Télzárás, induló kátyúzás a Magyar Közútnál

2015. március 17., kedd 06:00

Budapest, 2015. március 17. - A Magyar Közút vasárnap hivatalosan is lezárta a téli útüzemeltetési időszakot, amely november 10-én kezdődött. A tavaszias időjárás beköszöntével így újra a kátyúzási, javítási munkákra helyezik a hangsúlyt a cég szakemberei.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. téli útüzemeltetési időszaka minden év november 10-étől a következő év március 15-éig tart. Idén szerencsére nem kellett meghosszabbítani a téli készenlétet, így hétfőtől a társaság 93 mérnökségén elkezdődhetett a tavaszi munkákra való átállás. Az elmúlt négy hónapban a társaság gépei összesen 84 066 munkaórát teljesítettek, ezen időszak alatt 112 147 tonna sót, 1069 tonna kálcium-klorid granulátumot, 3,5 millió liter kálcium-klorid oldatot és 9 809 tonna érdesítő anyagot juttattak ki a 31 800 kilométernyi országos közúthálózatra.

hirdetés

 

A téli hónapokban - és főleg az elmúlt hetekben - a csapadékos időjárás és a fagyási-olvadási ciklusok gyakori váltakozása miatt a burkolathibák száma megnőtt a közúthálózaton is. A cég szakemberei télen is végeztek ideiglenes javítási munkákat hidegaszfalt felhasználásával, hogy a balesetveszélyes burkolathibákat kijavítsák, de a lehetőségek ilyenkor jóval korlátozottabbak, hiszen télen is száraz és tartósan 0 fok feletti hőmérséklet szükséges a hidegaszfalttal történő lokális burkolatjavítási munkákhoz.

 

Tavasztól azonban már újranyitnak a melegaszfalt-keverőtelepek, így tartósabb javítási munkákra van lehetősége a szakembereknek. A kátyúkról információt a Magyar Közút elsősorban a saját útellenőri hálózatán keresztül szerez, több száz útellenőr járja meghatározott terv alapján a közel 32 ezer kilométeres közúthálózatot. Természetesen a lakossági és egyéb bejelentéseket is köszönettel veszik, a jelzéseket igyekeznek beépíteni előzetes ütemterveikbe.

 

A kátyúzási igény nagyobb annál, hogy minden burkolathibát egyszerre kijavíthatnának a közútkezelő munkatársai, ezért a munkákat ütemezetten végzik. Első körben minden esetben a gyorsforgalmi és főutakon, majd a kevésbé forgalmas 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon avatkoznak be. A kátyúzási, lokális javítási munkákra a Közút idén nettó 9,51 milliárd forintot költhet el, ez mintegy 151 000 tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé.

 

A Magyar Közút az országosan mintegy 31 800 kilométernyi közúthálózat üzemeltetéséért felel, ebbe beletartoznak az autópályák és autóutak - kivéve az M5-ös és M6-os autópályák, mivel azok koncessziós kezelésben vannak -, valamint a településeket összekötő fő- és mellékutak, illetve ezen utak településeken átvezető szakaszai is. A településeken belüli utak jelentős része önkormányzati kezelésben van, Budapesten a fő- és tömegközlekedési útvonalak a BKK Közút Zrt.-hez tartoznak, a többi fővároson belüli szakasz pedig a kerületi önkormányzatok kezelésében van. Országosan mintegy 170 000 kilométernyi út tartozik az önkormányzatokhoz.

 

Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Kapcsolódó cikkek

educatio-kiallitas400-1450281007.jpgBudapest, 2015. december 17. - A hazai oktatási piac legnagyobb fóruma immáron 16. alkalommal segíti a felvételizőket, hogy megtalálhassák a leginkább hozzájuk passzoló képzést. Ennek érdekében három napon át, 2016. január 21. és 23. között több, mint száz oktatási intézmény mutatja be kínálatát a SYMA Rendezvényközpontban.

azevhonlapja2015start400-1441058074.jpgBudapest, 2015. szeptember 1. - Idén is kiosztják az online szakma egyik legrangosabb díját. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 14 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat a mai nappal indul. A szervezők 25 kategóriában várják a nevezéseket.

Budapest, 2015. október 5. - A Történelemtanárok Egylete erkölcsileg illegitimnek tartja a Nemzeti Pedagógus Kar által készített pedagógus etikai kódex tervezetét.