Helyreállították a megsérült kapaszkodósávot

2014. január 13., hétfő 23:00

mecseknadasd-kapaszkodo-keszul1-1389650170.jpgA Magyar Közút november 4-én adott munkaterületet külső kivitelezőknek a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a korábbi rézsűcsúszás miatti burkolatleromlás helyreállítására. A projekt mintegy 25 millió forintos támogatási összegből valósulhatott meg.

A 6-os főút helyreállított szakaszán az első rézsűmozgások már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után jelentkeztek. Ezután időszakonként további lassú elmozdulás volt érzékelhető, amely időközben megjelent a burkolaton is. Hogy megakadályozza a további állagromlást, a kapaszkodósávot 2013 tavaszán lezárta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A forgalom a fennmaradó két sávon haladhatott.

 

A rézsű helyreállítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az év közepére elkészíttette a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013. év végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.

hirdetés

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult1-1389650390.jpg

 

A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részeket eltávolították, majd talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talajtámfal, úgynevezett „GRADEX” padka létesült mintegy 165 méter hosszan 60-120 centiméter magasságban.

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult2-1389650424.jpg

 

Az útpálya károsodott részein - mintegy 170 négyzetméteren - a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. A burkolatszélen, összesen 220 méter hosszon beton vízvezető-szegély épült, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, ún. rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja. Ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

 

Forrás: Magyar Közút

Kapcsolódó cikkek

babits5x-2-014-1371116522.JPG

Az RTL Klub Fókusz című műsora is felfigyelt a pécsi gimnázium diákjainak és tanárainak rendkívüli teljesítményére. Az áprilisban megrendezett rendhagyó iskolai X Faktor adaptációt(a korábbi "osztályéneklési verseny" felpörgetett változatát) az egész ország figyelemmel kísérhette. A legnépszerűbb videók már most többezres látogatottsággal bírnak a YouTube-on.

Kaposvár, 2015. március 28. - Megállapodással zárult a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. (DDKK) és a régió reprezentatív szakszervezetei között hetek óta tartó bértárgyalás - közölte a kaposvári székhelyű - a Baranya, Somogy és Tolna megyei autóbusz-közlekedési cégeket tömörítő társaság a honlapján pénteken megjelent hírlevélben.

torok-kori-kut400-1413050376.jpgPécs, 2014. október 12. - Idrisz baba Kerjela nevű kútját mintegy ötmillió forintos összegből állították vissza eredeti állapotába a Török Nemzetközi Együttműködési és Fejlesztési Ügynökség (Turkish International Cooperation and Development Agency - TIKA) szakembereinek javaslatára a török kormány anyagi áldozatvállalása mellett.