Hol tart most a világgazdaság?
Pécs, 2015. október 24. - A világgazdaságot kisebb sokként érte a kínai gazdaság lassulása, azonban a fejlett régiókban ezzel együtt is a növekedés a meghatározó. Ebben a recessziót követő kilábalási ciklusban jellemzően a fogyasztás erősödése, a nagyobb kiadást igénylő vásárlások dominálnak, ezért most azokra a szektorokra és befektetési lehetőségekre érdemes figyelni, amelyek ezekből profitálnak - mondták el a K&H befektetői klub e heti pécsi rendezvényén a befektetési szakemberek.
- A világgazdaság ciklikus változását tekintve jelenleg egyértelműen a recessziót követő kilábalási időszakról beszélhetünk, amikor alacsony munkanélküliség, növekvő bérek, alacsony áremelkedés és növekvő elkölthető jövedelem jellemzi a gazdaságot. Ebben a szakaszban a növekedés fő motorját döntően az élénkülő fogyasztás adja, azok az elhalasztott vásárlások, amelyek jellemzően nem a mindennapi szükségletek kielégítését szolgálják, hanem extra, nagyobb értékű kiadást jelentenek. Ilyen például az autó vagy a luxuscikkek vásárlása - mondta Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.
Az élénkülő fogyasztásból tehát nem minden iparág profitál egyformán, nézzük, hogy hol várható dinamikus növekedés a következő néhány évben.
Profitáló iparágak
autóipar: A VW-botrány ellenére is erős igény mutatkozik az autók iránt, a növekvő kereslet tovább folytatódik, és globális szinten várhatóan közel negyedével nőnek az autóeladások a következő 5 évben. Emellett a fogyasztók megrendült bizalmára reagálva a szektorban előreláthatólag felgyorsulnak a technológiai fejlesztések, az újdonságok bemutatása és bevezetése.
forrás: KPMG
luxustermékek: A nyilvánvalóan magas bevételt és magas árrést produkáló luxustermékek iránt nemcsak a fejlett országokban, de egyre inkább a feltörekvő piacokon is nő az igény.
média: A növekvő vásárlási kedv fokozott reklámtevékenységet igényel, így a fogyasztás bővülése a cégek reklámköltéseinek növekedésével is együtt jár. Az ágazati előrejelzések alapján csak az Egyesült Államokban a következő három évben mintegy 15%-kal bővülhetnek reklámköltések.
forrás: eMarketer
e-kereskedelem: Az e-kereskedelem élénkülését és az ezzel járó fejlesztéseket a vállalatok részéről a versenyképesség növelése, a fogyasztói igények kielégítése, valamint a költségcsökkentés iránti igény hajtja, míg a fogyasztói oldalról a kényelem, a gyorsaság, a széles választék, a gyors összehasonlíthatóság generál egyre növekvő fogyasztást. Ez a vásárlási trend a cégek széles körét érinti, így a kifejezetten az online értékesítésre szakosodott vállalatok, illetve az online vásárlást is biztosító kis- és nagykereskedelmi cégek mellett az online rendelést kiszolgáló pénzügyi, informatikai és szállító cégek is érintettek a növekedésben.
- Mivel ezekben az ágazatokban intenzívebb növekedésre számítunk rövid és középtávon, ezért a szektor vállalatainak részvényeit érdemes befektetési lehetőségként megnézni. A kínai lassulás miatt továbbra is fennálló fenyegetettség következtében azonban egyelőre valamilyen - tőke, hozam vagy árfolyam - védelmet nyújtó befektetési eszközben érdemes gondolkodni a közvetlen részvényvásárlás helyett - hangsúlyozta a befektetési szakember.
Forrás: K&H Bank
Véget ért a háromnapos nyári PR Akadémia a PTE Szántó Kovács János utcai épületében. A kezdeményezés elődje az idén 6. éve tartott csíkszeredai nyári PR Egyetem. A hallgatóságból többen fordultak meg mindkét rendezvényen, ki közelebbről, ki messzebbről utazva Pécsre...
Elektronikus postafiókot hozott létre a Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, ahová bárki elküldheti a katasztrófavédelem hatáskörébe tartozó kérdését. Céljuk egyrészt az, hogy erősítsék a megelőzés eredményességét. Másrészt pedig szeretnék, ha senkiben nem maradnának nyitott kérdések akár a tűzgyújtási tilalom részletes szabályairól, akár a szén-monoxid-érzékelők megfelelő elhelyezéséről van szó.