Férőhelybővítés, kisebb zsúfoltság a bv-intézetben
Új körletrészekkel jelentősen csökkentették a zsúfoltságot a Baranya Megyei Büntetés-végrehajtási Intézetben. A pécsi beruházás az országos bv-parancsnokság idei férőhely-bővítési programjának első állomásaként 86 millió forintból valósult meg. Negyedével, huszonnéggyel nőtt a férőhelyek száma.
A beruházást Csóti András vezérőrnagy, a büntetés-végrehajtás (bv) országos parancsnoka ésTóth László, a Belügyminisztérium helyettes államtitkára adta át tegnap Pécsett.
A pénzből az intézet utcai szárnyának második emeletén tíz két-, illetve háromszemélyes zárkát, valamint két irodát alakítottak ki a fogvatartottak bevonásával. Az épületrészben kitekintést gátló és jelzőrácsokat szereltek fel, lecserélték a külső nyílászárókat, a belső burkolatokat, a víz-, a csatorna- és a fűtési rendszert.
Emellett megújultak az elektromos berendezések, a gépészeti rendszer, új biztonságtechnikai, tűzjelző rendszer létesült, az új zárkaajtókat a büntetés-végrehajtás egyik gazdasági társasága gyártotta.
A Baranya Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet épületét 1884-ben adták át Pécsi Királyi Ügyészségi Fogház néven, a fiatalkorúak elhelyezésére szolgáló objektumát 2006-ban nyitották meg. Az intézet alaprendeltetése az előzetes letartóztatás foganatosítása, valamint az itt elhelyezett elítéltek szabadságvesztésének, az elzárásnak, valamint a fiatalkorú fogvatartottak előzetes letartóztatásának és szabadságvesztésének végrehajtása.
A mostani beruházásra azért volt szükség, mert az intézet az ország egyik legtelítettebb börtöne, kihasználtsága olykor elérte a 180-200 százalékot.
Forrás: MTI, MTI-fotó: Lendvai Péter
Míg minden lehetséges médiafelületen az eljövendő új buszmenetrendet dicsérik, a keserű igazság az, hogy Pécs tömegközlekedése egy cseppet sem vált megbízhatóbbá. Bár Baranya idei telét nem jellemezték a nagy mínuszok, és nagyobb mennyiségű hó is ritkán esett le, az utasok naponta számolnak be a médiumoknak kimaradó járatokról, ritkított menetrendről, lerobbanó járgányokról. Nem kell hangsúlyoznunk, hogy nem "puccs" áll a háttérben, ez csupán a tömegközlekedés "normál" működése.