Helyreállították a megsérült kapaszkodósávot

2014. január 13., hétfő 23:00

mecseknadasd-kapaszkodo-keszul1-1389650170.jpgA Magyar Közút november 4-én adott munkaterületet külső kivitelezőknek a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a korábbi rézsűcsúszás miatti burkolatleromlás helyreállítására. A projekt mintegy 25 millió forintos támogatási összegből valósulhatott meg.

A 6-os főút helyreállított szakaszán az első rézsűmozgások már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után jelentkeztek. Ezután időszakonként további lassú elmozdulás volt érzékelhető, amely időközben megjelent a burkolaton is. Hogy megakadályozza a további állagromlást, a kapaszkodósávot 2013 tavaszán lezárta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A forgalom a fennmaradó két sávon haladhatott.

 

A rézsű helyreállítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az év közepére elkészíttette a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013. év végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.

hirdetés

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult1-1389650390.jpg

 

A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részeket eltávolították, majd talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talajtámfal, úgynevezett „GRADEX” padka létesült mintegy 165 méter hosszan 60-120 centiméter magasságban.

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult2-1389650424.jpg

 

Az útpálya károsodott részein - mintegy 170 négyzetméteren - a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. A burkolatszélen, összesen 220 méter hosszon beton vízvezető-szegély épült, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, ún. rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja. Ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

 

Forrás: Magyar Közút

Kapcsolódó cikkek

buszsofor400-1424203834.jpgBudapest-Kaposvár, 2015. február 18. - Sztrájkbizottságot alakított a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), mivel a munkáltató a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. dolgozóinak nem emel bért, amit a SZAKSZ felháborítónak és a szakszervezet számára elfogadhatatlannak tart - közölte tegnap az érdekképviselet.

leowey-sajtotajekoztato400-1391616263.jpgAz elmúlt évtizedek számos iskola épületét viselték meg, és van, ahol életveszélyesek lettek az állapotok. A kialakult helyzet megoldását már nem lehetett elodázni, ezért megindultak a fejlesztések, amelyben a Leőwey Klára Gimnázium kiemelt szerepet kapott.

zrinyi-kiallitas400-1473223687.jpg

Pécs-Szigetvár, 2016. szeptember 7. - Négynapos nemzetközi történészkonferencia kezdődött Pécsen, rajzkiállítás nyílt, valamint kegyeleti szentmisét tartottak Szigetváron. A Zrínyi Miklós - Szigetvár 1566 Emlékév keddi eseményeiről számolunk be.