Helyreállították a megsérült kapaszkodósávot

2014. január 13., hétfő 23:00

mecseknadasd-kapaszkodo-keszul1-1389650170.jpgA Magyar Közút november 4-én adott munkaterületet külső kivitelezőknek a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a korábbi rézsűcsúszás miatti burkolatleromlás helyreállítására. A projekt mintegy 25 millió forintos támogatási összegből valósulhatott meg.

A 6-os főút helyreállított szakaszán az első rézsűmozgások már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után jelentkeztek. Ezután időszakonként további lassú elmozdulás volt érzékelhető, amely időközben megjelent a burkolaton is. Hogy megakadályozza a további állagromlást, a kapaszkodósávot 2013 tavaszán lezárta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A forgalom a fennmaradó két sávon haladhatott.

 

A rézsű helyreállítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az év közepére elkészíttette a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013. év végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.

hirdetés

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult1-1389650390.jpg

 

A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részeket eltávolították, majd talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talajtámfal, úgynevezett „GRADEX” padka létesült mintegy 165 méter hosszan 60-120 centiméter magasságban.

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult2-1389650424.jpg

 

Az útpálya károsodott részein - mintegy 170 négyzetméteren - a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. A burkolatszélen, összesen 220 méter hosszon beton vízvezető-szegély épült, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, ún. rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja. Ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

 

Forrás: Magyar Közút

Kapcsolódó cikkek

A pécsi fémkígyó csak elöl fal

A Tükebusz bekeményít. Október 15-étől szigorú elsőajtós felszállás. Az előszelét már érezzük.

arviz-1370367199.jpg

Jó a fizikuma, van egy kis szabadideje és félti a megyéjét az árvíztől? Akkor a katasztrófavédelemnek Önre van szüksége! Minden segítő szándékú polgárt várnak, akik részt tudnának venni homokzsák töltésben vagy -pakolásban.

11960113-962193960485933-445014494912538120-n-1440768278.jpg

A minap egy budapesti portál igen kreatív impresszumával futottam össze. A szerkesztők neve, fotója és elérhetősége mellett rövid idézet olvasható arról, mit szeretnek leginkább Budapestben. Szinte megható volt látni, hogyan éreznek a város iránt, amelyben élnek, érdekes pedig azért, mert mindenki más oldalát mutatta be abba a néhány mondatba sűrítve. Rögtön az jutott eszembe, vajon tudnánk-e hasonlóan beszélni Pécsről?
Íme hát a Pécsi Plusz kihívása: Mondd el, mit szeretsz a városunkban!