Van pénz házfelújításra, de…

2016. május 8., vasárnap 07:00

Budapest, 2016. május 8. - A Mapei és az Energia Mérnöki Nonprofit Zrt. felmérést végzett több mint 200 családiház-tulajdonos megkérdezésével. A lakásállomány elöregedett, az ingatlantulajdonosok nem vagy csak a legszükségesebb esetekben nyúlnak hozzá otthonaikhoz, pedig a válaszadók felének van megtakarítása, amiből felújíthatná a házát.

Ráférne már egy alapos felújítás a családi házakra, ugyanis a válaszadók 56%-a legalább 10 éve nem végzett semmilyen felújítást az ingatlanán. 27% 5-10 éve végzett felújításokat, 18% pedig néhány éve.

 

„A CSOK mellett szükség lenne a meglévő lakásállomány felújításának nagyobb mértékű támogatására is, különösen az energiahatékonysági beruházások területén, mert az ösztönözi a felújítási kedvet. Ugyan július 1-én megnyílik a következő pályázat, de a szakértők szerint egy nap alatt el fog fogyni a pénz az óriási igény miatt” - mondja Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

hirdetés

 

Pedig a válaszadók 33%-ának vannak saját megtakarításai, melyből energiatakarékossági felújításokat tudnának végezni. 8% lakástakarékpénztári megtakarításból újítana fel, míg 9% saját megtakarításaival kombinálná a saját erejét.

 

A támogatásra már csak azért is nagy szükség lenne, mert a családiház-állomány elöregedett. A válaszadók 60%-ának negyven évnél régebben, 26%-ának 20-30 éve épült a háza. Mindössze a válaszadók 14%-ának épült az ezredforduló után az otthona.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. június 26. - A kormányzati törekvésekkel összhangban, a kereskedelmi szektor legnagyobb mértékű béremelését hajtja végre a Lidl Magyarország.

Budapest, 2014. március 5. - Megállt az influenzaszerű megbetegedések számának négy hete tartó folyamatos emelkedése a 9. héten becsült adatok alapján. Február 24. és március 2. között az előző heti 26 200-zal szemben 25 200 beteg fordult orvoshoz influenzaszerű tünetekkel - közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) a honlapján szerdán.

add-friend400-1428736981.jpgBudapest, 2015. április 11. - A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat - a magyarországi Safer Internet Program (SIP) konzorciumának vezetője - a héten elindította az országos Add Friend-kampányt. A cél, hogy felhívják a gyerekek és a fiatalok figyelmét a gyűlölködés negatív következményeire és bátorítsák őket a nem megfelelő online viselkedés határozott elutasítására.