A Google a világ legértékesebb márkája

2014. május 22., csütörtök 18:02

A Google a világ legértékesebb márkája, 2014-re 2013-hoz képest 40 százalékkal nőtt a márka értéke, és elérte a 158,8 milliárd dollárt - derült ki a Millward Brown Optimor médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felméréséből.

Második helyen van az Apple technológiai vállalat 147,8 milliárd dollárral, harmadik helyen az IBM 107,5 milliárd dollárral, negyedik helyen a Microsoft 90,1 milliárd dollárral, azaz a listát nagy fölénnyel a technológiai vállalatok vezetik.
    A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 12 százalékkal nőtt egy év alatt, 2600 milliárd dollárról 2900 milliárd dollárra. 2013 jó év volt, 2006 óta gyűjt adatokat a Millward, és 2009 óta az átlagos éves növekedési ütem csak 6 százalék volt.
    A listán egyértelműen domináns szerepük van az amerikai és európai márkáknak, indiai márka nem is jutott be a száz legértékesebb közé, afrikai csak egy, és a listán szereplő kínai márkák száma csökkent.
    A listán levő vállalatok iparági megoszlás szerint összesen 14 kategóriába sorolhatók. A márkák értéke minden kategóriában emelkedett. Legjobban a ruházati cikkeket gyártó és forgalmazó cégeké (29 százalékkal), legkevésbé az olaj- és gázipari cégeké (3 százalékkal).
    Új trendek is megfigyelhetők a listán szereplő vállalatok között. Nagyobb szerep jut a közösségi médiának. A 21. helyet elérő, 35,7 milliárd dolláros márkaértékkel rendelkező Facebook már szerepelt a listán korábban is, de most először jutott fel a Twitter (71. hely 13,8 milliárd dollárral) és a Linkedin (78. hely, 12,4 milliárd dollár).

hirdetés

 

Kapcsolódó cikkek

keregeto-afrikai-gyerekek400-1456289174.jpg

Budapest, 2016. február 24. - Az ENSZ FAO szerint súlyosbodó élelmiszerhiány és ellátási nehézségek várnak Afrika több országára idén - hívja fel a figyelmet nemrég megjelent közleményében a FAO Európai és Közép-Ázsiai Regionális Iroda.

keszul-a-pollack-eco-team400-1400098380.jpgRotterdam, 2014. május 15. - Tegnap már az összes magyar résztvevő - így a pécsi Pollack Eco Team, a kecskeméti GAMF és Electric Kandó, a Győri SZEnergy Team és az Óbudai Egyetem csapata is  - szerencsésen megérkezett a rotterdami Ahoy Arénába, a pénteken kezdődő idei Shell Eco-marathon Europe üzemanyag-hatékonysági versenyre.

coca-1360419320.jpg

A Coca cola a WWF-el fogott össze, hogy az Arctic Home nevű kampányban támogassák a jegesmedvék élőhelyének megóvását.