Eco-marathon: javított eredményén a Pollack

2014. május 19., hétfő 18:00

pollack-eco-team-jarmuve-a-palyan-shell-eco-marathon2014-1400515123.jpgBudapest, 2014. május 19. - Több hónapos felkészülés után a háromnapos rotterdami verseny alatt 27 ország 198 csapata ismét mindent megtett, hogy újabb üzemanyag-hatékonysági csúcsokat állítson fel.

A verseny során négy pályarekord született, köztük a francia Microjoule - La Joliverie csapaté, akik prototípus kategóriában elért 3.314 km/l eredményükkel saját, egy literen megtett rekordjukat döntötték meg. Ez annyit jelent, hogy 12,5 liter üzemanyaggal körbe tudnák autózni a Földet az Egyenlítő mentén.

 

A magyar diákcsapatok is remekeltek Európa legnagyobb energia-hatékonysági versenyén. Szinte az összes hazai jármű felülmúlta tavalyi eredményét, és a kecskeméti főiskolásoknak illetve szakközépiskolásoknak hála a Technikai Innovációs valamint a Dizájn díjat is magyar diákok nyerték el a különleges innovációs megmérettetésen.

 

A magyar csapatok közül az egyetlen hidrogénhajtású járművet készítő pécsi Pollack Eco Team több mint húsz kilométert javított tavalyi eredményén, hiszen idén 144 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával, és ezzel a kategóriájukban a hetedik helyezést érték el. „Nagyon örülünk, hogy sikerült több mint húsz kilométerrel javítani a tavalyi eredményünkön, bár jobb eredményre számítottunk, hiszen több kilométer is van ebben a járműben. Reméljük, hogy kis csapatként jövőre is sikerül megteremtenünk a szükséges hátteret ahhoz, hogy ismét részt vegyünk a Shell Eco-marathon Europe-on” - mondta Illés Elíz, a csapat pilótája.

hirdetés

 

A benzines kategóriában 2010 óta versenyző Kecskeméti Főiskola GAMF csapata idén is kiemelkedően teljesített, hiszen azon kevés csapatok közé sikerült ismét bekerülnie, akik 2000 kilométer felett teljesítenek a Shell Eco-marathon Europe-on. Idén 2093 kilométert tettek meg egyetlen liter üzemanyaggal, így az ünnepélyes átadón a dobogó harmadik fokára állhattak. „Bár az idei remek idő nagy ajándék volt, a fordított pályairány minden résztvevőnek nagy nehézségeket okozott, és ez az eredményekben is megmutatkozott. Az idei versenyen számos műszaki problémával és több balesettel is meg kellett küzdenünk a versenypályán, de a csapat ismét jól vizsgázott kitartásból, és felülemelkedett az akadályokon” - összegezte a csapat idei részvételét Tóth István, a GAMF csapat menedzsere.

 

A kecskeméti főiskolások idei fejlesztését a nemzetközi szakértőkből álló technikai zsűri különleges, versenyen kívüli Technikai Innovációs díjjal is jutalmazta. „Ez az egyik legfontosabb díj a versenyen, amellyel minden évben a leginnovatívabb megoldásokat és egyedi fejlesztéseket jutalmazzák. Nagyon örülünk, hogy idén mi érdemeltük ki. Az idei technológiai megoldásainkban nagy hangsúlyt fektettünk a felhasznált anyagokra. Először alkalmaztunk például kerámia bevonatot a dugattyún, amely rossz hővezető tulajdonsága miatt jelent előnyt, a hengerfejet pedig titánból készítettük” - említett néhány újítást a díjazott megoldások közül Vaczkó Dániel csapatvezető hallgató.

 

A szintén kecskeméti Kandó Kálmán szakközépiskola diákjai is kiemelkedően szerepeltek mind a pályán, mind versenyen kívül is. Prototípus járművükkel 433 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával. „Ez annyi, mintha Szegedtől Bécsig elmennénk 30 forintból” - szemléltette az elektromos autó mért fogyasztását Mészáros Károly, a csapat vezető oktatója. Ezen felül az egyetlen középiskolás magyar csapat külön az idei versenyre tervezett járműjének ítélte a zsűri a Dizájn díjat is, amelyet minden évben a legjobb tervezéssel, egyedi formával és kiváló kivitelezéssel érdemelhet ki a kiválasztott jármű. „Az idei mért eredményünk mellett külön örülök a Dizájn díjnak, hiszen ezzel elismerést szerzett mindaz a sok munka, amelyet az iskolában és a tanórákon kívül is fordítottunk az autóra,” - tette hozzá az oktató.

 

Az Óbudai Egyetem is felülmúlta korábbi eredményét, hiszen idén Rotterdamban 434 kilométert tettek meg prototípus autójukkal, így az egyik legnépesebb benzines kategóriában a 23. helyen végeztek. „A fordított menetirányú pálya nekünk is nagy kihívást jelentett. Emiatt több taktikát is kipróbáltunk a verseny során. Idén biztosra mentünk, a karosszériát megújítottuk, de a már bevált autónkkal indultunk nem változtatva annak az alapkoncepcióján. Sajnos több újítást idő hiányában nem tudtunk kivitelezni. Jövőre teljesen új motorral, és terveink szerint új járművel térünk vissza a versenyre” - összegezte Sipos Petra, a csapat menedzsere.

 

A Széchenyi István Egyetem diákjai is remek eredményekkel térhetnek haza Győrbe, hiszen városi koncepcióban induló autójukkal 191 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával, amellyel így kategóriájukban a negyedik helyezést érték el. „Nagyon örülünk a 4. helyezésnek, főleg, mivel több váratlan technikai hibánk is adódott közvetlenül a verseny előtti napokban, amiket mind itt, Rotterdamban kellett kijavítanunk. A kezdeti nehézségek után az utolsó nap végén végül sikerültek a beállításaink, és remek eredményt hoztunk ki az autóból” - összegezte az idei versenyt Pup Dániel, a csapat vezetője.

 

„Minden magyar csapat nagyszerűen teljesített az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy ebben az évben ők vihették haza a rangos technikai innováció és dizájn díjakat. Reméljük az általuk elért sikerek további inspirációt jelentenek majd diáktársaiknak, hogy még többet gondolkodjanak a jövő mobilitási megoldásain” - tette hozzá Petr Sindler, a Sehll Eco-marathon kommunikációs menedzsere Rotterdamból.

Kapcsolódó cikkek

kleindavid400-1457814268.jpg

Budapest, 2016. március 13. - Az egyik legismertebb magyar hegymászó, Klein Dávid újra a Himalájába készül. Ezúttal a 8091 méter magas Annapurna csúcsának megmászását tervezi oxigénpalack és teherhordók segítsége nélkül. Az expedíció a napokban indult és Dávid az alaptábort az előzetes tervek szerint március 22. és 27. között éri el.

 Róma, 2013. július 1., hétfő- Giorgio Napolitano olasz államfő és Enrico Letta kormányfő a trieszti Il Piccolo napilapban közölt nyílt levélben is üdvözölte Zágráb EU-tagságát, miközben az északkelet-olasz prosecco-termelők máris a horvátokkal való küzdelemre készülnek a habzó bor nevéért.

A romániai Legfelsőbb Ítélő és Semmítőszék jogerősen négy év letöltendő börtönbüntetésre ítélte egy korrupcióval vádolt korábbi tagját, Maria David bírót.