Van pénz házfelújításra, de…

2016. május 8., vasárnap 07:00

Budapest, 2016. május 8. - A Mapei és az Energia Mérnöki Nonprofit Zrt. felmérést végzett több mint 200 családiház-tulajdonos megkérdezésével. A lakásállomány elöregedett, az ingatlantulajdonosok nem vagy csak a legszükségesebb esetekben nyúlnak hozzá otthonaikhoz, pedig a válaszadók felének van megtakarítása, amiből felújíthatná a házát.

Ráférne már egy alapos felújítás a családi házakra, ugyanis a válaszadók 56%-a legalább 10 éve nem végzett semmilyen felújítást az ingatlanán. 27% 5-10 éve végzett felújításokat, 18% pedig néhány éve.

 

„A CSOK mellett szükség lenne a meglévő lakásállomány felújításának nagyobb mértékű támogatására is, különösen az energiahatékonysági beruházások területén, mert az ösztönözi a felújítási kedvet. Ugyan július 1-én megnyílik a következő pályázat, de a szakértők szerint egy nap alatt el fog fogyni a pénz az óriási igény miatt” - mondja Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

hirdetés

 

Pedig a válaszadók 33%-ának vannak saját megtakarításai, melyből energiatakarékossági felújításokat tudnának végezni. 8% lakástakarékpénztári megtakarításból újítana fel, míg 9% saját megtakarításaival kombinálná a saját erejét.

 

A támogatásra már csak azért is nagy szükség lenne, mert a családiház-állomány elöregedett. A válaszadók 60%-ának negyven évnél régebben, 26%-ának 20-30 éve épült a háza. Mindössze a válaszadók 14%-ának épült az ezredforduló után az otthona.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest-Pécs, 2014. november 16. - A gazdasági utánpótlás-nevelés kulcsfontosságú programsorozatát, a Fiatal Vállalkozók Hetét november 17. és 21. között rendezik meg Magyarországon a Global Entrepreneurship Week világméretű összefogás keretében 152 ország részvételével - közölte a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (Fivosz).

mikro-terkep400-1474520838.jpg

Budapest, 2016. szeptember 24. - Mikrocenzust tart 2016. október 1-je és november 8-a között a Központi Statisztikai Hivatal. A népesség-összeírás során több ponton is újít a KSH.

szekeres-nora-segits-jatekkal400-1463389081.jpg

Budapest, 2016. május 17. - A Játéksziget, a Máltai Szeretetszolgálat és a Leo Burnett reklámügynökség szemléletformáló kampányba kezdett, melyben Basico kollekció néven kézzel eszkábált játékok segítségével hívja fel a Játéksziget üzletekbe látogatók figyelmét és aktivizálja őket a rászoruló gyerekek támogatására.