A Holdon hirdetne egy japán cég

2015. szeptember 14., hétfő 06:05

Tokió, 2015. szeptember 14. - A Pocari Sweat gyártója, az Otsuka Pharmaceutical azt tervezi, hogy feljuttat az űrbe egy, a saját üdítőitala mintájára készült óriásdobozt és valahogyan landol is vele a Hold felületén. Az utazás legnehezebb része a landolás, ehhez az Astrobotic Technology és az Astroscale közreműködését kérte a vállalat.

A kiszivárgott terv rengeteg kommentet és extra publicitást eredményezett a Pocari Sweat-nek: a vita arról szól, hogy a Hold használható-e hirdetési célokra és a futurisztikus vélemények szerint az sem kizárt, hogy a Föld kísérőjére egyszer gigantikus billboardként is tekinthetünk.

hirdetés

Egyes vállalatok már korábban eljátszottak a moonvertising gondolattal, a Coca-Cola a logóját akarta lézerrel rávetíteni a Holdra a 2000-es újév napján, míg a Rolling Rock 2008-ban tervezett hasonlót egyik reklámkampánya részeként.

 

Ugyanakkor a technológiai kihívások óriásiak, elég csak arra gondolni, hogy a Hold-Föld távolság 240 ezer mérföld, ráadásul a Hold felszíne körülbelül annyira veri vissza a fényt, mint a szén. A lézertechnológia egyébként nem ismeretlen az űrtudományokban, de nem fényjátékokra, hanem pontos távolságmérésre használják. Egy biztos, a jelenlegi tudásunk szerint a Hold felülete csak akkor lehetne a Földről is látható módon megvilágítható, ha azt a helyszínről, leszállás után valósítják meg.

 

Forrás: N4b, bővebben: www.foxnews.com

Kapcsolódó cikkek

Bukarest, 2015. december 21. - Több százan vonultak Norvégia bukaresti nagykövetsége elé szombaton az oslói gyermekvédelmi hatóság ellen tüntetve, azzal a norvég-román házaspárral szolidaritást vállalva, amelytől a norvég hatóságok elvették öt gyermekét - közölte vasárnap internetes oldalán az erdélyi Krónika című lap.

Peking, 2013. március 29., péntek  - Nyolcvanhárom embert temetett el élve egy hatalmas földcsuszamlás Tibet bányászati területén, Lhásza térségében, 4600 méteres tengerszint feletti magasságban - jelentette a kínai média pénteken.

Az amerikai tinédzser családja közeli barátja elvesztésekor az interneten kutatott a hasnyálmirigyrák után, a lehangoló statisztikai adatok láttán pedig megoldást keresett arra, hogy a betegséget már korai szakaszában ki lehessen mutatni. Hihetetlenül hangzik, de sikerült neki, kutatásairól pedig a TED egyik konferenciáján is beszámolt.