"Tessék mondani, levegőt szabad venni?"

2013. február 16., szombat 15:12

538190-553834741301595-1231399663-n-1361023685.jpg

Meghökkentő törvények születtek Hódmezővásárhelyen: tilos a nyilvános teregetés...

Hódmezővásárhelyen a labdázást és a nyilvános ruhateregetést is büntetik, Miskolcon pedig a portörlő rongy kirázása kerülhet 50 ezer forintba a lakóknak. Az önkormányzatok azt mondják: a lakosság érdekeit nézik.

 

hirdetés

Korábban az Alkotmánybíróság megsemmisítette az önkormányzatok felhatalmazását, hogy szabályozhatnak bizonyos magatartásokat, január 1-jétől azonban az új önkormányzati törvény ismét lehetőséget ad a helyi rendfenntartásra.

 

Hódmezővásárhelyen - bár mérsékeltek a büntetési tételek - tilos nyilvánosan ruhát teregetni, vagy zöldterületeken labdázni, gördeszkázni.

 

"A szabályozások célja a városkép védelme, így óvjuk a közösséget" - közölte a lappal Göbl Vilmos, a helyi önkormányzat szóvivője. "Számtalan szabályozás a lakossági panaszok miatt született meg, semmiképp sem célunk szanciókkal sújtani a lakosságot" - tette hozzá.

 

Labdázni Csörögön sem lehet, Ózdon pedig nem tarthatja meg a saját kutyája kölykeit az ember. Miskolcon a rongy kirázása 50 ezer forintba kerül.

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. december 1. - A magyar munkavállalók - más nemzetekhez hasonlóan - nagyra értékelik a sokszínűséget munkahelyükön a Randstad Workmonitor legfrissebb felmérése szerint. Nemcsak a hozzáállás, a gyakorlat is pozitív hazánkban: a magyar dolgozókat a globális átlaghoz képest kevesebb diszkrimináció éri, így például kor és nem szerinti megkülönböztetés is ritkábban fordul elő.

Budapest, 2014. október 6. - A Magyar Telekom országos tudakozó szolgáltatásai - a Belföldi Tudakozó és a Tudakozó Plusz - már új, európai formátumú, ötjegyű hívószámon érhetők el. Október 1-jével megszűnt a korábbi 198-as hívószám, a 197-es pedig már csak az év végéig üzemel.

Budapest, 2015. szeptember 29. - Nyár vége óta elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta. Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatok ellátására, a motorokat futárpostai területen tesztelik - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.