkoztak fel a leendő donorok közé. Ez húszszor annyi, mint a napi regisztrációk átlagos száma - idézte a Live Science tudományos portál az American Journal of Transplantation folyóiratban megjelent tanulmányt.


    A közösségi média kezdeményezésének hatása tagállamonként eltérő volt az első napon: hétszeresére emelkedett Michiganben, százszorosára Georgiában - derült ki a felmérésből.

hirdetés


    "Kutatásunk az Egyesült Államok transzplantációs válságának megoldására irányul. Kiderült, hogy a közösségi háló értékes eszköze lehet a makacs közegészségügyi gondok új megközelítésének" - mondta Andrew Cameron, a kutatás egyik résztvevője, a baltomore-i John Hopkins Kórház májtranszplantációs vezető sebésze.


    Az Egyesült Államokban jelenleg 118 500-an vannak a szervre várók listáján, amelyre a Szervadományozás Egyesült Hálózata szerint tízpercenként kerül fel új név. Számtalan korábbi erőfeszítés ellenére sem nőtt a donorok száma, miközben drámaira szökött fel a rászorulóké. Átlagosan naponta 18-an halnak meg a várakozók közül.


    A Facebook kezdeményezésére most a felhasználó donorregisztrációja megjelenik az idővonalán, és barátai, családtagjai értesülhetnek róla. Emellett a portál el is irányítja a lakóhely szerinti regisztrációs intézménybe az érdeklődőt. A növekedés oka az is lehet, hogy "baráti környezetben" az emberek szívesebben hoznak döntést nehéz kérdésekben, mint például a közlekedési hatóságnál, ahol szintén várják a szervadományozók jelentkezését.

 

    A kezdeti lelkesedést követő hetekben azonban csökkent a jelentkezések száma. A kutatók szerint további munkára van szükség, hogy fenntartsák az érdeklődést.


    "Az előttünk álló kihívás a Facebook, a Twitter, a YouTube vagy az Instagram közösségi oldal hatékonyabb és tartósabb eredménnyel járó felhasználása" - írták a tanulmány szerzői.

Kapcsolódó cikkek

polosokgyoztek-barcelona-2013-1375569268.jpgBarcelona, 2013. augusztus 3. - Világbajnok lett a magyar férfi vízilabda-válogatott, amely a vizes vb-n a szombat esti döntőben 8-7-re nyert Montenegró ellen. Magyarország hat ezüst- és egy bronzérem mellett 1973 és 2003 után harmadik aranyát szerezte meg a vb-k történetében, s ezzel a legeredményesebb nemzetté vált az olaszokat megelőzve. A mieink legutóbb 2007-ben állhattak dobogóra, akkor a második helyen végeztek.

Mindenki kémkedik mindenki után - állítja Peter Galbraith, az Egyesült Államok volt zágrábi nagykövete, aki a zágrábi Vecernji List című napilapnak nyilatkozva azt mondta, hogy kiküldetése idején őt is lehallgatták a horvát hatóságok.

kopacsi-csiptetos-ponty-baranyazoldut-eu400-1430491128.jpgLakitelek, 2015. május 3. - A tavaly ősszel elvégzett első után befejeződött a magyar értékek felmérésének második szakasza a horvátországi magyar közösségek körében, és őszre elkészül a drávaszögi értéktár - mondta Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke a felmérést végző drávaszögi-szlavóniai kollégium pénteki záró foglalkozásán. A kutatásban nyolc egyetem és főiskola hallgatói vettek részt.