A Google a világ legértékesebb márkája

2014. május 22., csütörtök 18:02

A Google a világ legértékesebb márkája, 2014-re 2013-hoz képest 40 százalékkal nőtt a márka értéke, és elérte a 158,8 milliárd dollárt - derült ki a Millward Brown Optimor médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felméréséből.

Második helyen van az Apple technológiai vállalat 147,8 milliárd dollárral, harmadik helyen az IBM 107,5 milliárd dollárral, negyedik helyen a Microsoft 90,1 milliárd dollárral, azaz a listát nagy fölénnyel a technológiai vállalatok vezetik.
    A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 12 százalékkal nőtt egy év alatt, 2600 milliárd dollárról 2900 milliárd dollárra. 2013 jó év volt, 2006 óta gyűjt adatokat a Millward, és 2009 óta az átlagos éves növekedési ütem csak 6 százalék volt.
    A listán egyértelműen domináns szerepük van az amerikai és európai márkáknak, indiai márka nem is jutott be a száz legértékesebb közé, afrikai csak egy, és a listán szereplő kínai márkák száma csökkent.
    A listán levő vállalatok iparági megoszlás szerint összesen 14 kategóriába sorolhatók. A márkák értéke minden kategóriában emelkedett. Legjobban a ruházati cikkeket gyártó és forgalmazó cégeké (29 százalékkal), legkevésbé az olaj- és gázipari cégeké (3 százalékkal).
    Új trendek is megfigyelhetők a listán szereplő vállalatok között. Nagyobb szerep jut a közösségi médiának. A 21. helyet elérő, 35,7 milliárd dolláros márkaértékkel rendelkező Facebook már szerepelt a listán korábban is, de most először jutott fel a Twitter (71. hely 13,8 milliárd dollárral) és a Linkedin (78. hely, 12,4 milliárd dollár).

hirdetés

 

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. október 23. - A Magyarországi Németek Pécs-Baranyai Nemzetiségi Köre október 21-én több mint kétszáz fővel, különvonattal ötnapos történelmi zarándokútra indult Romániába a Baranyából, Somogyból,Tolnából és az ország más területeiről elhurcolt malenkij robotosok nyomában.

felis-silvestris-vadmacska400-1382256865.jpgSzerbia is benyújtotta nevezését az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetéhez (UNESCO), hogy szerb területek is csatlakozhassanak az Európa Amazonasának is nevezett Mura-Dráva-Duna Bioszféra Rezervátumhoz.

facebook-look-back-400-1391788369.jpgAz elmúlt két napban sokan találkozhattak saját, vagy ismerőseik által megosztott, személyre szóló Facebook-videójukkal. Mark Zuckerberg és csapata ezzel kedveskedett felhasználóinak az oldal tizedik születésnapja alkalmából.