A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejlesztik

2015. augusztus 15., szombat 07:05

New York, 2015. augusztus 15. - Az elmúlt években a Xerox kutatásai közt kiemelt szerepet kaptak a közlekedéssel összefüggő problémák feltárására és orvoslására irányuló vizsgálatok.

A vállalat szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a megoldásaikkal egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tegyék az utazók életét. A közelmúltban több továbbfejlesztett újítást is bemutattak, amelyek a jövőben jelentős változásokat hozhatnak a városi forgalom szervezésében.

 

Ezek közé tartozik a CloudParc, amely egy okos parkolási megoldás. Ez a telefonon, vagy tableten futó program kommunikál az utcai térfigyelő kamerákkal és a közlekedési lámpákra szerelt apró komputerekkel, amelyek tárolják az utcaképeket. Az elraktározott adatok alapján a CloudParc felismeri, hogy hol található az adott utcában az autó számára megfelelő parkolóhely. Az utcába érve pedig az okos eszköz kijelzőjén azonnal meg is jeleníti, hogy hol érdemes megállni a gépkocsival.

hirdetés

 

Hasonlóan előremutató fejlesztés a Vehicle Passenger Detection System (VPDS), amely a hatóságok munkáját könnyíti meg. Ezzel a video analitikai megoldással azok szűrhetőek ki, akik jogosulatlanul veszik igénybe például a magas kihasználtságú járműveknek (HOV) fenntartott, és ezzel azok gyorsabb haladását elősegítő sávokat. Ezeket Amerikában csak azok az autók használhatják, amelyekben a vezető mellett minimum még egy ember helyet foglal. A VPDS geometrikus algoritmusa, arcfelismerő kamera bevetése nélkül képes beazonosítani, hogy hány ülés foglalt és mennyi szabad a megfigyelő pont előtt elhaladó gépkocsiban.

 

A Merge pedig egy intelligens városi parkolást szabályzó rendszer, amely számtalan funkcióval segíti a közlekedésben résztvevőket. Átláthatóbbá tehető vele a települések közlekedési hálózata és hosszútávon felszámolhatóak akár a forgalmi anomáliák is. Többek közt azzal, hogy a rendszer a rákapcsolt kamerák felvételei alapján elemzi azt, hogy hol van állandó torlódás a parkolóhelyek hiánya miatt, illetve hol működnek kihasználatlanul a várakozási övezetek. Ezeknek az adatoknak a birtokában a valós igényekhez igazíthatóak többek közt a parkolási díjak, amelynek változtatásával azonnal dinamikusabbá válhat a közlekedés egy - egy zónán belül.

 

A Xerox, együttműködésben Michigan Transportation Research Institute-tal, jelenleg is dolgozik a felsorolt fejlesztések városi adaptálásán. A michigan-i Ann Arborban valódi tesztkörnyezetet hoztak létre, ahol a tipikus városi közlekedési viszonyokat, akadályokat előidézve vizsgálják élesben, hogyan teszik könnyebbé az emberek életét a Xerox szakemberei által megálmodott rendszerek. Ezen a helyszínen 2021-re szeretnének megvalósítani egy olyan működő közlekedési hálózatot, amelyhez egy időben akár több mint húszezer jármű kapcsolódik. (Forrás: Good Option)

Kapcsolódó cikkek

Wellington, 2014. március 3. - Először készített felvételeket a Csendes-óceán egyik legmélyebb pontja, a több mint 7 kilométer mély Új-Hebridák-árok élővilágáról egy nemzetközi kutatócsoport.

Párizs, 2013. április 3., szerda - A 49 éves Jean-Luc Martinez személyében fél évszázad után ismét régész került a Louvre múzeumának igazgatói székébe.

kuna400-1423406435.jpgZágráb, 2015. február 9. - Azzal, hogy a szociáldemokrata vezetésű horvát kormánykoalíció elengedte a legszegényebb állampolgárok tartozásait, 7,4 százalékkal növekedett a kabinet népszerűsége - derült ki a Promocija plus ügynökség által végzett közvélemény-kutatásból.