Van pénz házfelújításra, de…

2016. május 8., vasárnap 07:00

Budapest, 2016. május 8. - A Mapei és az Energia Mérnöki Nonprofit Zrt. felmérést végzett több mint 200 családiház-tulajdonos megkérdezésével. A lakásállomány elöregedett, az ingatlantulajdonosok nem vagy csak a legszükségesebb esetekben nyúlnak hozzá otthonaikhoz, pedig a válaszadók felének van megtakarítása, amiből felújíthatná a házát.

Ráférne már egy alapos felújítás a családi házakra, ugyanis a válaszadók 56%-a legalább 10 éve nem végzett semmilyen felújítást az ingatlanán. 27% 5-10 éve végzett felújításokat, 18% pedig néhány éve.

 

„A CSOK mellett szükség lenne a meglévő lakásállomány felújításának nagyobb mértékű támogatására is, különösen az energiahatékonysági beruházások területén, mert az ösztönözi a felújítási kedvet. Ugyan július 1-én megnyílik a következő pályázat, de a szakértők szerint egy nap alatt el fog fogyni a pénz az óriási igény miatt” - mondja Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

hirdetés

 

Pedig a válaszadók 33%-ának vannak saját megtakarításai, melyből energiatakarékossági felújításokat tudnának végezni. 8% lakástakarékpénztári megtakarításból újítana fel, míg 9% saját megtakarításaival kombinálná a saját erejét.

 

A támogatásra már csak azért is nagy szükség lenne, mert a családiház-állomány elöregedett. A válaszadók 60%-ának negyven évnél régebben, 26%-ának 20-30 éve épült a háza. Mindössze a válaszadók 14%-ának épült az ezredforduló után az otthona.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. május 12. - Idén is meghirdeti a környezettudatos vásárlásra ösztönző kampányát az OKTF Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság (OKTF NHI). A Zöldlista Vásárló Program üzenete 2012-es elindulása óta változatlan: dönts környezettudatosan és vigyél haza kevesebb hulladékot a nagybevásárlások alkalmával. A pünkösdi hétvégén, 2016. május 13-14-én az ország 26 TESCO áruházában kínálnak lehetőséget a vásárlóknak a környezettudatos bevásárlással kapcsolatos tudnivalók megismerésére és elsajátítására. Az OKTF NHI 6 ajánlott vásárlási szemponttal segíti az érdeklődőket abban, hogy gazdaságosabban és nem utolsósorban környezettudatosan vásároljanak. A kampányban aktív szerepet vállal Till Attila, televíziós műsorvezető, aki maga is környezettudatosan éli mindennapjait.

zold-uzlet-logo2-600-dpi-1364055290.jpg

Március 19-étől pécsi és budapesti üzletek részvételével indult el a "Zöldülnek a Királyok" elnevezésű mintaprojekt, a környezettudatosság jegyében.

oltas-tu-1358418371.jpg

Országos népegészségügyi kampány indult az influenzás megbetegedések terjedésének megelőzése érdekében, amelyben az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) mellett több közlekedési vállalat is részt vesz. A védőoltás, az alapos kézmosás és a megfelelő fertőtlenítés fontosságát hirdető kampány indulását kedden, a Volánbusz népligeti állomásán jelentették be.