Újra Pécsen a PR-szakma elitje

2015. július 7., kedd 13:00

Pécs, 2015. július 7. - Megnyitotta kapuit a második PR Akadémia Pécsen. A szakma harminc neves képviselőjét felvonultató, háromnapos előadássorozat a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) és a pécsi egyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karának (FEEK) közös rendezvénye. Az idei kiemelt témák a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) és a társadalmi konfliktusok kezelése.

Bár először csak egy alkalommal terveztek, de az eredményeket látva ma már évtizedeken át tartó hagyomány megalapozását sem tartják kizártnak a PR Akadémia szervezői - hangzott el a tegnap elstartolt rendezvényen. A megnyitóbeszédeket Sós Péter János, az MPRSZ elnökségi tagja, Nemeskéri Zsolt, a FEEK dékánja és a videóüzenetben bejelentkező Lakatos Zsófia MPRSZ-elnök tartották, az ügynökségi és a vállalati szférát és a felsőoktatást egyaránt képviselő, közel százfős hallgatóság előtt.

 

A program folytatásában elhangzott, a PR egy folyamatos változásra és megújulásra ítéltetett szakma, hiszen ezek nélkül egyáltalán nincs létjogosultsága. Ennek szellemében az egyes részterületek leghozzáértőbb képviselőit hívták meg a szervezők a háromnapos előadássorozatra, lehetőséget teremtve az érdeklődőknek az új megközelítésmódok, friss ötletek begyűjtésére és szakmai eszköztáruk felfrissítésére. A résztvevők között szép számmal megjelenő egyetemisták pedig a PR-esek új generációját képviselik, akik az Akadémián kitűnő lehetőséget kaptak a kapcsolatrendszerük megalapozására.

hirdetés

 

A szakmai programok tematikus csoportok köré szerveződnek: a PR jövője és legfontosabb fejlődési irányai, a vállalatok társadalmi felelősségvállalásában rejlő, kihasználható lehetőségek és a társadalmi konfliktusoknak a PR-szakma és a média eszközeivel történő kezelése egyaránt terítékre kerül. Az előadók sorában megtaláljuk többek között Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkárt, Sarlós Gábort, az angliai Wolverhampton egyetemének tanárát és Magyar Henriettát, a Tesco CSR-stratégiájának kidolgozóját. Rajtuk kívül számos más vállalati PR-szakember és egyetemi kutató gondoskodik a színvonalról.

 

Az idén 25. születésnapját ünneplő Magyar PR Szövetség az Akadémia idején adott át egy fontos kitüntetést: szakmai erényeiért és a szövetség érdekében végzett munkájáért örökös taggá fogadta Ferling Józsefet.

 

A szakmai eseményeket a tavalyihoz képest még több kötetlen, az ismerkedést és a kapcsolatépítést megkönnyítő kiegészítő rendezvény kíséri. Közös vacsorák, kirándulás és kulturális program is szerepel az Akadémia órarendjében. Ezeken nem csak a szakma képviselői találkozhatnak egymással, hanem a PR iránt érdeklődő egyetemisták és fiatalok is megtanulhatják a networking alapjait.

 

A PR Akadémia növekvő rangját jelzi, hogy a támogatók sorában megtalálható a pécsi önkormányzat és a megye egyik legnagyobb iparvállalata, a Lafarge Magyarország Kft. Valamennyi szereplő egyértelmű célja, hogy a megnyitón elhangzottakat valóra váltva a rendezvény valódi hagyománnyá váljon, és évről-évre Pécsre csábítsa a szakma elitjét.

 

Forrás: PR Akadémia

Kapcsolódó cikkek

megyek-baranya-ksh-2014-1-400-1411321512.jpgBudapest, 2014. szeptember 22. - A felhasználók körében végzett véleménykutatás eredményeit mérlegelve a KSH „Fókuszban a megyék” címmel új, webre szerkesztett kiadványt indított útjára. Az alkalmazás az évközi területi adatokat tartalmazó eddigi „Statisztikai Tájékoztató” sorozat korábbi - honlapjukról ingyenesen letölthető - kiadványait váltja fel.

Budapest, 2015. december 1. - A magyar munkavállalók - más nemzetekhez hasonlóan - nagyra értékelik a sokszínűséget munkahelyükön a Randstad Workmonitor legfrissebb felmérése szerint. Nemcsak a hozzáállás, a gyakorlat is pozitív hazánkban: a magyar dolgozókat a globális átlaghoz képest kevesebb diszkrimináció éri, így például kor és nem szerinti megkülönböztetés is ritkábban fordul elő.

Budapest, 2014. december 22. - Minden ötödik gyermek okostelefon- vagy tablettulajdonos, utóbbit ráadásul minden második esetben már hétéves koruk előtt megkapják a kicsik - derült ki a JátékNet.hu Webáruház felméréséből. A kütyüktől való függőség jellemzően kisiskolás korban alakul ki, de a megvonás már akár 1-2 éves korú gyermekek esetében is feszültséget szít a családokban. Karácsony közeledtével sok szülő voksol ugyanakkor a hagyományos játékokra.