Helyreállították a megsérült kapaszkodósávot

2014. január 13., hétfő 23:00

mecseknadasd-kapaszkodo-keszul1-1389650170.jpgA Magyar Közút november 4-én adott munkaterületet külső kivitelezőknek a 6-os főút Mecseknádasdhoz közeli szakaszán a korábbi rézsűcsúszás miatti burkolatleromlás helyreállítására. A projekt mintegy 25 millió forintos támogatási összegből valósulhatott meg.

A 6-os főút helyreállított szakaszán az első rézsűmozgások már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után jelentkeztek. Ezután időszakonként további lassú elmozdulás volt érzékelhető, amely időközben megjelent a burkolaton is. Hogy megakadályozza a további állagromlást, a kapaszkodósávot 2013 tavaszán lezárta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A forgalom a fennmaradó két sávon haladhatott.

 

A rézsű helyreállítására a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az év közepére elkészíttette a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013. év végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.

hirdetés

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult1-1389650390.jpg

 

A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részeket eltávolították, majd talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talajtámfal, úgynevezett „GRADEX” padka létesült mintegy 165 méter hosszan 60-120 centiméter magasságban.

 

mecseknadasd-kapaszkodo-elkeszult2-1389650424.jpg

 

Az útpálya károsodott részein - mintegy 170 négyzetméteren - a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. A burkolatszélen, összesen 220 méter hosszon beton vízvezető-szegély épült, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, ún. rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja. Ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

 

Forrás: Magyar Közút

Kapcsolódó cikkek

szaszvar1-400-1447303694.jpgSzászvár, 2015. november 12. - A szászvári vár az egyik legépebben fennmaradt középkori kastélyépület a mai Magyarország területén, mely hamarosan újra régi pompájában tündökölhet a „Szászvár - középkori élet a várkastélyban” című projektnek köszönhetően. A rekonstrukció kapcsán sajtótájékoztatót tartottak Szászváron.

hungast-1359370845.jpg

2013. január 17-én az ANK épületében sajtóuzsonnát tartott a pécsi közétkeztető, a Hungast Dél-Magyarország Kft. A találkozón beszámoltak a 2012. év fejlesztéseiről, eredményeiről, illetve részletesen bemutatták a 2013-as év terveit is. Étteremkorszerűsítés, lakossági diétás étkeztetés és a lakossági átadó pontok bővítése szerepel a Hungast Dél-Magyarország Kft. fő vállalásai között.

kep-1639-1358154080.jpg

Végre elstartolt a Pirogránit Koripálya a Zsolnay negyedben. A megnyitót tűzzsonglőrök bemutatója színesítette és a Bóbita bábszínház egyik óriásbábja is szórakoztatta a jelenlévőket, majd a korcsolyázók végre birtokba vehették a pályát.